Fry o pull-rod zavěšení Ferrari F2012

Petr Hlawiczka, 14. února 2012, 06:30 Google+

Ve Formuli 1 se po dlouhých třinácti letech díky Ferrari znovu na předním zavěšení objevil pull-rod, který byl typický pro monoposty s nízkým nosem. Technický ředitel Pat Fry k němu pro Autosport přidal několik svých postřehů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 15.02. 11:22) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari v Jerezu připustilo, že se s nastavením vozu trochu trápí. Hodně času věnovalo vyladění jedné ze svých velkých letošních inovací - zavěšení typu pull-rod v zadní i přední části, pro které se po dlouhé době jako jediní rozhodli kvůli snížení těžiště i aerodynamickým přínosům.

Fry přiznal, že o tomto řešení přemýšlel ještě u svého bývalého zaměstnavatele - u McLarenu, z něhož minulý rok přestoupil k Ferrari. Pull-rod totiž považuje za nejčistější řešení zavěšení: "Zajímal jsem se o řešení pull-rod ještě u McLarenu, než jsem odešel. Pro mě to bylo nejčistější a nejlehčí řešení.

Hodně jsme o tom minulý rok mluvili, ale v té době jsme do toho jít nemohli. Byli jsme docela dost pozadu v oblasti designu a nenašli jsme žádné řešení pullrodu, které by nebylo moc těžké. A po návratu KERSu byla hmotnost hlavním faktorem."


Loňský push-rod (vlevo) a letošní pull-rod na předním zavěšení Ferrari
(foto: Scuderia Ferrari)

"V té době přínos z hlediska aerodynamiky nebyl obrovský a nejednalo se o správný kompromis mezi aerodynamikou a hmotností," vysvětluje technický ředitel Ferrari, proč loni zůstali u push-rodu, zatímco většina soupeřů se již tehdy na zádi vydala cestou Red Bullu.

Vytisknout

Diskuze: Fry o pull-rod zavěšení Ferrari F2012

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 15.02.2012 11:22 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren a Williams věří, že FIA dohled nad výfuky zvládne - anotační foto

McLaren a Williams věří, že FIA dohled nad výfuky zvládne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud