McLaren a Williams věří, že FIA dohled nad výfuky zvládne

iM2, 13. února 2012, 22:50 Google+

Williams a McLaren věří, že FIA zvládne letošní experimentování v oblasti výfukových plynů, i když týmy se samozřejmě budou zkoušet dostat až na samotnou mez pravidel.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 14.02. 11:04) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Týmy letos již nesmějí využívat výhod foukání výfukových plynů na difuzory. Přes zimu se tak stáje snažily přijít s co nejefektivnějším designem výfuků, které by mohly stále poskytovat určitou aerodynamickou výhodu. To vyústilo v rozdílné designy - největší zájem v této oblasti vyvolal přístup stájí McLaren a Ferrari.

Charlie Whiting, ředitel technického oddělení FIA, byl přítomný na testech v Jerezu, aby se osobně podíval na všechny dosud představené vozy. Právě on asi bude s týmy řešit finální korespondenci mezi nimi a FIA ohledně detailů v oblasti výfuků. Týmům ještě stále zbývá určitá možnost, aby zkusily alternativní řešení, stále je také možnost, že některé týmy budou protestovat proti řešení konkurence. Momentálně se ale spíše všichni tváří tak, že jsou pravidla kolem výfuků jasná.

Mark Gillan z Williamsu k tomu říká: "Týmy se pochopitelně při tvorbě svých vozů snaží dojít až na hranici pravidel, některé více než jiné. Je to ale na FIA a Charliem, aby se o to postarali. My situaci kolem výfuků stále bedlivě sledujeme a jakékoliv alternativní řešení budeme zkoumat. Jenže stále platí, že co funguje na jednom autě, nemusí automaticky fungovat na jiném."


Mark Gillan z Williamsu (foto: Williams F1 Team)

"Pokud se podívate na vozy všech týmu na pit lane, tak vidíte spoustu možných řešení. Už jsme zkoumali všechny řešení a budeme v tom i nadále pokračovat," pokračuje Gillan. Technický ředitel McLarenu, Paddy Lowe, jehož stáj s výfuky během testů v Jerezu docela experimentovala, míní, že si týmy a FIA dobře rozumí.

"Každý ví, že výfuky vždy budou produkovat alespoň nějaký aerodynamický přítlak. Prostě to nemůžete úplně vyloučit. Co je ale lepší než v roce 2011, je, že byly jasně definovány limity a to v mezích, které snižují výkon na zlomek toho, co bylo možné předtím," řekl Paddy pro Autosport.


Paddy Lowe z McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

"Já tuto situaci vidím velmi podobně jako situaci ohledně křídel: Teoreticky každé křídlo, které se bude jen trochu prohýbat, je ilegální, ale všichni víme, že každé křídlo musí mít určitý ohyb, takže aby to FIA vyřešila, tak stanovila praktické limity, které se používají při specifických testech."

"Vlastně oba příklady jsou založeny na interpretaci stejných technických pravidel: Článek 3.15. Co F1 vždy potřebuje, je jasnost ohledně toho, co je OK a co není OK. Já si myslím, že toho FIA dosáhla: Charlie odvedl skvělou práci."

Vytisknout

Diskuze: McLaren a Williams věří, že FIA dohled nad výfuky zvládne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 14.02.2012 11:04 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

HRT

Dani Clos jmenován testovacím pilotem HRT

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud