McLaren a Williams věří, že FIA dohled nad výfuky zvládne

iM2, 13. února 2012, 22:50 Google+

Williams a McLaren věří, že FIA zvládne letošní experimentování v oblasti výfukových plynů, i když týmy se samozřejmě budou zkoušet dostat až na samotnou mez pravidel.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 14.02. 11:04) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Týmy letos již nesmějí využívat výhod foukání výfukových plynů na difuzory. Přes zimu se tak stáje snažily přijít s co nejefektivnějším designem výfuků, které by mohly stále poskytovat určitou aerodynamickou výhodu. To vyústilo v rozdílné designy - největší zájem v této oblasti vyvolal přístup stájí McLaren a Ferrari.

Charlie Whiting, ředitel technického oddělení FIA, byl přítomný na testech v Jerezu, aby se osobně podíval na všechny dosud představené vozy. Právě on asi bude s týmy řešit finální korespondenci mezi nimi a FIA ohledně detailů v oblasti výfuků. Týmům ještě stále zbývá určitá možnost, aby zkusily alternativní řešení, stále je také možnost, že některé týmy budou protestovat proti řešení konkurence. Momentálně se ale spíše všichni tváří tak, že jsou pravidla kolem výfuků jasná.

Mark Gillan z Williamsu k tomu říká: "Týmy se pochopitelně při tvorbě svých vozů snaží dojít až na hranici pravidel, některé více než jiné. Je to ale na FIA a Charliem, aby se o to postarali. My situaci kolem výfuků stále bedlivě sledujeme a jakékoliv alternativní řešení budeme zkoumat. Jenže stále platí, že co funguje na jednom autě, nemusí automaticky fungovat na jiném."


Mark Gillan z Williamsu (foto: Williams F1 Team)

"Pokud se podívate na vozy všech týmu na pit lane, tak vidíte spoustu možných řešení. Už jsme zkoumali všechny řešení a budeme v tom i nadále pokračovat," pokračuje Gillan. Technický ředitel McLarenu, Paddy Lowe, jehož stáj s výfuky během testů v Jerezu docela experimentovala, míní, že si týmy a FIA dobře rozumí.

"Každý ví, že výfuky vždy budou produkovat alespoň nějaký aerodynamický přítlak. Prostě to nemůžete úplně vyloučit. Co je ale lepší než v roce 2011, je, že byly jasně definovány limity a to v mezích, které snižují výkon na zlomek toho, co bylo možné předtím," řekl Paddy pro Autosport.


Paddy Lowe z McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

"Já tuto situaci vidím velmi podobně jako situaci ohledně křídel: Teoreticky každé křídlo, které se bude jen trochu prohýbat, je ilegální, ale všichni víme, že každé křídlo musí mít určitý ohyb, takže aby to FIA vyřešila, tak stanovila praktické limity, které se používají při specifických testech."

"Vlastně oba příklady jsou založeny na interpretaci stejných technických pravidel: Článek 3.15. Co F1 vždy potřebuje, je jasnost ohledně toho, co je OK a co není OK. Já si myslím, že toho FIA dosáhla: Charlie odvedl skvělou práci."

Vytisknout

Diskuze: McLaren a Williams věří, že FIA dohled nad výfuky zvládne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 14.02.2012 11:04 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

HRT

Dani Clos jmenován testovacím pilotem HRT

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud