Pirelli hledá nový monopost pro vývoj pneumatik, Toyota TF109 už nevyhovuje

Petr Hlawiczka, 20. ledna 2012, 06:55 Google+

Plány Pirelli pro vývoj pneumatik pro rok 2013 mají trhlinu: italský výrobce pneumatik je bez formule a usilovně hledá vhodné řešení.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 21.01. 10:38) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Kvůli tomu jedná s týmy o zapůjčení vhodného monopostu poté, co pro vstup do F1 využíval vůz Toyoty TF109. Ten je však již zastaralý a současné týmy F1 spolupráci nakloněny příliš nejsou: nechtějí, aby nikdo z nich získal výhodu díky tomu, že by Pirelli testovalo s jeho vozem. Přestože jsou data z testování mezi týmy volně sdílena, Pirelli využívá pro jízdy vlastního pilota.

"Byly návrhy, že bychom mohli upravit Toyotu z roku 2009, to auto je však nyní v muzeu, není to příliš reálný nabídka. Rádi bychom od někoho obdrželi vůz z roku 2011, je nám však jedno od koho. Chceme precizně testovat a cítíme, že čím starší je vůz, tím více se od současných monopostů liší," popisuje pro Autosport starosti Pirelli sportovní ředitel Paul Hembery.

"Chápeme stanovisko týmů, že si nepřejí, aby kdokoliv získal výhodu, ale v určitém okamžiku se budeme muset rozhodnout, abychom dosáhli toho, čeho musíme, protože nás nikdo nepochválí za zhoršení situace, když nebudeme testovat s vhodným vozem."

Pirelli by rádo dospělo ke společnému řešení. Pokud k tomu nedojde, samo si vybere tým, od kterého nový monopost odkoupí: "Je to docela možné, ano. Nechceme pomáhat jednomu vybranému týmu, zároveň však musíme odvádět svou práci. Pro rok 2013 máme několik zajímavých nápadů, musíme na nich ale pracovat."

pirelli
Loni pro soukromé testy Pirelli využívalo Toyotu TF109 (foto: Pirelli)

"Spoustu toho uděláme na simulátoru a možná něco společně nasimulujeme s týmy, když jim dáme černou krabici s 20 specifikacemi a požádáme je, aby na nich jezdily. To rozhodně nevylučuji a jsem si jistý, že budou souhlasit.

V otázce finalizace pneumatik, zejména práce na směsích, potřebujeme několik testovacích jízd. Možná ne více než tři, jen pro dokončení té práce. Jsem si jistý, že se dohodneme," dodává Hembery.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli hledá nový monopost pro vývoj pneumatik, Toyota TF109 už nevyhovuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 21.01.2012 10:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull se nesnaží rychle okopírovat stabilizační systém Lotusu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud