Po chvíli klidu ve vánočním období se práce v továrně týmu v Silverstone zase plně rozjela. Plně se pracuje na přípravě prvního pojízdného šasi pro únorové testy. První šasi s výrobním číslem 01, bylo rozbito během prosince při nárazových testech FIA, kterými musí každé auto povinně projít.
"Okolo nového auta je vždy velký rozruch," říká Andrew Green, technický ředitel týmu. "Já stojím za autem už od začátku, někteří lidé ho ale uvidí úplně poprvé. Je to vzrušující, když se nové auto poprvé nastartuje," popisuje Green okamžiky "zrození" nového auta.
"Jsme velmi vytížení a děláme krok do neznáma. Nevíme, jak během zimi pokročili naši soupeři. Jen čekáme na to, co předvedou. To je druhá stránka věci."
Postavit nové auto není jen tak. První práce se rozběhly v polovině loňské sezony: "Začali jsme pracovat v červnu. První testy ve větrném tunelu proběhly v červenci. Z tunelu jsme nový vůz vyndali jen na jeden týden v srpnu, když jsme připravovali vylepšení pro VJM04."
Práce na vozech VJM04 a VJM05 tedy probíhala souběžně, během sezony, kdy Force India tvrdě bojovala o umístění v Poháru konstruktérů. Nyní se už všichni soustředí jen na nový vůz.
"Byla to velmi těsná sezona. Nečekali jsme tak silnou konkurenci od Toro Rosso v závěru sezony. Někdy v Suzuce se dost zlepšili. Není to obvyklé, dělat takové úpravy koncem sezony. Proto jsme se na VJM04 museli soustředit až do Velké ceny Brazílie. Od té doby se zaměřujeme jen na nový vůz."
Nico Hülkenberg v loňském VJM04 při tréninku na VC Maďarska. Letos povýšil na závodního pilota
(Foto: Sahara Force India F1)
Podle nových pravidel musí každý monopost projít crash testem ještě předtím, než začne testovat na trati. Force India provedla všechny testy už v prosinci. Součástky, které se obvykle připravily až v lednu, tak musely být k dispozici už o měsíc dřív.
"Jedeme podle plánu. Bylo to trochu složitější, homologovat šasi dříve. Proto jsme museli plánovat trochu navíc, aby to vyšlo. Bylo homologováno v prosinci. Všemi testy prošlo. Drželi jsme si palce, aby to vyšlo. Je pěkné, když projdete testy bez větších dramat.
V porovnání s loňským rokem máme jiný rozvrh, jiný plán. Vše nám ale skvěle vycházelo, proto jsme si mohli udělat klidné prázdniny. Všichni mohli slavit Nový rok s vědomím, že jsme připraveni."
Teď už se tým nemusí podobnými záležitostmi zabývat a může se zaměřit jen na to, aby bylo vše dokonale připravené na start sezony.
"Většina lidí si vzala na Vánoce volno, aby dobila baterky. Loňská sezona byla dlouhá a letošní bude taky. Kluci si potřebovali odpočinout, být s rodinami. Volno neměli jen lidé z aerodynamického tunelu. Aerodynamická stránka je velmi důležitá a proto musíme být připraveni. Budeme se snažit, aby si mohli odpočinout v jiné části sezony."