„Vůz máme zkonstruován se sníženou kapacitou palivové nádrže, neboť nejezdíme závody na jednu zastávku a kvalifikace se jede se zásobou benzínu do závodu,“ říká Brawn a odmítá možnost vrátit kvalifikaci do původního stylu, neboť by tak došlo k poškození stájí, jež tvrdě pracovaly na tom, aby byly jejich monoposty v současném formátu co nejvíce konkurenceschopné.
Sam Michael z týmu BMW Williams si zase myslí, že rozdíl paliva v nádrži přináší nejen zajímavější startovní rošt, ale i možnosti, jak plně využít vhodné strategie. „Rozhodně nemůže dojít ke změně v tomto roce, neboť byly upraveny palivové nádrže,“ potvrdil Brawnova slova Michael.
„Také si však myslím, že je to dobrá úprava (systém kvalifikace), protože umožňuje jet s malým množstvím paliva a stoupat startovním polem dopředu. Skutečnou otázkou je jediné letmé kolo,“ dodal šéfinženýr stáje z Grove a naznačil, že dává v tomto případě za pravdu Markovi Webberovi, jenž by si přál návrat 12 kvalifikačních kol a hodinového limitu...
Foto: Archiv