Setrvání ve Williamsu nevypadá jako pravděpodobná varianta. Britská stáj podle všeho usiluje o získání finského mistra světa z roku 2007, Kimiho Raikkonena. A do druhé sedačky nejspíš počítá s Maldonadem, který díky svému sponzorovi přináší do týmu velké peníze. Otázka tedy zní: Bude 326. Velká cena brazilského veterána i jeho poslední?
"Zůstávám pozitivní. Ještě se nechci loučit," říká Barrichello. Letos sice dojel jen dvakrát na bodech, ale věří, že 12. místo v Abú Zabí ukázalo, že má stále dostatečnou rychlost a motivaci.
"Myslím, že si místo zasloužím. Nejezdím pro peníze, nejezdím, abych byl jen dalším z pilotů F1. Chci jezdit, protože jsem konkurenceschopný a po dvaceti sezonách si zasloužím tu být. Chci tu být a odvádět co nejlepší práci."
Z jeho slov je poznat, že Brazilec určitě netrpí nedostatkem sebevědomí. Hůř na tom byl koncem roku 2008. Tehdy končila stáj Honda a on nevěděl, co se bude dít. Prý ho měl nahradit Bruno Senna, dnes pilot Renaultu. "Tehdy to byla jiná, horší situace. Proto to chci v roce 2012 ještě zkusit."
Začátky Rubensovy kariéry v roce 1993. Bude letošní sezona znamenat její konec?
Barrichello působí ve Formuli 1 už od roku 1993. Začínal v tehdy ještě relativně nové stáji Jordan. V roce 1997 se přesunul ke stáji trojnásobného mistra světa Jackieho Stewarta. Výkony v roce 1999 si zasloužil přestup k Ferrari, kde šest sezon kryl záda Michaelu Schumacherovi. Pak následovala léta trápení ve slabém týmu Honda.
V roce 2009 se tým přejmenoval na Brawn GP a Barrichello skončil v celkovém pořadí šampionátu třetí. Po přejmenování týmu na Mercedes však odešel k Williamsu, kde působí i v letošní sezoně.