"Formule 1 je stále naším životem, ale bez Ferrari by nebyla Formulí 1, stejně jako Ferrari by bez Formule 1 bylo odlišné," uvedl včera v Mugellu Di Montezemolo.
"Můžeme být velmi trpělivý, ale z našeho pohledu existují pro pokračování v naší práci přesné podmínky. Závodíme nejen kvůli propagaci, ale hlavně pro to, abychom náš pokročilý výzkum zaměřený na všechny stránky silničních vozu využili, ať už se to týká motoru, šasi, mechanických dílů, elektroniky, materiálů, aerodynamiky. Přenos technologií z dráhy na silnice během posledních dvaceti let rostl exponenciálně," pokračuje prezident Ferrari.
"Není moc dobré, že 90 % výkonnosti je nyní dáno výlučně aerodynamikou. Dalším negativem je to, že náš sport je jediný, v němž není povoleno testování. Stavíme auta, ne helikoptéry, rakety či letadla. Samozřejmě se nesmíme vrátit na úroveň z před několika let, ale na druhou stranu bychom neměli být ani v pozici, že bychom nemohli poskytnout příležitosti pro mladíky, které vychováváme v Pilotní akademii Ferrari."
Di Montezemolo nezapomněl ani na svou neustále propagovanou myšlenku třetích vozů: "A konečně, je tady ten problém s třetím vozem, který jen podtrhuje to, co říkám. Nepodporujeme to tolik kvůli vlastním zájmům, ale kvůli obecnému zájmu sportu. Věříme, že zájem fanoušků, médií a sponzorů by se mohl zvýšit, pokud by na trati bylo více konkurenceschopných aut - spíše než auta, která ztrácejí dvě nebo tři sekundy a jsou předjížděna o kolo již po několika okruzích.
Pro příklad si vzpomeňte, jak v roce 1961 Giancarlo Baghetti vyhrál Velkou cenu Francie v Remeši se soukromým Ferrari. A to je ono - bylo by příjemné jednoho dne vidět jedno z našich aut v barvách amerických, čínských či třeba těch z Abú Zabí."
Pokud ostatní nepřijmou návrhy Ferrari, mohlo by Formuli 1 podle Di Montezemola opustit
(foto: Scuderia Ferrari)
"Budeme podporovat náš pohled, protože vidíme, že je správný v těch nejlepších ohledech. Ale aby bylo jasno: pokud to někdo podporuje, je to dobře, ostatní ale budou muset akceptovat, že se jedná o naši pozici. Pokud Formule 1 stále stojí o Ferrari, musí se změnit a vrátit se k tomu, aby byla špičkou výzkumu, přičemž bude vždy hledět na náklady. My ve Formuli 1 nepůsobíme jako sponzoři, ale jako konstruktéři!" varuje Di Montezemolo.