Prohlášení týmů po Velké ceně Japonska

Petr Hlawiczka, 9. října 2011, 10:00 Google+

Jak viděli dnešní nádhernou podívanou, v němž potvrdil druhý titul mistra světa Sebastian Vettel, jeho hlavní aktéři?

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 10.10. 06:54) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

McLaren

Jenson Button, 1.
Musím velmi poděkovat týmu za vylepšení, která jsme získali během posledních závodů. A dnes byli bezchybní, gratuluji jim. Myslím, že by to měl být Seb, o kom bychom se měli bavit, protože tonto kluk letos odváděl dobrou práci. Ať jsme se snažili sebevíc, neměli jsme na něj, takže gratulace.

Tento okruh je pro nás všechny hodně zvláštní, proto vítězství zde před japonskými fanoušky mnoho znamená. Hodně nás to motivuje. To, že se tři auta vlezle do několika sekund ukazuje, jak je momentálně F1 vyrovnaná.

Lewis Hamilton, 5.
Abych byl upřímný, byl to pro mě trochu šokující závod, ale Jenson odvedl fantastickou práci, což je pro tým skvělé. Gratuluji také Sebastianovi - věděli jsme, že k tomu dojde. Měl perfektní sezónu. Osobně musím držet hlavu vzhůru a pokračovat v tvrdé práci. Myslím, že nyní máme lepší auto - Jenson to v nádherném závodě potvrdil - já jsem však neměl žádnou přilnavost, musím nalézt oblasti, kde bych mohl zrychlit.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Myslim, že to bylo opravdu trochu svéhlavé [Vettelův start]. Jenson dobře vystřelil a kdyby nebyl vytlačen mimo trať, dostal by se před něj. Podle mě to jen zvýšilo jeho touhu po vítězství v tomto závodě.

 

Ferrari

Fernando Alonso, 2.
Gratuluji Sebastianovi. Byl to od počátku zábavný závod, hodně odcházeli pneumatiky. Vybrali jsme si správné okamžiky pro zastávky a měli jsme dnes rychlost na souboj s Red Bullem a McLarenem. Pro tým je to dobré, že jsme se dostali znovu na dobrou úroveň. Znamená to hodně i pro příští rok.

Felipe Massa, 7.
Opět jsem dokončil závod s hořkou příchutí v mých ústech. Naše rychlost dnes byla dostatečná k tomu, abychom skončili na pódiu, jak dokázal Fernando, místo toho ale zde komentuji své sedmé místo. Je to opravdu škoda.

Kontakt s Hamiltonem? Mé auto tím bylo rozhodně poškozeno. Když jsem si ho po závodu prohlížel, všiml jsem si, že chybí kousek bočnice předního křídla a že v pořádku nebyla ani podlaha na levé straně, což jsem při ovládání aut cítil. Myslím, že opakovaný záznam hovoří za vše: trápil se na svých pneumatikách a už jsem byl téměř vedle něj, když se směrem ke mně bezdůvodně pohnul a vrazil do mě. Posuďte to sami. Nemá cenu o tom více hovořit.

Chtěl bych však pogratulovat Sebastianu Vettelovi: je to skvělý kluk a tento titul si zaslouží, mám radost za něj.

Stefano Domenicali, šéf týmu
V první řadě bych rád za Scuderii pogratuloval Sebastianu Vettelovi k zisku druhého titulu mistra světa. Měl neuvěřitelnou sezónu a tenhle fantastický výsledek si zasloužil! Co se týče nás, nemyslím si, že bude vzhledem ke druhé pozici nemístné použít k popisu závodu Fernanda Alonsa přívlastek úžasný.

Náš závodník byl neustále připravený zaútočit a sahal po vítězství, které by bylo neuvěřitelné, když si uvědomíte, jaké jsme měli výsledky před dvěma týdny v Singapuru. Všechny tyhle obraty štěstěny jen potvrzují, jak těžké je co nejlépe porozumět skutečné spolupráci vozu s konkrétními typy pneumatik na každé trati.

Felipe měl také velmi dobrý závod, přinejmenším do kontaktu s Hamiltonem. Poškození, které si z tohoto incidentu odnesl jeho vůz, pravděpodobně poznamenalo druhou polovinu jeho závodu. Jsou před námi ještě čtyři závody, ve kterých se budeme snažit udělat naprosté maximum pro dosažení vytyčených cílů - znovu vyhrát, dostat Fernanda na druhé místo v bodování jezdců a získat co nejvíce informací o vozu do příští sezóny.

 

Red Bull

Sebastian Vettel, 3.
Nevím, kde začít. Po tak dlouhém a fantastickém roce je fajn, že to ještě nekončí. V dnešním závodu jsme nebyli tak rychlí na měkkých pneumatikách a přišli jsme o dvě pozice. Bylo těžké se dostat před Alonsa a nemyslím si, že by mě jen tak pustil podruhé jako v Monze.

Vyhrát zde šampionát je fantastické. Chtěl bych říci tolik věcí, ale těžko si všechny vybavuji. Jsem moc vděčný všem v týmu, kteří usilovně stavěli tyto dva vozy. Je skvělé, že jsme už dosáhli cíl, který jsme si před sezónou stanovili.

Těžko můžu teď vyjmenovávat všechny lidi, ale jedna osoba vyčnívá, s níž jsem strávil nejvíce času - můj trenér Tommi Parmakoski. Byl jedním z těch, který mi nedovolil v žádné fázi roku začít myslet na věci, jež jsem neměl pod kontrolou.

Je skvělé vědět, že jsme z toho vyšli tak dobře, přestože to bylo dost těsné. Letos jsme vždy byli o krok napřed. Mohou za to i lidé jako je Tommi a individuality, které nás udržovali na té správné cestě.

Mark Webber, 4.
Gratuluji Sebastianovi  stát se dvojnásobným mistrem světa, to je hodně dobrá práce. Veškeré předjíždění se dnes odehrávalo při zastávkách v boxech, na trati moc ne. Předjeli jsme Ferrari a McLareny, ale bylo to dnes dost vyrovnané. Měl jsem kontakt s Michaelem Schumacherem v klíčové části závodu, kdy jsem se snažil znovu prodrat polem, při kterém jsem si poškodil přední křídlo. Dotkli jsme se, ale on z toho vyvázl. Safety car mi dnes moc nepomohl - doufal jsem, že budu dohlížet na Fernandovy zastávky, ale když se sjede pole dohromady a musíte se znovu setkat s Michaelem, předjíždět je těžké. Nakonec z toho byl dobrý výsledek, skvělý závod pro Jensona v jeho - v různém slova smyslu - druhém domácím závodě a gratulace Sebovi k titulu.

Christian Horner, šéf týmu
Je to neuvěřitelné. Byl to dobrý závod. Rádi bychom jej vyhráli, ale Sebastian je mistrem světa! Jel skvěle a plně si to zaslouží. Byl to zkrátka báječný rok a Seb může být hrdý na to, co dokázal. Fenomenální!

Na startu si pokryl vnitřní stranu, vytlačil Buttona, bylo to celkem fér. Chtěl vyhrát závod. Jenson se zachoval moudře a ustoupil. Několikrát jsme se dívali na opakovaný záznam a myslíme si, že to bylo OK. Samozřejmě si na to samozřejmě stěžoval. Chtěl, aby mu byla udělena penalizace - to je součástí hry.

vettel

MERCEDES

Michael Schumacher, 6.
Jsem moc spokojený s tím, čeho jsem dnes v Suzuce dosáhl, protože se nám podařilo z potenciálu auta vyždímat maximum. Tým po celý víkend odváděl skvělou práci při hledání výkonnosti a jejím uplatnění v závodě. Myslím, že se víc ani očekávat a dosáhnout nedalo. Zastávky v boxech byly perfektně načasovány a všechno šlapalo dle plánu.

Rád bych pogratuloval Sebastianovi a celému jeho týmu, kteří byli po celý rok výjimeční. Je to velmi dojemné vidět jej znovu vyhrát šampionát – mám velkou radost za něj a jsem dokonce i trochu hrdý.

Nico Rosberg, 10.
Jsem rád, že jsem dnes získal bod a užil si tam spousty zábavy při některých předjížděcích manévrech. Jedná se rozhodně o jednu z nejnáročnějších tratí pro předjíždění, takže start ze zadní části startovního roštu znamená, že jsem měl dost těžkou práci. Před závodem jsem doufal, že bych mohl získat něco mezi osmým a desátým místem. Byť by to bylo ještě příjemnější skončit výše, stále se jedná o slušný výsledek.

Děkuji týmu za dnešní dobrou strategii a skvělé zastávky v boxech. Po tomto složitém víkendu doufám, že mě v Koreji čekají normálnější dny a budu bojovat o naši obvyklou pozici. A konečně: Sebastiane, gratuluji! Titul si zasloužíš.

Ross Brawn, šéf týmu
Z vozu a příležitostí, které se nám dnes naskytly, jsme dostali absolutně vše. Auto podávalo po celý závod dobrý výkon, naše strategie byly u obou vozů správné a lidé v boxech předvedli fantastické zastávky.  V boxech si vedeme velmi dobře po celý rok, dnešní zastávky nám vyhrály místa, obzvlášť u Nica během výjezdu safety-caru, když přeskočil dva vozy.

Michael a Nico podali oba v kokpitech skvělé výkony: předjížděli čistě, a když potřebovali, tak se dobře bránili. Celkově to podle mě byl vzrušující závod a vhodná velká cena pro korunování nového mistra světa. Gratulace Sebastianovi a Red Bullu k zisku jeho druhého mistrovského titulu – jezdil bezchybně po celý rok. Společně stanovily mety, které si nyní musíme dát za cíl a překonat je.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 8.
Mám velkou radost za tým, že se nám podařilo získat zde v Japonsku nějaké body, zvlášť když jsme včera měli v kvalifikaci technický problém a musel jsem startovat ze 17. Místa. Dnes mi ale strategie i pneumatiky fungovaly velmi dobře, tým v tom odvedl velmi dobrou práci. Výkonnost byla také dobrá. Hodně jsem na to tlačil, podal jsem dnes své maximum? Fyzicky to pro mě bylo velmi těžké, protože mám chřipku, takže jsem naprosto spokojený s tím, že jsem dovezl auto do cíle na pozici, která stačila pro získání bodů.

Kamuj Kobajaši, 13.
Pro mě to byl obtížný závod. Na startu, když jsem pouštěl spojku, se auto najednou dostalo do módu proti zhasnutí motoru, proto jsem přišel hned o pět míst. Snažil jsem se bojovat s ostatními vozy, ale předjíždění zde nebylo tak jednoduché, jako minulý rok.

Pak vyjel safety car ve špatný okamžik z pohledu naší strategie. Svou druhou zastávkou jsem si odbyl, když byl safety-car na dráze, změnili jsme směs z měkké na střední a na ní jsem pak musel jezdit až do konce závodu – 29 kol. V závěru byly v tak špatném stavu, že jsem se vůbec nemohl bránit.

Nicméně jsem zde absolvoval dobrou kvalifikaci a výkonnost auta se v závodu rozhodně zlepšila, takže na to budeme ve zbývajících závodech tlačit. Jsem velmi hrdý na všechny japonské fanoušky, kteří jsou Formulí 1 tak nadšení. Jsou skvělí, byl to pro mě citově velmi vypjatý den.

James Key, technický ředitel
Byl to těžký závod, velmi těsný a vyrovnaný. Bylo skvělé dojet znovu na bodech, protože jsme je potřebovali. Celý tým pracoval velmi tvrdě a zasloužil si je. Pro Kamuje bylo velkou škodou, když na startu zasáhl systém proti zhasnutí motoru a přišel o několik příček. Měli jsme pro něj připravenou agresivní strategii se začátkem na měkkých pneumatikách, ale skončil v provozu a safety-car vyjel v pro něj špatný okamžik. Odvedl skvělou práci, když na svých pneumatikách vydržel do konce, ale start mu vše narušil. Musíme se podívat na to, proč k tomu problému došlo.

Sergio jel opravdu velmi solidní závod a jeho rychlost byla velmi dobrá. Měl opačnou strategii než Kamuj a zdá se, že to byla ta správná cesta. Ani mu nepomohl safety-car, ale jeho rychlost nejprve na středně-tvrdé a pak na měkké sadě pneumatik ke konci byla velmi konzistentní. To mu umožnilo získat mnoho míst: ze 17. na 8. Odvedl opravdu fantastickou práci. Po tak dlouhém a těžkém víkendu můžeme být rádi, že odjíždíme se čtyřmi body.

 

RENAULT

Vitalij Petrov, 9.
Začal jsem na střední směsi a proto jsem se na startu snažil udržet pozici, protože ostatní jeli na měkkých pneumatikách. Protočil jsem kola, ale jinak se mi start docela povedl. Jet na měkké sadě, získal bych nějaké pozice. Během závodu nebylo možné říct, jak dobře funguje naše strategie. První dva stinty nebyly jednoduché.

Naším cílem bylo dokončit závod před Force Indií a to se nám taky povedlo. Když jsem koncem závodu přezul na měkkou směs, najednou jsem měl mnohem víc přilnavosti. Mohl jsem tedy více tlačit. Ani nevím, kolik aut jsem předjel. Jen je škoda, že Sergio [Pérez] už byl moc daleko. Příští závod se jede v Koreji a očekáváme další umístění mezi nejlepší desítkou.

Bruno Senna, 16.
Z mého pohledu byl závod zklamáním, s ohledem na to, odkud jsem startoval. Vitalij mi ve druhé zatáčce trochu zavřel prostor, což mi zkomplikovalo situaci. Ve zbytku závodu jsem měl problémy hlavně s provozem na trati a velkou degradací pneumatik. I tak si myslím, že se z tohoto víkendu mohu poučit. V pátek a v sobotu jsem toho moc nenajezdil, ale dostal jsem se do Q3. A rozhodně jsme zde byli rychlejší než v Singapuru. Doufám, že v Koreji se vrátím na body.

Eric Boullier, šéf týmu
Za prvé, je dobře, že jsme zpět na bodech. Na rozdíl od většiny týmů jsme zvolili poněkud jinou strategii. U Vitalije to fungovalo, ale Brunovi celý závod zkomplikoval velký provoz na trati. Safety car nám také nepomohl. Máme ale dva body, které jsou pro nás velmi důležité pro udržení naší pozice v Poháru konstruktérů. A nakonec bych chtěl za celý svůj tým pogratulovat Sebastianu Vettelovi k zisku druhého titulu mistra světa.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 11.
Abych byl upřímný, tak mi vadí, že jsem dneska nezískal body. Můj start byl vynikající a poskočil jsem vzhůru, ale kvůli špatnému startu, který měl Kobajaši, se mi nepodařilo toho maximálně využít. Ale po několika prvních kolech jsme byli s dobrým tempem těsně před Renaulty. Myslím, že to co opravdu uškodilo mému závodu, byl výjezd safety caru, protože jsem svou druhou zastávku absolvoval kolo před jeho výjezdem a ztratil pozici na trati. Pokud jde o strategii, tak jsme na tři zastávky kvůli vysoké degradaci pneumatik jet museli. Na chvíli to vypadalo dobře a deváté míso bylo nadosah. Pak však přijeli vozy, které těžili z měkké sady na konci závodu.

Paul Di Resta, 12.
Díky úžasnému startu do závodu jsem se posunul o čtyři místa před Renaulty a  Kobajašiho. Dostával jsem se do dobrého rytmu, ale safety car zkazil připravenou strategii, protože se jednalo o naši nejrychlejší část závodu a smazání odstupů vůbec nepomohlo. Naopak pozitivní to bylo pro ty, co se rozhodli stavět pouze dvakrát, protože se jim jen velice těžko dalo v posledních kolech závodu bránit. V posledních čtyřech závodech očekáváme s týmy okolo nás těsnou bitvu. Sauber zde byl konkurenceschopný a Renault se také vrátil do formy, ale budeme se snažit a v Koreji opět bojovat.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Šli jsme do dnešního závodu s nadějí na body, ale nakonec jsme se díky okolnostem v závěru závodu přesvědčili o opaku. Drželi jsme se naší běžné strategie a vynikající starty obou našich jezdců nám hráli pěkně do karet. Věděli jsme, že se pohybujeme na hraně životnosti pneumatik, ale ukázali jsme dobré závodní tempo a natahovali jsme odstup od vozů na střední směsi. Co už úplně neklaplo, byl výjezd safety caru, který nás vystavil přímo vozům s dvouzastávkovou strategii. Snažili jsme se je držet, ale bylo to nemožné kvůli tomu, že měli měkkou sadu. Takže opouštíme Suzuku trochu zklamaní, ale budeme se soustředit na pozitiva a v Koreji předvedeme náš potenciál.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 14.
Prožili jsme těžký start na tvrdších pneumatikách, na které jsme v prvním stintu dost dopláceli. VE druhém jsme přešli na měkčí, čímž se naše tempo podstatně zvýšilo, byli jsme pak hodně konzistentní. Ke koni závodu byla naše rychlost dobrá, podle mě možná vůbec nejlepší za celý víkend, ale to už bylo příliš pozdě, protože jsme v úvodních kolech ztratili příliš na to, abychom finišovali lépe. Dělal jsem dnes, co jsem mohl, ale nestačilo to.

Rubens Barrichello, 17.
Na startu se zdálo, že nám vše hraje do karet, pak ale vyjel safety-car. Pro nás to bylo špatně načasované. Uzavírali jsme pole jezdců a ke konci závodu jsme se trápili na špatných pneumatikách, byly příliš pomalé.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Dnes jsme strategie rozdělili: Rubens startoval na měkčí sadě a jel na tři zastávky, Pastor jel na dvě počínaje na tvrdších. Když byl nasazen safety-car, změnili jsme strategii u Pastora. Oba piloti po celý závod tvrdě bojovali, ale žel jsme neměli rychlost na to, abychom dnes dosáhli na body. Budeme pokračovat ve vývoji auta a těšit se na Koreu a Indii.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 15.
Měl jsem víceméně stejnou strategii jako Pérez, přesto se zdál být o vteřinu na kolo rychlejší než já. Nedokázal jsem ho předjet, protože už jsem atakoval omezovač, nemohl jsem tedy najít potřebnou rychlost pro předjetí. Navíc jsem ztrácel přítlak jízdou za vozy před sebou. Nemohu si vzpomenout, kdy naposled mi předjíždění přišlo tak těžké. Vždycky tomu dávám maximum, ale dneska jsem na to neměl. Teď doufám, že v Koreji budu zpět ve formě a znovu budu se Sauberem bojovat o body.

Sebastien Buemi, nedokončil
Velmi dobře jsem odstartoval, předjel pět aut a byl na jedenácté pozici. Dokonce jsem pár kol před první zastávkou v boxech jezdil desátý. Pak jsem se vrátil na trať a najednou jsem v první zatáčce ucítil nějaké vibrace a uviděl, že se pravé přední kolo začíná hýbat. Nebylo při pit stopu dobře dotažené, nevím proč. Pak se ve čtvrté zatáčce uvolnilo. Neexistoval způsob, jak se dostat zpátky do boxů, takže pro mě závod skončil. Je to škoda, protože to vypadalo, že budeme mít dobrý závod a získáme nějaké body.

Franz Tost, šéf týmu
V první řadě bych za celé Toro Rosso rád pogratuloval Sebastianu Vettelovi a stáji Red Bull Racing za zisk druhého titulu mistra světa v řadě. Náš víkend v Suzuce začal slibným startem v pátek, ale potom se to nevyvíjelo dobře. Dnes jsme ztratili Sebastiena v počátečních fázích závodu, když se mu uvolnilo pravé přední kolo z důvodů, které zatím vyšetřujeme. Je to velká škoda, protože opravdu dobře odstartoval, předjel několik aut, byl jedenáctý, polepšil si o čtyři místa. Jaime získal v prvním kole tři místa, potom už nebyl schopný se nijak výrazně zlepšit. Objevily se známky toho, že některá z vylepšení představených zde by mohla zlepšit výkon vozu, musíme teď jen počkat pár dní, než uvidíme, jak je budeme moci v Koreji využít.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 18.
Byl to skvělý závod pro celý tým. Měl jsem neuvěřitelný start bez proklouznutí kol, spojka zabírala skvěle, vyvážení vozu bylo perfektní až do 14. kola. Po prvních stintech jsme na tom byli dobře. Vůz fungoval perfektně a rozuměl si s měkkými pneumatikami, také zastávky proběhly bez problémů. Safety-car pak sloučil startovní pole dohromady, závodil jsem tak s Jarnem, kterého jsem dokázal udržet za zády až do konce závodu. Vůz se zdál být lépe vyvážený s tvrdší směsí, a to po celý víkend.
Bylo to poprvé v této sezoně, kdy jsme neviděli modré vlajky, což pro nás bylo velké zadostiučinění. Je vidět, že se náš tým neustále zlepšuje. Jasně, že nám dnes hodně pomohl safety car, ale i tak musíte byt na tom správném místě, abyste toho dokázal využít, dnes jsme měli skvělý den.
 
Jarno Trulli, 19.
Pro mě to byl dobrý den, i když nezačal příliš dobře. Dnes nebyl můj start perfektní, ale pak jsem měl několik dobrých předjížděcích manévrů, pak jsem po několik kol cítil jako bych měl problém s převodovkou, poté se to ustálilo a já se mohl vrátit do závodu. Safety-car mi pomohl stáhnout propastný rozdíl mezi mnou a Heikkim, oba jsme se pak dobře drželi až do konce závodu. Pro celý tým je to velmi významný výsledek. Dokončili jsme závod ve stejném kole jako vítěz, a když se to muže zdát byt jako nevýznamné s porovnání se ziskem titulu, pro nás je to důkaz neustálého zlepšovaní se ve vývoji. Mám opravdu radost, že opouštíme Japonsko se zdviženou hlavou a myslíme na další závod v Koreji.
 
Mike Gascoyne, technický ředitel
Byl to opravdu příjemný závodní víkend pro celý tým. Poprvé oba dva vozy skončili s plným počtem kol, i když nám v tom hodně pomohl safety-car, přesto se naše výkonnostní úroveň zlepšuje což je vidět ve srovnání s ostatními vozy. Oba jezdci se snažili po celu dobu závodu až do posledního kola, myslím, že jsme dostali maximum z každého kousku našeho vozu.

Heikkimu se podařil start, nejlepší v letošním roce, jel strategii tří zastávek s volbou měkčích pneumatik v prvních třech stintech, což fungovalo docela dobře. Jarno měl problém v prvním stintu, ale podařilo se nám to vyřešit, pak se snažil dohnat Heikkiho a to bylo přesně to, co jsme od něj očekávali.

 

VIRGIN

Timo Glock, 20.
Můj start byl povedený a podařilo se mi v prvních zatáčkách dostat před Jeromeho [D'Ambrosia]. Málem jsme trefil Truliho, vytlačil mě ven a já bohužel musel vjet na trávu. Mou pozici získal Jerome a zůstal jsem za ním trčet během prvního stintu. Zničilo to moje pneumatiky během pěti šesti kol, protože jsem byl rychlejší než on a pak mi poodjel. Jeli jsme tedy na předčasnou zastávku, ale pravá zadní pneumatika na tom nebyla dobře a ztratil jsme 4-5 sekund vůči Ricciardovi a Jerome byl schopen si vytvořit náskok.

Pak vyjel safety car a přešli jsme na třízastávkovou strategii a tvrdé pneumatiky. Byl jsme schopný se posunou před Jeromeho, ale na konci jsme zažil kvůli modrým vlajkám několik těžkých chvilek. Každopádně jsme oba vozy dovezli bezproblémů do cíle a získali z nich to nejlepší. Těším se do Koreje, ale musíme se podívat na nastavení vozu, které bylo dobré, kouzelné však nebylo.

Jerome D'Ambrosio, 21.
Myslím, že to byl dobrý závod se slušným startem a první částí závodu. Nejsem si jistý, zda byla strategie zvolena úplně nejlépe, protože jsem v boxech ztratil pozici ve prospěch Tima (Glocka), což je škoda. Ale na konci závodu jsme se znovu střetli a bojovali o pozici, ale byl mě schopný držet až do konce závodu za sebou. Byl to pro mě dobrý víkend a jsem s ním spokojený.

John Booth, šéf týmu
Nebyl to zrovna příjemný víkend, nevydařila se nám strategie a zastávky v boxech také nebyly nejlepší. Brzy v závodě se vyskytli problémy s našimi časovými údaji na zídce a to zrovna v době kritické pro stav pneumatik. Přes všechny tyto problémy jsme byli schopni s oběma vozy dokončit před našimi nejbližšími konkurenty, což je tou pozitivní zprávou z tohoto závodu. Během několika dní se vrátíme na trať do Koreje a rychle provedeme nezbytná vylepšení.

Zahřálo to u srdce vrátit se do Japonska a těšit se tak typickému vřelému přijetí od zdejších fanoušků. Zaslouží si skvělý závod a jeden dostali, rozhodlo se tu o letošním šampionu. Gratuluji Sebastianu k jeho druhému titulu. My se nyní soustředíme na Jeongam, kde doufáme v obrat a pozitivní víkend.

 

HRT

Vitantonio Liuzzi, 23.
Byl to velmi těžký závod a doplatili jsme na to, že jsme v pátek a v sobotu nenajezdili moc kol. Vůz jsme pro závod nastavovali v podstatě naslepo. Hodně mě trápila degradace zadních pneumatik, především levá zadní odcházela rychle. Na žádné sadě jsem moc dlouho nevydržel. Na začátku to nebylo tak špatné, byl jsem schopný bojovat s ostatními, ale po pár kolech to začalo. Nejpozitivnějším okamžikem celého dne byl průjezd cílovou čarou.

Daniel Ricciardo, 22.
Závod byl celkem dobrý. Můžeme být rádi, že jsme jen pár desetin za Virginem. V jedné fázi jsem na tom byl celkem dobře, ale Safety car mi moc nepomohl. Vyjel ve špatnou chvíli. S výkonností auta jsem ale spokojený. Těší mě, jakým způsobem jsem dnes jezdil a nemyslím si, že jsem mohl něco udělat ještě lépe. Jsem rád hlavně kvůli týmu, byl to těžký závod. Oproti posledním závodům, kdy se většinou něco pokazilo v prvních kolech, jsme se zlepšili. Jsem rád za bezproblémový průběh.

Colin Kolles, šéf týmu
Celkově byl dnešní závod přesně tím, v co jsme doufali. Neměli jsme žádné potíže a bojovali s Virginem. Daniel měl dnes dobrý den, bojoval s D'Ambrosiem, ale hlavně s Glockem. Kvůli modrým vlajkám a provozu na trati jsme skončili až za nimi, ale Daniel opět předvedl zlepšení. Tonio a jeho inženýři neměli moc informací, protože včera a v pátek kvůli technickým problémům skoro nejezdil. Tonio ale jel skvěle a dostal vůz do cíle. Víc už toho asi udělat nemohl. Velká cena Japonska je u konce, příští týden nás čeká Korea a já doufám, že tam nebudeme mít takové technické potíže, jako tady.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Japonska

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 10.10.2011 06:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Suzuka korunovala mistra světa, vyhrál však Button

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud