Úvodní trénink nám začal s půlhodinovým zpožděním kvůli úpravám trati - v zatáčkách č. 3 a 14 byly odebrány poškozené obrubníky. Kvůli tomu musel být zkrácen, protože mezi prvním a druhým tréninkem týmy musí mít dle pravidel k dispozici 2 hodiny volna.
Týmy přitom podle technického ředitele Renaultu Jamese Allisona na uvolněné obrubníky upozorňovali již včera. Byla to škoda, protože týmy neměly dostatek prostoru vyzkoušet a vyhodnotit poslední větší úpravy svých monopostů a musely narychlo měnit své programy.
Karun Chandhok u Lotusu do úvodního tréninku nenastoupil, Mike Gascoyne to vysvětlil: „Oba závodní piloti se soustředí na aerodynamické novinky pro tento víkend.“ Tým přivezl spoustu úprav, zejména novou podlahu a difuzor, soustředí se na efektivnější využití výfukových plynů. Chyběl také Nico Hülkenberg u Force Indie, naopak do vozu HRT místo Vitantonia Liuzziho do vozu naskočil Narain Karthikeyan.
Se staronovou přilbou ve zlatých barvách z Monaka se objevil Fernando Alonso, změnu helmy jsme zaznamenali také u Sebastiana Vettela (bílé zbarvení), jak je u něj ostatně zvykem po každém vítězném závodě.
Glockův kokpit: Timo nedrží slivovici na zahřátí, nýbrž chlazení (foto: Marussia Virgin Racing)
Jako první na městský okruh se svými vozy vyrazili Jaime Alguersuari a Jérôme d’Ambrosio, za nimi hned desítka další pilotů. Jako poslední po pěti min instalovali Jenson Button s Vettelem. Timovi Glockovi inženýři Virginu hlásili, že mu budou muset vyměnit brzdy po problémech, které měl při zpomalování v zatáčkách.
Po osmi min na chvíli provoz zcela ustal, ticho prořízl řevem svého osmiválce Nico Rosberg. První měřená kola patřila pilotům Mercedesu: Rosberg – 1:57,351; Schumacher – 1:55,827 min. Dvě min poté se za Schumachera posunul nezvykle Kovalainen s Lotusem – 1:56,198 min. Vedení pak přebírali Massa (1:53,770), Webber (1:52,869) a opět Massa (1:52,043). Trať byla stále hodně „zelená,“ časy na míle vzdálené loňským maximům kolem 1:45 min.
Po 27 min byl trénink na pět minut pozastaven, protože Kovalainenovi vzplál v 18. zatáčce Lotus podobně jako minulý rok – tentokrát požár vznikl na předních brzdách, jejichž teplota přesáhla 1000 °C, ale situace nebyla tak dramatická. Pro týmy to bylo kvůli zkrácení tréninku na 60 min dvojnásob nepříjemné.
Rosberg na konci cílové rovinky během prvního tréninku v Singapuru (foto: Mercedes GP)
Na trati se povalovaly také kusy předního křídla Red Bullu. Webber se snažil prosmýknout kolem Glocka v místech, kde nebyl prostor. Zmatený Timo rádiem hlásil: „Netuším, co se stalo,“ a kvůli poškození musel druhou polovinu vynechat. Na boxové zídce rakouského týmu se jen kroutilo hlavami.
Pořadí bylo tou dobou následující:
1. Massa 1:52,043 min
2. Webber + 0,605 sec
3. Vettel + 1,209
4. Sutil + 1,705
5. Alguersuari + 1,909
6. Buemi + 2,145
Po 40 min se před Ferrari za lepšících se podmínek vyšvihl Jenson Button (1:50,952), po minutě jej překonal Vettel (1:50,082 a 1:49,656). Hamilton zajel ve svém prvním měřeném kole čas 1:51,961 a byl čtvrtý (+ 2,305 sec), ve druhém (1:49,515). O průběžné vedení se pral s Vettelem (1:49,005), když svůj čas dále zlepšoval (1:48,599 min).
Maldonado při západu slunce projíždí boxovou uličkou (foto: AT&T Williams)
Alonso byl ve svém letmém kole náhle povolán do boxů, inženýrům se nezdál některý z údajů získaný díky telemetrie. Devět minut před koncem byly vyvěšeny opět vyvěšeny červené vlajky, když se uvolnil kousek obrubníku v zatáčce č. 7.
Toro Rosso testovalo v boxech nový semaforový systém. Ferrari jezdilo se zřetelnými stopami po flow-visu na zadním křídle (podobně jako Senna) Alonsa, kterému po chvíli měnilo části předního křídla. Sauber testoval nové teplotní stínění a chladiče. U Lotusu byli s novinkami spokojení, Trulli hodnotil: „Bez problémů, akorát bychom mohli zlepšit vyvážení brzd.“
V posledních třech minutách po restartu Hamiltona na čele již nikdo nepřekonal, za ním se seřadily oba Red Bully v pořadí Vettel - Webber, čtvtý Alonso na Ferrari a pátý Hamiltonův kolega Button.
Maximální rychlosti: 1. Massa – 290 km/hod, 2. Sutil, 290, 3. Schumacher – 287, 4. Hamilton - 286, 5. Alguersuari - 286, 6. Di Resta – 286.
Přehled všech časů: zde (PDF, zdroj: FIA).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:48,599 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,406 |
3. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 1,467 |
4. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 1,997 |
5. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,353 |
6. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 3,444 |
7. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 3,652 |
8. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 3,817 |
9. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 3,836 |
10. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 4,216 |
11. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 4,392 |
12. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 4,451 |
13. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 4,800 |
14. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 5,104 |
15. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 5,150 |
16. | 9 | Bruno SENNA | bra | Renault F1 Team | + 5,166 |
17. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 5,186 |
18. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 6,137 |
19. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 6,222 |
20. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 7,599 |
21. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 9,199 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 10,193 |
23. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 10,570 |
24. | 22 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 10,615 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ