Po Velké ceně Itálie se Lewis pečlivě vyhýbal otázkám na Schumacherovu taktiku a manévry, z jeho řeči těla však bylo jasné, že s nimi spokojený nebyl. Vzhledem ke špatným zkušenostem, které letos s novináři zažil, není až tak překvapivé, že zvolil neupřímnou, diplomatickou cestu.
"Byl jsem zklamaný, že jsem v závodě nemohl dosáhnout lepšího výsledku. Zkrátka jsem držel hubu. Hodně se mi to vyplatilo: v posledních dvou týdnech jsem byl uvolněný a neměl jsem tolik problémů," říká Hamilton v Singapuru.
"Vy [média] se mě neustále ptáte na to, co jsem se naučil, a to byla lekce, kterou jsem v onen den uplatnil. Jsem velmi, velmi vášnivý, a myslím si, že i velmi otevřený a necitlivý ve věcech, o kterých hovořím. Nemám strach říct to, co cítím. Jenže ono to může být použito proti mně, takže jsem jen nechtěl... Dokázal jsem se tehdy ovládnout, a o tom je život, o ovládání se," pokračuje pilot McLarenu.
Jak těžké to bylo? "Když vám někdo dá facku, jak těžké to je mu ji nevrátit? Když jste ve škole a pokud nemáte strach, je to těžké se zadržet a ovládat se."
Schumacher před Hamiltonem v Monze (foto: Mercedes GP)
Schumacher podle něj porušil pravidlo o jedné povolené změně směru při obraně v Monze, ale nechtěl to hnát nikam výš: "Věřím, že se musíte držet pravidla o jednom pohybu. Nemůžete se vrátit."
Brit se vrátil ke svému napomenutí za to, jak se bránil v Malajsii před Alonsem. Rozdíl podle něj byl v tom, že se mu snažil vzít výhodu, kterou poskytuje aerodynamický stín a protože byl Španěl o 2 -3 délky vozu za ním, nejednalo se o obranu: "Ale Michael se bránil, takže to byla jiná situace, ale nebylo v tom učiněno jasno. Stále nám říkají, že můžeme udělat pouze jeden manévr.
"Obecně v tom mám celkem jasno. Nyní poté, co jsem byl v Malajsii penalizován, mi je jasné, že se nemůžu pokoušet někoho za mnou připravovat o aerodynamickou výhodu. A taky mi je jasné, že při brzdění mohu udělat pouze jeden manévr a nesmím se vracet. Nepotřebuji se kvůli tomu na nic ptát. Vím to. Kdybych měl provést takový manévr, dostal bych penalizaci, takže bych to nedělal."
Schumacher v Singapuru na dotaz, zda byl překvapen, když mu šéf týmu Ross Brawn přes rádio přikazoval, aby Hamiltonovi nechal více místa, odpověděl: "Ne, nebyl jsem překvapený. Myslím, že to bylo ze strany Rosse dobré, že ke mně promluvil přes rádio. Jednoduše proto, aby potvrdil, že se pohybujeme na hraně a abychom byli opatrní. Bylo to vzrušující a většina si to užila, včetně mě."