V pátém kole letošní VC Itálie na okruhu v Monze předvedl Sebastian Vettel krásný předjížděcí manévr, díky kterému se vrátil do vedení. V rychlosti okolo 250 kilometrů za hodinu se prohnal vnějškem zatáčky Curva Grande okolo překvapeného Fernanda Alonsa, dokonce i částečně vyjel mimo trať.
Pro fanoušky jistě velmi krásný a dramatický moment. Adrian Newey, hlavní konstruktér mistrovské stáje Red Bull, je přesvědčený o tom, že kdyby Vettel jednoduše počkal na to, až Španěl zajede do boxů, vrátil by se do vedení taky. To však podle Neweyho není Vettelův styl, raději si vedení získal složitější cestou.
"Sebastian si nechce pro titul pouze dojet, on si ho chce zasloužit," říká Newey, tvůrce nejlepšího vozu letošní sezony.
"To, co jste viděli v Monze, byl opravdu odvážný manévr. Věděli jsme, že dostat se zpět do vedení nebude jednoduché. Teoreticky by bylo možné toho dosáhnout během zastávek v boxech, ale muselo by to všechno přesně klapnout. Kdyby ne, bylo by to velmi obtížné," vysvětluje konstruktér.
Vettel vs. Alonso, Monza 2011
Tento manévr musel nepochybně všem kritikům Vettelova věčného kroužení v čele závodu ukázat, že 24-letý Němec se loni nestal mistrem světa jen tak pro nic za nic.
"Málo kdy udělá stejnou chybu dvakrát, to je úžasné. Kritici říkají, že je skvělý jen pokud vede, ale předjíždět neumí. Myslím, že to po několika posledních závodech skončí."