Pevně dané rozložení hmotnosti se do roku 2013 měnit nebude

Petr Hlawiczka, 7. září 2011, 06:20 Google+

Týmy v rámci úsporných opatření schválily zachování současného, pevně stanoveného rozložení hmotnosti až do konce roku 2013.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 08.09. 09:21) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

S přechodem na nové pneumatiky byla již před letošní sezónou přijata změna pravidel, která stanovila pevné rozložení hmotnosti. To se po nedávném hlasování týmu nezmění ani pro příští dva roky.

"Hmotnostní rozložení je pevně dáno pravidly: 45,5 - 46,5 % na přední ose. Toto pravidlo bylo odsouhlaseno i pro rok 2012 a nedávno také pro rok 2013," řekl technický ředitel Williamsu Sam Michael pro Manipe F1 v Belgii.

Uvolnění předpisu by dle něj mohlo vést k velkému utrácení v oblasti geometrie. Takové situaci se však chtějí všichni vyhnout: "Hlavním podnětem pro týmy je snaha šetřit náklady, protože když to rozložení není omezeno, vede to k tomu, že musíte investovat do ušetření váhy vozu, abyste mohli rozmísťovat závaží pro dosažení opravdu extrémního rozložení hmotnosti."

williams
Maldonado ve Williamsu FW33 na startovním roštu v Nürburgringu (foto: AT&T Williams F1)

"Nyní to je s KERSem dost těžké nalézt prostor pro rozmístění závaží ve voze. Pokud ho tedy nemáte kam dát, další možností je hýbat s geometrií auta, například se závěsy, a měnit umístění poloos.

V průběhu sezóny se však jedná o velmi nákladnou záležitost, proto všechny týmy hlasovaly pro to, aby současný stav zůstal zachovaný ještě minimálně dva roky - 2012 a 2013," vysvětlil Michael.

Vytisknout

Diskuze: Pevně dané rozložení hmotnosti se do roku 2013 měnit nebude

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 08.09.2011 09:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams chce v Monze znovu bodovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud