"Myslím si, že v oblasti výkonu je Cosworth konkurenceschopným. Mám pocit, že od Renaultu se nám dostává lepší pomoci při vývoji výfukového difuzoru, v pochopení a know-how, než od Cosworthu. Celkový balík od Renaultu je tedy silnější," hodnotí Kovalainen pro Manipe F1.
Jedním z velkých rozdílů je zkušenost, kterou získáváme od Renaultu, zatímco Cosworth byl docela nový. Z hlediska výkonu ho ale nemáme více, než minulý rok," pokračuje finský pilot. Cosworth se totiž do F1 vrátil loni po tříleté přestávce, byť předtím v F1 působil již od roku 1963.
"Abych byl upřímný, byl jsem s Cosworthem stejně spokojený, jako s Renaultem. Hlavním problémem ale nebyl motor. Přechod k Renaultu byl výsledkem toho, že jsme se rozhodli od Red Bullu odebírat zadní část. Nebylo to kvůli výkonnosti motoru."
Lotusy letos pohánějí motory Renaultu (foto: Team Lotus)
"Minulý rok jsem ani jednou neodstoupil kvůli motoru. Měli jsme přesto nějaké problémy s jeho degradací, která se u agregátů Renaultu nevyskytuje. S jedním motorem jsem odjel čtyři závody, aniž bychom pozorovali nějakou ztrátu výkonu, minulý rok jsme však drobnou ztrátu u Cosworthu pozorovali," dodává Kovalainen.