MCLAREN
Jenson Button, 1.
Z nějakého důvodu mám tyhle podmínky rád, neptejte se proč, ale znovu to vyšlo. Skvělá práce týmu, který mě zavolal na přezutí na měkkou směs v pravý čas, skvělá práce nás všech. Celkově to byl úžasný víkend. Chtěl bych týmu moc poděkovat. Každý pracoval opravdu tvrdě, abychom měli takovéhle auto. Myslím, že si dáváme pauzu v dobré náladě. Každý den našich prázdnin budeme myslet na Spa.
Teď se o tom lehko mluví, ale myslím si, že jsem se dokázal starat o pneumatiky i na konci prvního stintu. Asi půlka jezdců se začala prát s auty, ale já pořád mohl jet tvrdě a vůz byl skvělý. Vím, že jsem byl ve formě, auto mi dobře sloužilo. Říkal jsem si, že je jen otázka času, než v suchých podmínkách přeskočím Lewise. Na konci stintů měl problémy. Nakonec to bylo trochu jinak, znovu se ozval déšť, ale já se stejně hodně bavil. Vždycky je zábava závodit s Lewisem. Odvézt si vítězství je úžasné.
Lewis Hamilton, 4.
Měli jsme problémy s vysílačkou. Slyšel jsem své inženýry, ale oni mě ne. Pořád jsem se na něco ptal, ale oni mě neslyšeli. Bylo to pro ně tedy dost těžké. Myslím, že pak nastal okamžik, kdy ode mě nějakou zprávu dostali, ale možná to byla jen část informací. Slyšel jsem je říkat, že bude pršet a už krápalo, takže jsme se rozhodli zajet pro pneumatiky do deště. Myslel jsem, že mě zavolali, a odjel jsem kolo. Pneumatiky ale odešly a asi to nebylo nejlepší rozhodnutí, ale to je závodění.
Udělal jsem velkou chybu. Levá přední pneumatika už byla hodně opotřebená, najel jsem si do šikany zeširoka a otočil se, což se stává opravdu jen zřídka. Za to, co se stalo potom, se opravdu musím omluvit Paulu di Restovi. Neviděl jsem ho. Vůbec. Nevím, co se stalo, ale za něco jsem byl potrestán, což se podle mě někdy dá čekat. Takže se mu omlouvám.
Gratuluji Jensonovi, celý závod na mě vyvíjel velký tlak a dnes zvítězil ten lepší. Můžeme určitě říct, že tým odvedl fantastickou práci. Je skvělé odcházet na přestávku s vědomím, že jsme byli oba celý víkend konkurenceschopní. Samozřejmě bychom byli šťastní za double. Mám pocit, že jsem tým trochu zklamal. Ale my vrátíme úder v příštím závodě.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jak velkolepě Jenson oslavil svou dvou stou velkou cenu! Brilantně! Fantasticky! Dnes odpoledne tu byly opravdu velmi těžké podmínky a bylo snadné udělat chybu, ale Jenson jel skvělý závod. Jeho propočítaná a zároveň útočná jízda byla dokladem toho, jak přirozený a chytrý je na závodní trati. Opravdu si zasloužil vyhrát.
Lewis byl dnes šestkrát v boxech a dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou za vytlačení Paula na trávu. Bude zklamaný, protože by chtěl stát na nejvyšším stupínku vedle Jensona, ale trest přijal rozumně. Zachoval si chladnou hlavu a předjel díky tomu několik vozů. Jeho čtvrté místo mu dává – a také nám – 12 cenných bodů. Tohle bylo desáté vítězství McLarenu v Maďarsku, rekord, a přichází po Lewisově vítězství v Německu minulý víkend. Vyhráli jsme tři z posledních pěti závodů a za stejné období získali 119 bodů. Tým si teď může dovolit zaslouženou pauzu, než zaútočí ve druhé polovině sezóny.
RED BULL
Sebastian Vettel, 2.
Myslím, že vítězství dnes bylo dosažitelné, nebylo nemožné. Jsem teď plný emocí. S ohledem na šampionát to byl dobrý závod, hodně lidí skončilo za námi, kromě Jensona. Nejdůležitější poznatek je podle mě ten, že McLareny byly v posledních dvou závodech velmi konkurenceschopné. Nemáme z toho radost, Jenson určitě ano. Musíme být ve Spa zpátky.
Dneska nejsem stoprocentně spokojený. Startoval jsem z pole positron a cítil, že mohu vyhrát, spousta jezdců dělala drobné chyby, bylo to možné. Nejsem tedy úplně spokojený, cíl je vítězit, ne dojíždět druhý. Máme dnes pěknou várku bodů, ale čeká nás dlouhá, předlouhá cesta. Viděli jsme, jak rychle se situace mění. Musíme si být jistí, že budeme vídat šachovnicovou vlajku.
Ano, jsem spokojený, ale ne úplně. Jdeme do toho s tím, že chceme v sobotu získat pole, to se včera povedlo, a v neděli chceme vyhrát, to jsme dnes nezvládli. Měli jsme šanci a neproměnili jí, musíme se na to pořádně podívat.
Myslím, že v bodování jezdců je druhý Mark, ale nevím, o kolik bodů. Nezajímá mě to, já je nepočítám. Vidím před sebou Fernanda na jiné sadě pneumatik a nemyslím na šampionát, když závodím. Chci vyhrát. Jenson dnes získal víc bodů, ostatní méně, ale to není úplně důležité. Náš cíl musí být vyhrávat závody a povím vám – pořád jsme hladoví. Já jsem hladový, hladový v Maďarsku (hungry in Hungary – slovní hříčka, pozn. překl.), po vítězství.
Mark Webber, 5.
Byla to celkem zábavná velká cena až do chvíle, než jsem z kokpitu udělal chybná rozhodnutí. Správné bylo v danou chvíli přezout na slicky, to se povedlo, ale vypadáte jako úplný blbec, když jste dvě kola jako jediný na přechodné směsi. Kdyby pršelo víc ještě další tři čtyři minuty, pak by to bylo správné rozhodnutí. To je buď anebo, které musíte rozhodnout. Rozdíl mezi slicky a přechodnými byl, když bylo mokro, očividně velký. Bylo to moje rozhodnutí. Kdyby to zafungovalo, bylo by to vítězství ve velkém stylu. Prohrál jsem a přišel o pár pozic. Tak to dnes bylo.
Na mé části trati bylo dost kluzko. Odstartoval jsem celkem dobře. Viděl jsem Mercedesy a ti měli skvělý start, určitě lepší než já. To bylo v první části závodu, ale víte, že později přijdou určitá rozhodnutí. Měl jsem pár dobrých, pár špatných.
Christian Horner, šéf týmu
Dnes to byl podle mého opravdu obtížný závod, hlavně kvůli podmínkám. Nejdřív jsme vedli, potom Lewis hodně zrychlil a my ztratili několik pozic vůči McLarenu. Potom jsme znovu začali dotahovat jejich tempo a odvedli několik dobrých zastávek v boxech. Klíčové bylo rozhodnutí nasadit při poslední výměně měkké pneumatiky, na kterých se jelo až do konce. To dostalo Sebastiana do dobré pozice. Pak přišel déšť a během několika kol bylo zásadní rozhodnout, zda zůstat na trati, nebo zajet k přezutí. Několik kol bylo bez debat nejlepší řešení nasadit přechodné gumy a Mark se rozhodl pro ně přijet. My se statečně usmysleli nechat Sebastiana venku a nakonec to bylo dobře, přestalo pršet a druhé místo je pro něj pozitivní výsledek.
Mark bohužel přišel o několik pozic kvůli předposlední zastávce pro přechodné pneumatiky – nebýt toho, stál by dnes na podiu, je to škoda. Ale nikdo nemá křišťálovou kouli a tohle rozhodnutí mu mohlo vyhrát závod. Na konci bylo frustrující ztratit pozici vůči Lewisovi, vozy na chvostu nám zrovna nepomohly, ale Mark se na něj těsně dotáhl v sedmi posledních kolech.
Tým teď míří na letní přestávku s vidinou zaslouženého odpočinku, než se plně revitalizovaní vrátíme na konci srpna do Spa.
FERRARI
Fernando Alonso, 3.
Jsme přesvědčeni, že budeme mít dobrou druhou polovinu šampionátu. Auto se hodně zlepšilo a my bojujeme o pódia a pole positions. Červenec byl úžasný měsíc. Máme ale rádi vyšší teploty, takže pro nás snad bude srpen a září lepší.
Závod v těchto podmínkách byl velmi, velmi dlouhý - musíte být zaměření na mnoho zastávek v boxech a počasí. Start nevyšel podle předpovědí, oba Mercedesy se před nás dostaly, takže jsem musel Nika (Rosberga) a Michaela (Schumachera) předjet. Po zastávkách v boxech jsem se zasekl za Webberem. Potom jsem za to konečně mohl v čistém vzduchu vzít, ale prvních dvacet kol jsem byl za Mercedesem a Markem (Webberem).
Felipe Massa, 6.
Byl to těžký závod s deštivými přeháňkami. Závod jsem si pokazil v osmém kole, když jsem vyjel z dráhy a zadní část vozu si poškodil o bariéru. Měl jsem strach, že jsem si vůz poškodil na tolik, že nebudu moct pokračovat, ale nakonec mi můj závodní inženýr oznámil, že mohu jet dál. Ztratil jsem spoustu času, a i když se mi pak povedlo pár dobrých předjetí a dostal jsem se do popředí, jsem pořád naštvaný, že jsem nemohl bojovat o stupně vítězů. Pravděpodobně by se mi to povedlo, kdyby nezačalo ve čtyřicátém kole pršet, ale na startu taky nebyly ideální podmínky… Měl jsem se vyvarovat bílé čáry, byl extrémně kluzká, byla to jízda jako na ledě. Teď nás čeká trocha dovolené, zamířím domů do Brazílie, abych se setkal se svou rodinou. Jsem si jist, že až se vrátím zpět do Evropy, bude to znamenat začátek druhé, lepší části šampionátu.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Sečteno a podtrženo můžeme být celkem spokojení s tím, jak se vše odvíjelo. Jistě, vstupovali jsme do závodu s jinými myšlenkami, ale zdá se, že tento červenec je nejdeštivější v historii F1. Nevím, jestli je to jen náhoda, ale je fakt, že v posledních třech závodech byly vždy podmínky, které nám vyhovují nejméně. Závod byl poznamenán incidenty, které více či méně utvářely rozdíl, proto pokud se nám podařilo získat pódiové umístění za těchto podmínek, je to pozitivní věc. Věřím, že po letních prázdninách budeme mít možnost získat další dobré výsledky. Šampionát by byl bez Vettela stále otevřený, ale budeme i nadále bojovat o titul, dokud tu bude i ta minimální matematická šance. Teď se musíme semknout a tlačit na to co to dá, abychom se dobře připravili na Velkou cenu Belgie.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 7.
Jsem velmi spokojený s dnešním sedmým místem. Bylo to s deštěm na začátku závodu docela promíchané, ale podařil se mi start a cítil jsem se v těchto podmínkách pohodlně. Pak došlo na to, které pneumatiky vybrat. Šli jsme si pro superměkké v prostředních dvou stintech a pro měkké v závěru. Při poslední zastávce jsme ztratili pozici na trati, ale byl jsem schopen se v posledních několika kolech vrátit na sedmé místo. Dokončit sedmý je skvělý způsob, jak zareagovat na šňůru závodů, v nichž nebylo možné získat dobré výsledky. Je také hezké začít přestávku s úsměvem na tváři a body, které jsou pro nás v šampionátu tolik důležité.
Adrian Sutil, 14.
Neodstartoval jsem nejlépe a mé šance na bodové umístění skončily v prvním kole, když jsem v nájezdu do šikany zablokoval zadní kola. Byl jsem těsně za Paulem a abych se vyhnul kontaktu, musel jsem vyjet mimo trať a ztratil spoustu pozic. Potom to byla snaha zachránit co se dá, takže když začalo v půlce závodu pršet, okamžitě jsme přezuli na přechodné pneumatiky. Jezdili jsme v tu chvíli mimo body, takže nám to stálo za ten risk. Nepršelo ale dost, musel jsem přezout zpátky na superměkké pneumatiky o několik kol později. Je škoda nepřevést dobrý kvalifikační výsledek na body, ale kvůli Paulovi a týmu mě těší jeho dnešní výsledek.
Vidžaj Mallya, šéf týmu
Opět jsem spokojen, že odjíždíme se šesti důležitými body, které upevní naši pozici v poháru konstruktérů. Paul odjel excelentní závod, neudělal ani krůček vedle a takový výsledek si opravdu zaslouží. Správně také rozhodl o pneumatikách, když se déšť vrátil. Nebylo totiž jisté, jestli bychom neměli přezout na přechodné. Paulovo rozhodnutí zůstat na měkké sadě se opravdu vyplatilo. Adriánův závod byl poznamenán prvním kolem, a přestože jsme se ho snažili dostat na body, dnes mu štěstí nepřálo. Celkově ale můžeme být spokojení se svým výkonem a na letní přestávku můžeme odcházet s optimismem pro zbylou část sezóny.
TORO ROSSO
Sebastien Buemi, 8.
Fantastický závod, jeden z mých nejlepších. Začínal jsem ze zadní řady a předjel asi deset aut během prvního kola. Hned poté jsem se dostal do dobrého rytmu a byl schopen na vlhké trati pokračovat v předjíždění. Jak začala trať osychat, cítil jsem, že nastavení není úplně perfektní a potýkal jsem se s nedotáčivostí. Snažil jsem se tím nerozptylovat a brzy odvedl tým dobrou práci v boxech, kdy mi změnili úhel křídel, abych mohl lépe pracovat s pneumatikami. Navíc jsem se rychlou zastávkou posunul o pár míst. Při dešti jsem znovu cítil, jak vůz začíná lépe fungovat, a zlepšené tempo mi dopomohlo k zisku bodů.
Je příjemné odjíždět na dovolenou se čtyřmi body v kapse a ještě víc, když to zvládnete navzdory penalizaci pěti míst. Byla tam spousta zajímavých momentů, zejména předjíždění Kobajašiho. Byl jsem příliš pomalý na předjíždění na rovince, takže jsem ho musel předjet na brzdy a to dost na limitu. Je to skvělý výsledek, za který vděčím i dobré strategii.
Jaime Alguersuari, 10.
Gratuluji týmu k zisku bodů s oběma vozy. Při pohledu zpět si říkám, že jsem mohl být sedmý. Jednu ze svých zastávek jsem absolvoval v momentě, kdy začalo opět mírně pršet. S nezahřátými pneumatikami bylo těžké udržet se na trati a já vyletěl. Pokračoval jsem v boji a na konci ztratil další místa po kolizi s Kobajašim. Jako tým ale můžeme dnešek považovat za den, kdy jsme odvedli kus dobré práce a je to příjemný způsob ukončení před pauzou, než se znovu sejdeme ve Spa.
Franz Tost, šéf týmu
Díky vynikajícím výkonům našich jezdců tým tím nejlepším způsobem oslavil stou GP Scuderie Toro Rossa od chvíle, kdy jsme se poprvé objevili v Bahrajnu v roce 2006. Kombinace osmého a desátého místa jsou naším po dlouhé době nejlepším výsledkem. Z hlediska strategie tým odvedl výbornou práci v proměnlivých podmínkách, zatímco jezdci udělali většinu z toho, aniž by se dopustili nějaké chyby. Jejich časy byly dnes odpoledne působivé a existuje tak spousta důvodu, proč se těšit na zbytek sezóny. Gratuluji každému v týmu, těm, kteří pracují v továrně, a také lidem od aerodynamického tunelu. Zaslouží krátkou pauzu před tím, než se v Belgii vrátíme.
MERCEDES
Nico Rosberg, 9.
Slušně jsem odstartoval a získal tři pozice, což bylo povzbudivé. V polovině závodu už měkká směs neměla žádnou přilnavost ve stále mokřejších podmínkách, takže jsme se rozhodli přezout na přechodné. Bohužel nebyla přeháňka zrovna silná a my museli přezout na slicky, stálo mě to několik pozic. Jel jsem na hraně, abych dohnal Buemiho a di Restu, dokázal jsem stáhnout náskok, ale v posledních zatáčkách bylo nemožné je předjet. Získal jsem tedy jen dva body, pořád je to ale víc než loni. Teď už se těším na dva závody po přestávce. Spa a Monza jsou vysokorychlostní trati, kde by měl být motor Mercedes-Benz v našich vozech výhodou.
Michael Schumacher, nedokončil
Neveselý konec závodu, který poznamenala porucha převodovky a nakonec mě donutila odstoupit. Z toho, co zatím víme, to nemělo žádnou spojitost se smykem, který jsem měl při boji s Felipem, když jsem se především snažil vyhnout kontaktu. Na začátku jsme trochu riskovali s nízkým tlakem v pneumatikách, čekali jsme, že trať bude rychle osychat. Hodně to ale kvůli tomu klouzalo. Pro suché pneumatiky jsem zajel o kolo později, než jsem měl, ale pochopitelně nemůžeme přezouvat obě auta naráz. Potom se závod vyvíjel normálně, ale nedokázal bych se moc posunout z pozice, ze které jsem odstupoval.
Ross Brawn, šéf týmu
Závod pro nás začal příznivě, oba piloti dobře odstartovali a celkově to vypadalo hodně nadějně, navíc, když jsme přezuli na měkkou směs ve správnou chvíli. Plánovali jsme strategii dvou zastávek, ale dostala nás přeháňka, kterou jsme čekali mnohem prudší – a to se nestalo. To bylo jednoznačně špatné rozhodnutí, které zkazilo závod Nikovi a on se snažil z toho vzpamatovat. Michael měl bohužel problém s převodovkou, který si vynutil brzké odstoupení. Nebyl to pro nás zrovna brilantní víkend, ale hodně si z něj odneseme do chvíle, kdy budeme mít lepší vůz.
SAUBER
Kamuj Kobajaši, 11.
Dnes jsem nedosáhl na žádné body, což je velkým zklamáním. Start jsem měl dobrý a ani počáteční rytmus nebyl špatný. Výkon vozu za mokrých podmínek byl v pořádku, i když trať později usychala, tempo jsme udrželi v rozumné míře. Dlouho to vypadalo na to, že bychom mohli dnes získat nějaké ty body, nakonec se to zvrtlo. Po té druhé větší přeháňce mě tým chtěl povolat do boxů k přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek, ale trať nebyl natolik mokrá, abych to neriskl na suchých pneumatikách. Byl to moment, který mě pomohl dostat se na sedmé místo, ale s další zastávkou jsme otáleli až příliš dlouho, nedokázal jsem ubránit svou pozici na superměkké sadě. Po nevyhnutelné třetí zastávce jsem klesl mimo bodované příčky.
Sergio Pérez, 15.
Jsem hluboce zklamán. Po dobré kvalifikaci jsem od závodu očekával mnohem více. Vše se zvrtlo již v prvním kole. Scházela nám přilnavost a stěží jsem se udržel na trati. Do zatáčky jsem šel ze široka a ztratil jsem tak spoustu pozic, prakticky jsem se propadl z desátého místa až na dvacátou pozici. V ten moment jsem byl pomalejší než ty nejpomalejší vozy, doufám, že se nám podaří najít příčinu tak extrémního chování vozu. Nakonec jsem předjel Heikkiho Kovalainena, když šel pozdě na brzdy, ale byly tam žluté vlajky.
Peter Sauber, šéf týmu
Vrcholným momentem tohoto víkendu bylo pro nás desáté místo v kvalifikaci, které získal Sergio. To je to, co si s sebou odnáším na letní dovolenou.
James Key, technický ředitel
Rozhodně to pro nás byl smutný konec závodu. V začátku byly podmínky hodně nevyzpytatelné. Kamuj skvěle odstartoval. Při první zastávce dostal měkkou směs, ale bohužel pneumatiky nevydržely tak dlouho, jak jsme předpokládali, a po druhé zastávce se dostal do pořádného provozu. Další ztrátu utrpěl po problému při samotném pit stopu. Bohužel v závěru jsme museli udělat další zastávku, protože jsme už nedokázali udržet soupeře za zády. Sergio ztratil hned na startu deset míst a pak se nedokázal vrátit do požadovaného tempa.
RENAULT
Vitalij Petrov, 12.
Dnes to byl velmi obtížný závod co se týče povětrnostních podmínek, které byly velmi proměnlivé. Když se v závěru závodu vrátil déšť, ztratil jsem optimální teplotu pneumatik, což ovlivnilo ovladatelnost vozu. Vypadalo to, že se bude pokračovat za deště, a tak jsem přezul na intermediálky, což se ukázalo jako chyba. Asi jsme měli zvolit superměkkou směs, ale je dost obtížné předpovídat, jak se bude počasí měnit, spoustq dalších týmu učinila stejné rozhodnutí. Jsem trochu zklamaný, měli jsme body na dosah, ale nevyšla strategie.
Nick Heidfeld, nedokončil
Dnes to pro mě nebyl dobrý závod, je to druhý závod v řadě za sebou, který jsem nedokončil, takže jsem dost zklamaný. Můj druhý pit stop byl delší, než se předpokládalo, vůz se přehříval a cítil jsem kouř vycházející zezadu. To se zhoršovalo a pak jsem zahlédl plameny, takže jsem musel zastavit na konci boxové uličky a ukončit tak své působení v závodě. Posledních pár závodů není to, co bych si představoval, ale máme pár týdnů na to, abychom se vrátili silnější po srpnové pauze.
Eric Boullier, šéf týmu
Zklamáním v závodě jsme ukončili tuto část závodní sezóny. Nick měl smůlu poté, co ho potkaly problémy v boxu. Jeho druhý pit stop byl narušen problémem s kolem, vůz není koncipován na to, aby ve vysokém rytmu stál tak dlouho, proto se vznítil. Vitalij měl dobrou strategii, ale zastavil nás druhý déšť, museli jsme do boxu a přišli tak o body. Další závod je za měsíc a i když je povinná odstávka, musíme se soustředit na zlepšení našeho výkonu v nadcházející velké ceně.
WILLIAMS
Rubens Barrichello, 13.
S výsledkem jsem trochu nespokojený, protože jsme dnes bojovali o nějaké body. Trápili jsme se s našimi pneumatikami a také jsem na začátku závodu ztratil kus předního křídla. Pak začalo pršet a já v tom pro nás spatřil šanci. Viděl jsem Hamiltona se roztočit a myslel jsem, že můžeme udělat něco, abychom měli šanci získat body. Ale déšť byl brzy pryč a naše sázka na přechodné pneumatiky nevyšla. Je to škoda, ale momentálně nemáme dobré tempo.
Pastor Maldonado, 16.
Byl to těžký závod. Získali jsme na startu pár míst, ale místy bylo těžké držet se, dokonce s přechodnými pneumatikami, na trati. Udělal jsem chybu při cestě ke své první zastávce při stisknutí pit limiteru, což způsobilo, že jsem dostal trest průjezdu boxovou uličkou. Pak znovu přišel déšť. Byla to loterie při rozhodování, zda se vrátit zpátky pro přechodné, nebo zůstat na suchých pneumatikách. Déšť ale rychle ustal a my se vrátili zpátky pro suché. Neodvážíme si sice body, ale přivezli jsem nějaká vylepšení a budeme tvrdě pracovat přes přestávku na přípravě pro závěrečné závody letošního roku.
Sam Michael, technický ředitel
I když tomu výsledek neodpovídá, naše rychlost z kvalifikace a závodu ukázala, že je vůz konkurenceschopnější v suchém prostředí, než tomu bylo doposud. Udělali jsme dnes mnoho chyb a odteď do Spa zapracujeme na revizi našich postupů při řešení problémů. Budeme se také snažit využít času k zlepšení výkonu našich vozů v závěrečných závodech.
VIRGIN
Timo Glock, 17.
Musím říct, že dnes to byl hodně zajímavý závod a spousta legrace. Skvěle jsem odstartoval a dostal se před Heidfelda a pár dalších kluků v rychlejších autech a dokázal jsem před nimi zůstat. Pochopitelně mě předjeli, když trať začala osychat, a já se soustředil na svůj závod a udržoval mezeru za sebou. Když potom začalo pršet, učinili jsme správné rozhodnutí a zůstali na hladkých pneumatikách. Dnes nebylo snadné se udržet na trati, jak jsme viděli, ale my nakonec dosáhli správného výsledku. Skvělý výkon týmu v těžkých podmínkách, pár správných rozhodnutí a několik výborných zastávek, které rozhodovaly. Děkuji všem za jejich tvrdou práci na dlouhé cestě k jedenáctému závodu, teď si zaslouží pořádnou dovolenou, abychom se mohli ve Spa vrátit znovu do boje.
Jerome D'Ambrosio, 19.
Jsem opravdu zklamaný, ale podmínky dnes byly těžké. Dobře jsem odstartoval a měl jsem z toho radost, ale udělal jsem chybu, když začalo pršet. Vybral jsem si přezutí na přechodné pneumatiky, zatímco jsem spíš měl zůstat na hladkých. Ztratil jsem tedy hodně času při zastávkách a zažil jsem si horkou chvilku, když jsem se roztočil při příjezdu do boxů. Naštěstí vůz nikoho netrefil. Rozhodně to nebyl můj nejlepší závod.
John Booth, šéf týmu
Timo měl neuvěřitelný start. V mokru dokázal bojovat s vozy, které jsou na suchu o několik vteřin rychlejší než my. Zbytek Timova závodu šel jako na drátkách, on i jeho inženýři na boxové zídce dělali správná rozhodnutí, především v té části, kde asi na dvou třetinách pršelo a on zůstal na slickách. Jerome jel také dobře, ale jeho rozhodnutí přezout na přechodné pneumatiky nebylo správné. Kdyby ale zapršelo víc, mohlo to fungovat. Mechanici byli dnes ukázkoví, předvedli konzistentní zastávky za těžkých podmínek. Poslední zastávku poznamenal kluzký povrch v boxech a bohužel to Jeroma překvapilo.
Celkově jsme v této fázi sezóny spokojení s naší spolehlivostí, ale pořád máme co dohánět co se týče výkonu. Posledních několik týdnů bylo jako jízda na horské dráze, ale se spoustou výšek. Teď každý odjíždí na zaslouženou dovolenou a jsem si jistý, že ve Spa budou všechny baterky dobité.
HRT
Daniel Ricciardo, 18.
Celkově jsem spokojený se svým závodem a nejlepším umístěním za poslední tři velké ceny. V průběhu závodu jsem si nebyl úplně jistý, kde se nacházím, protože hodně aut mělo několik zastávek. Při vší upřímnosti jsem tedy nevěděl, jak jsem na tom. Ke konci jsem cítil, že máme docela dobré vyvážení a já zajel pár dobrých časů. Jsem si jistý, že se určitě najdou věci, které jsem mohl udělat lépe, takže se na to podíváme, abych se stále lepšil. Znovu ale cítím, že postupujeme vpřed. Ze Silverstone na Nürburgring to byl velký skok a tentokrát jsme znovu pokročili dopředu. Chci být před našimi hlavními soupeři a dokázat, že zvládnu odjet závod. Nejlepší na dnešku bylo, že jsme udělali správná rozhodnutí týkající se pit stopů, takže v tom musíme pokračovat. Dnešní závod mi rozhodně dává důvod se o letní pauze usmívat.
Vitantonio Liuzzi, 20.
Byl to těžký závod. Dobře jsme odstartovali, pak mě ale někdo trefil zezadu na výjezdu ze šikany a roztočil jsem se. Ztratil jsem tam spoustu času a vůz pak nebyl ideálně vyvážený. Nastavení do mokra byla trochu sázka do loterie, všechny předchozí jízdy byly totiž na suchu. Znovu jsme měli potíže s předním křídlem, kvůli tomu hodně trpěly přední pneumatiky. Vyměnili jsme nos a pneumatiky, ale pořád jsme se potýkali s velkou neotáčivostí. Když začalo pršet, přezuli jsme na přechodné pneumatiky, na konci pak znovu na měkké, ale vyvážení se moc nezměnilo. Od začátku jsme věděli, že tenhle závod bude těžký a také byl, ale bojovali jsme až do konce. Teď musíme hledět dopředu na letní přestávku, kdy musíme pokračovat v práci na vylepšeních do Spa.
Colin Koles, šéf týmu
Maďarsko je už tradičně dlouhý závod, tentokrát byl ještě těžší v proměnlivých podmínkách. Bylo důležité zůstat na trati až do konce. Liuzzi měl potíže v začátcích, které ho z jednadvacáté příčky odsunuly na konec. Zastávky šly všechny hladce, Tonio jich měl bohužel víc a výměnu nosu. Celkově to byl těžký závod, déšť se objevil několikrát, ale my si udrželi dobré tempo. Teď na veselejší notu: Daniel Ricciardo zajel zatím nejlepší výsledek a byl to jeho třetí dobrý závod v řadě. Učí se rychle. Pracujeme na nových prvcích pro rychlé trati ve Spa a v Monze, které si vyžadují rozdílné aerodynamické nastavení.
LOTUS
Heikki Kovalainen, nedokončil
Pro mě je to víkend vzestupů a pádů. Snažil jsem se najít slušné vyvážení v trénincích, přenést to do kvalifikace, kde jsem zajel opravdu dobré kolo, když jsem byl spokojený s nastavením. Závod jsem začal dobře, držel jsem se Maldonada, Sutila, Péreze a ostatních, co se pohybovali kolem mě. Hned po prvních zastávkách jsem byl schopný na ně tlačit a ujíždět tak chlapcům za mnou. Pak jsme přezuli na přechodné pneumatiky v době, kdy přicházel znovu déšť, zhruba ve druhé třetině závodu, a krátce na to znovu na slicky. Pak přišel příkaz zhasnout motor kvůli uniku vody. Jsem zklamaný, zvláště, když jsem viděl, jak blízko středu pole jsme byli v našem závodním tempu. Je to další krok v našem vývoji a budeme v něm pokračovat i za několik týdnů v Belgii.
Jarno Trulli, nedokončil
Zdá se, že má smůla pokračuje i tady v Maďarsku! Vůz byl fantastický po celý víkend, a i když jsem neměl dobrý začátek, závod jsem si opravdu užíval. Brzy jsem předjel Tima, až do první zastávky šlo vše dobře, ale zdá se, že unik vody mě předčasně vyřadil ze závodu. Navzdory všemu si myslím, že jsme udělali pozitivní krok vpřed a tak jsem si jistý, že po pauze budeme ve Spa zase bojovat.
Mike Gascoyne, technický ředitel
Smutný závěr hezkého závodu. Jarna zastavil unik vody a zdá se, že stejná závada vyřadila z bojů také Heikkiho o pár kol později, ale je třeba se k vozu vrátit a podívat se blíže na to, co se vlastně stalo, abychom si byli jisti příčinami. Před tím, než Jarno i Heikki odstoupili, jeli velmi dobře, především Heikki v prostředním stintu dokázal držet spoustu soupeřů za sebou. Takže celkově je to pro nás velkým zklamáním skončit v závodě takto, ale je vidět, že jsme učinili určité kroky vpřed. Můžeme tedy jet na zaslouženou dovolenou uprostřed sezóny, kterou si celý tým jak tady na trati, tak doma v továrně určitě zaslouží. Vrátíme se svěží a připravení na ještě lepší druhou část sezóny.
Na dalších prohlášeních pracujeme.