Je v nich potvrzena specifikace nových V6 motorů, které budou smět točit maximálně 15 000 otáček za minutu. Úhel sevření válců je stanoven na 90°, mezi nimi se bude nacházet turbo, výfuky však budou muset být umístěny mimo V. Předepsáno je nově také přesné uchycení k šasi.
Energie se nebude získávat pouze při brzdění, ale i z výfukové turbíny, proto si musíme zvyknout na novou zkratku: ERS (systém pro rekuperaci energie). Jeho výkonu se proti současnému KERSu (systému pro rekuperaci kinetické energie) zvýší ze 60 kW na 120 kW (přibližně 160 koní). Množství času, po který jej bude moci během jednoho kola využívat, bude stanoven později (v současnosti to je 6,7 sec).
Pří průjezdu boxy bude monopost pohánět pouze ERS systém, nikoliv motor. Článek 5.19 totiž uvádí, že "vůz bude muset být v elektrickém módu (bez zapalování a přívodu paliva do motoru) po celou dobu v boxové uličce."
S tím souvisí další zajímavost - pilot bude muset být schopen nastartovat vůz z kokpitu. To bude výhodné, pokud by došlo někde na trati ke zhasnutí motorů - pro jeho opětovné zprovoznění nebude dle článku 5.19 třeba žádné externí pomoci.
Rozměry předního křídla - pohled zepředu a z boku (© FIA)
Další změna se týká převodovek. Současné monoposty musí být vybaveny sedmi rychlostními stupni. Od roku 2014 ji bude povinných osm (ani více, ani méně).
Vozy budou mít opět užší přední křídla: ze současných 1800 mm se zmenší na 1650 mm (v roce 2008 to bylo 1400 mm). V jejich bočnicích již nebudou smět být žádné výřezy, celkově dochází ke zjednodušení aerodynamických prvků a dalšímu zpřísnění pravidel.
Zvýšena bude také povinná minimální hmotnost z 640 kg na 660 kg. Pohonná jednotka (motor včetně ERS) bude muset vážit minimálně 155 kg (současné mimimum pro motor činí 95 kg).
Celé znění nově zveřejněné verze technických pravidel FIA pro rok 2014 najdete zde (txt, 207 kB).