FIA ustoupí od omezení motorů, pokud s tím budou souhlasit všechny týmy

Petr Hlawiczka, 9. července 2011, 17:50 Google+

FIA se po zmatku, který vyvolala neustálými změnami pravidel týkajících se foukání a mapování motorů, rozhodla ustoupit nátlaku týmů a neměnit pravidla pro příští závody, pokud se týmy dohodnou.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 10.07. 08:22) Napište svůj názor
FIA

FIA | foto: FIA

Sdílejte článek

Technický delegát FIA Charlie Whiting se dnes během oběda sešel s technickými řediteli. Oznámil jim, že nikdo - ani týmy, které využívají motory Renault - nebude moci při 18 000 otáčkách za minutu otevírat škrticí klapku motoru na více než 10 %, ale že je ochoten učinit ústupek a vrátit se k pravidlům, která platila před Valencii - pokud se na tom všechny týmy shodnou.

Znamelo by to, že by foukání (ať studené či horké) nebylo omezeno, týmy by pouze po kvalifikaci nesměli měnit mapování motorů. Bude to od nich však vyžadovat, aby všichni souhlasili s tím, že nikdoproti foukání nepodá případný protest - tak jak to chtěla před Monakem udělat Hispania Racing.

FIA dnes po obědě uvedla: "Během sobotního dopoledne členové Technické pracovní skupiny na mimořádném zasedání prodiskutovali možnost návratu k nastavením a [motorovým] strategiím, které byly platné před Silverstone. Pokud se tým jednomyslně shodnou, FIA je připravena toto ustanovení odložit na konec letošní sezóny."

Dle našich informací s tím zatím souhlasí deset týmů kromě Sauberu a Williamsu. FIA to společně s týmy projedná zítra dopoledne v 11.30 hod.

Vytisknout

Diskuze: FIA ustoupí od omezení motorů, pokud s tím budou souhlasit všechny týmy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 10.07.2011 08:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Prohlášení týmů po kvalifikaci v Silverstone: McLaren nechápe svou ztrátu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud