Audi řeklo, že by se do F1 vrátilo, pokud týmy schválí R4 motory. Poté, co to udělali, nyní automobilka otočila a od svého původního záměru upustila.
"Původní rozhodnutí Pracovní skupiny pro motory bylo zavést čtyřválcové turbomotory od roku 2013. Významně to ovlivnilo Audi. Řekli, že vstoupí do F1, pokud v ní budou čtyřválcová turba. Všichni s tím tedy souhlasili, aby získali Audi," popisuje Newey pro BBC.
"Pak se rozhodli, že se s tím vůbec nebudou obtěžovat, mnohokrát vám děkujeme, a my jsme měli schválená čtyřválcová turba," pokračuje konstruktér Red Bullu.
Komise F1 společně se zástupci automobilek se však minulý týden dohodla na změně: místo R4 by měla být zavedena V6 turba od roku 2014. Co si myslí o této změně Newey?
"Z pohledu inženýra není čtyřválcové turbo moc dobrým motorem pro instalaci, musíte kolem něj mít hodně místa a nemůžete jej řádně strukturovat. Závodní V6 je mnohem lepší motor pro pro zakomponování do monopostu. Ten budeme od roku 2014 používat."
Motor V8 Renaultu
(Foto: Renault Sport F1)
Původní R4 měly být omezeny otáčkami na max. 12 000 za min. Podle Neweyho by však mohly být kvůli obavám o zvuk zvýšeny: "O otáčkách se stále jedná, ale vypadá to, že budou stanoveny na 14 000 nebo 16 000 za min."