FIA chce novou technickou směrnicí zamezit agresivnímu mapování motorů pro kvalifikaci, při němž za větší spotřeby paliva proudí z výfuku horké plyny i v momentě, kdy pilot nemá sešlápnutý plynový pedál. Bude proto zajímavé sledovat, nakolik to ovlivní výkonnost jednotlivých týmů a zda Red Bull přijde o svůj sobotní náskok.
Mapování, které týmy zvolí v kvalifikaci, budou muset použít i během Velké ceny Evropy. Kvůli o 10 - 15 % vyšší spotřebě při agresivním využívání motorů proto nebude možné jet se speciálním nastavením, jež většina týmů v kvalifikacích až doposud využívala.
Vyhraje Red Bull kvalifikaci i ve Valencii?
(foto: Red Bull Racing)
K dalšímu zpřísnění potom dojde od dalšího závodu v Silverstone potom, kdy se škrticí klapka motoru bude smět otevřít na maximálně 10 % v momentě, kdy pilot sundá nohu z plynu. V této fázi bude rovněž omezeno vstřikování paliva a zapalování.