Druhý trénink začal za příjemného počasí, teplota vzduchu dosahovala 22 °C, asfalt byl rozehřátý na 44 °C.
Sergio Pérez se sice zapojil do prvního tréninku, v němž ujel 27 kol, ale fyzicky to pro něj bylo velmi náročné. Proto v Sauberu místo něj do druhého tréninku nastoupil Pedro de la Rosa - ten se během závodního víkendu představil divákům naposledy minulý rok v Monze. Španěl by měl za Péreze zaskočit také v zítřejší kvalifikaci i v nedělní velké ceně - a zřejmě v kombinéze od McLarenu.
Jako první vyjel na dráhu Paul di Resta následovaný Karthikeyanem, Kobajašim, Kovalainenem, Petrovem a D´Ambrosiem. První měřené kolo zajel Alguersuari - 1:21,955, hned jej ale překonal Barrichello - 1:20,038 min. Hamilton si po dalších 10 min zajistil vůbec prvním pátečním časem průběžné třetí místo - 1:16,908 min, před ním byli Vettel s Webberem.
Lotus se ústy svého šéfa Mika Gascoyna pochlubil, že před Kanadou v aerodynamickém tunelu lépe porozuměl interakci nových výfuků s upravenou podlahou a doufá, že definitivně stáhne ztrátu na týmy před sebou.
Barrichello se vrací po prvním výjezdu ve druhém tréninku do boxů (© Williams F1)
Force India se trápí s novinkami. Aerodynamické úpravy, které zkoušela již v Barceloně, ani zde moc nefungují - obzvlášť výfuky a difuzor. Renault znovu nasadil své zadní křídlo tvarované do W, Toro Rosso zkoušelo verzi zadního křídla z Monaka upravenou pro nízký přítlak (s vyšší náběžnou hranou).
Ferrari v první části zkoušelo novou střednětvrdou směs, kterou Pirelli dovezlo do Kanady k otestování, poté kroužili na měkké směsi.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Alonso 1:15,205 min (na tvrdší sadě)
2. Vettel +0,271
3. Massa +0,396
4. Hamilton +0,772
5. Button +0,784
6. Webber +0,897
7. Heidfeld +1,217
Petrov v polovině tréninku jako jeden z prvních obul superměkkou sadu a dostal se zpět do první desítky, půl sekundy za svého kolegu Heidfelda - 1:16,960 min. Na této měkčí sadě zkoušeli piloti stejnou fintu, jako v Monte Carlu: ostré kolo, potom jedno pomalé na ochlazení pneumatik, posléze další ostré.
Stratég Mercedesu pro BBC prozradil, že během závodu zřejmě zkusí jet jen na dvě zastávky - zdá se, že tvrdší směs drží velmi dobře.
Lotus v Kanadě - všimněte si zadního křídla pro generování nízkého přítlaku a výfuků u podlahy
(© Team Lotus)
Sutil se po 52 min otřel o zeď na výjezdu ze zatáčky č. 7 a poškodil své přední levé zavěšení, chvíli v tomto místě vlály žluté vlajky. Jeho vůz musel být zatlačen mimo trať.
Pět minut nato vrazil po tvrdém přejezdu přes obrubník do zdi ve čtvrté zatáčce Kobajaši a trénink byl pozastaven. "Naboural jsem, chyba," hlesl do rádia. Přední i pravá strana jeho Sauberu C30 jsou hodně poškozené.
Na trati byla spousta úlomků, jeden přivez do boxů i Massa, který zrovna společně s ostatními piloty simuloval kvalifikaci. Hamilton při průjezdu tímto místem dostal defekt, jeho McLarenu museli mechanici na začátku odpolední části narychlo opravit lepicí páskou kvůli problémům s kabeláží a výpadkům elektroniky na volantu.
Po deseti minutách byl provoz obnoven, na dráhu vyrazil ke své první jízdě po úpravě sedačky De la Rosa. Neradovali jsme se však dlouho, protože D´Ambrosio havaroval krátce nato ve stejném místě, jako Kobajaši. Vozy mohly na dráhu znovu vyrazit až 15 min před samotným koncem odpoledního tréninku.
Tabulka - Počety ujetých kol ve 2. tréninku
Maximální rychlosti na rovince: 1. Sutil - 329 km/hod; 2. Petrov - 328; 3. Heidfeld - 328; 4. Barrichello - 328; 5. Maldonado - 328; 6. Di Resta - 326.
Soupis všech časů odpoledního tréninku: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | 1:15,107 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,369 |
3. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,494 |
4. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,870 |
5. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,882 |
6. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 0,982 |
7. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,995 |
8. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,217 |
9. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 1,315 |
10. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 1,580 |
11. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 1,798 |
12. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 1,834 |
13. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 1,944 |
14. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,577 |
15. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,650 |
16. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 3,363 |
17. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 3,375 |
18. | T | Pedro DE LA ROSA | esp | Sauber F1 Team | + 3,429 |
19. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 3,494 |
20. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 4,102 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 4,703 |
22. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 5,177 |
23. | 22 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 5,204 |
24. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 5,815 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ