Tvrdé pneumatiky se neprokázaly být ve srovnání s měkkou směsí dostatečně trvanlivé, obzvlášť na drsnějších površích, jako byl ten v Sepangu. Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho představuje nově vyvinutá směs vylepšení a očekává, že týmy s touto změnou budou souhlasit: "Chceme týmům poradit, abychom jí přivezli do Barcelony."
V čem se upravená směs liší? "Je to pneumatika, která se pomaleji zahřívá a její špičková výkonnost je o něco nižší, je ale trvanlivější a pomaleji odchází, takže je během stintu podstatně rychlejší," vysvětluje sportovní ředitel Pirelli.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery
V pátek odpoledne si ji vyzkoušely všechny týmy: "Jezdili na ní všichni, my jsme ji otestovali dvakrát. Věříme v informace, které [o ní] máme. Cítíme, že máme něco, co přispěje k řešení toho problému, protože jsme ji tento týden testovali v Barceloně."