V prvním tréninku všem ulétl Alonso, Vettel tvrdě havaroval v zatáčce č. 8

PH, 6. května 2011, 10:30 Google+

Formule 1 dnes v asijské části Istanbulu zahájila svou evropskou pouť. Nejrychlejší čas v prvním tréninku dosáhl

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 07.05. 08:54) Napište svůj názor
Ferrari 150° Italia

Ferrari 150° Italia | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Úvodní trénink v Turecku začal za deště a chladného počasí - teplota vzduchu se pohybovala kolem 11 °C, asfalt 10 °C, vlhkost 83% a tlak 1006 hPa. Nasazení mokrých pneumatik znamenalo, že piloti nesměli využívat nastavitelné zadní křídlo (DRS). Trať byla velmi mokrá, z počátku ale bez kaluží.

Do tréninku nastoupil u Lotusu Karun Chandhok v šasi č. 4 místo Heikkiho Kovalainena, u Force Indie Nico Hülkenberg místo Adriana Sutila a u Toro Rosso Daniel Ricciardo místo Jaimeho Alguersuariho.

Do deště jako první k instalačním kolům vyrazili Di Resta s D'Ambrosiem ve vylepšeném Virginu, za nimi Ricciardo, Trulli, Glock a Karthikeyan - ten ovšem krátce po výjezdu z boxů dostal kvůli  nějaké anomálii, které si všimli inženýři v telemetrii, dostal příkaz vypnout motor a zůstal stát vedle trati, maršálové měli co dělat s jeho vytlačováním do kopce na mokré trati.

Během svého instalačního kola si na potíže s KERSem stěžoval přes rádio Ricciardo, mechanici na vyřešení závady začali ihned po zajetí do garáže pracovat.

virgin
Nový "placatější" a výše položený nos Virginu MVR-02
Celý vůz prošel rozsáhlými úpravami, změny jsou i vizuálně jasně patrné; nová je také podlaha a zadní část vozu, Virgin si od úprav slibuje sekundové zlepšení

Déšť týmům moc do karet nehrát - téměř všichni zde přivezli novinky, které chtěli řádně otestovat, že pršelo po celých 90 minut, proto toho moc nenajezdily, podmínky se hodily akorát na testování přechodných a mokrých pneumatik Pirelli. Na testování nových aerodynamických úprav bylo příliš mokro.

První čas se objevil až po 24 min u D'Ambrosia - 1:49,518 min. Krátce po něm zajeli letmá kola také Buemi (1:41,632) s Ricciardem (1:49,573 min). Po půlhodině se přidali další: Rosberg (1:42,166); Hülkenberg (1:41,437); Liuzzi (1:47,329) a průběžně nejrychlejší Alonso (1:40,897), kterého tým vybízel k volnější jízdě.

hamilton
Hamilton po instalačním kole na přechodných pneumatikách

V polovině tréninku většina pilotů včetně Alonsa či Schumachera jezdila na mokrých pneumatikách, které mají 5 mm hluboký vzorek a schopnost odvádět každou sekundu až 60 l vody. Alonsa na čele vystřídal Rosberg - 1:40,072 min.

Kvůli počasí nikdo nezkoušel nově vyvinutou tvrdou směs Pirelli, kterou chtěl italský dodavatel již brzy nasadit do závodů.

Po 52 minutách Alonso nasadil přechodné pneumatiky a opět si stěžoval na ztrátu přilnavosti. Přesto šel znovu do čela výsledkové listiny s časem 1:38,670. Massa krátce poté vyjel na mokré sadě, Webberův Red Bull odkroužil zdánlivě bez potíží 3 kola za sebou na přechodných pneumatikách.

force_india
Di Resta s novým předním křídlem "instaloval" na mokrých pneumatikách

V zatáčce č. 11, před kterou by se v neděli díky DRS mohlo hojně předjíždět, se hromadila voda a hned několik pilotů mělo problémy s aquaplaningem. Měřený čas po hodině mělo na kontě 15 z 24 pilotů. Chyběl mezi nimi i úřadující šampion Sebastian Vettel. Déšť však sílil a vyhlídky na zlepšování měřených kol se horšily.

Hodině Vettel konečně vyrazil a tvrdě havaroval na výjezdu ze známé zatáčky č. 8. Rozbil záď svého Red Bullu a na 10 min zavlály rudé vlajky. Problémy měl již v předchozím kole v zatáčce č. 11, svůj smyk tam ale ještě zvládl, v osmičce na mokrém obrubníku už ne.

"Bylo tam trochu vody, nemohl jsem s tím nic dělat," hlesl Sebastian do rádia. Naštěstí byl v pořádku, rozbitou Kinkie Kylie převezli na nákladním voze zpět do boxů a maršálové odklidili bláto z dráhy. Při záběru do zákulisí Red Bullu mezi zklamanými obličeji zůstal jeden neutrální - obličej Marka Webbera.

Týmům se ani na posledních 20 min do ježdění příliš nechtělo. První byli po přerušení na dráze obě Hispanie následované Alonsem na mokrých pneumatikách a Buemim s Schumacherem.  Obě Ferrari na rovinkách nezrychlovala - tým při konstantní rychlosti ověřoval aerodynamické změny.

pocty_kol
Počty ujetých kol

Ke konci na mokré trati převedl divoký taneček se šťastným koncem Maldonado v zatáčce č. 11 a Di Resta v zatáčce č. 9. Ani jeden z pilotů McLarenu nezajel měřené kolo, tým šetřil techniku a pneumatiky, odpoledne by měly být podmínky lepší. Hamilton v závěru nestihl kvůli problému se spojkou vyjet ani k nacvičovaní startů na rošt, což zvládla většina jeho soupeřů. Z nejrychlejšího času dopoledne se tak radovalo Ferrari díky Alonsovi, za nímž zbytek pole zaostal s velkou ztrátou.

Soupis všech časů z prvního tréninku seřazený dle pilotů: zde.

GP Turecka (Istanbul Park)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari1:38,670
2. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 1,402
3. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 1,462
4. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team+ 1,668
5. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,731
6. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 1,751
7. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 2,027
8. T Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,424
9. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 2,508
10. T Nico HÜLKENBERG deuForce India F1 + 2,677
11. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 3,894
12. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 3,927
13. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 4,855
14. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 5,243
15. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 5,316
16. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 6,117
17. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 6,284
18. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 6,513
19. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 6,567
20. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 9,791
21. T Karun CHANDHOK indTeam Lotus+ 13,006
22. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 17,121
23. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 21,996
24. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: V prvním tréninku všem ulétl Alonso, Vettel tvrdě havaroval v zatáčce č. 8

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 07.05.2011 08:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly během Velké ceny Británie

"Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

Charles Leclerc v Silverstone před Maxem Verstappenem a svým týmovým kolegou

Leclerc svou jízdou ukázal, že ho Rakousko stále bolí, říká Verstappen, který "mohl skončit druhý"

Lewis Hamilton slaví vítězství v domácím závodě v Silverstone

FOTO: Parádní podívaná v Silverstone s vítězstvím Mercedesu a bouračkou Vettela

Max Verstappen u mechaniků Red Bullu

Dvě zastávky pod 2 sekundy - v boxech dominoval Red Bull, vítězila dvouzastávková strategie

Lando Norris  s McLarenem

Hamilton rozhodl v posledním sektoru, McLaren před Red Bully, Stroll na rovince 340,4 km/h

Lewis Hamilton v Silverstone

"Jeho gumy na to mít neměly." Hamilton na závěr přesto překvapil a zajel nejrychlejší kolo

Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel uznává svoji chybu, Verstappen netuší, jak dojel do cíle

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Silverstone

Hamilton ovládl domácí Grand Prix, Vettel opět chyboval + VIDEO

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Silverstone

FOTO: Sobota v Silverstone - Ferrari se dotahuje na Mercedes, ten vyhrává další kvalifikaci

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas překonal chybujícího Hamiltona i rekord. Kde ztrácelo Ferrari a na kolik zastávek se pojede?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Stalo se předjíždění příliš jednoduchým?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

  2. Marko dává Gaslymu ultimátum, ten však u Red Bullu dostává horší techniku než Verstappen

  3. Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

  4. Ferrari má po zmatcích ve vývoji vozu už jasno, Vettel v Silverstone očekává lepší víkend

  5. Haas v problémech. Jde o peníze a budoucnost

  6. Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud