Druhý trénink v Austrálii probíhal za proměnlivého počasí - před jeho začátkem poprchávalo, pak se objevilo slunce, které opět vystřídaly dešťové mraky a přeháňky. Teplota vzduchu se pohybovala kolem 16 °C, vlhkost kolem 66 %.
V Lotusu již nastoupil do opraveného vozu Jarno Trulli. Paul di Resta u Force Indie také konečně usedl do vozu poté, co jej ráno musel přenechat Nicovi Hülkenbergovi, stejně jako u Toro Rosso Jaime Alguersuari mladému testovacímu pilotovi Danielu Ricciardovi.
Jarno Trulli novým designem přilby vyjadřuje podporu zdecimovanému Japonsku
U McLarenu se v garáži objevil Ron Dennis. Button si stěžoval na nedotáčivost, po několika jízdách byl s vozem MP4-26 spokojenější. Rychle jezdil i Lewis Hamilton. Své nejlepší časy dosahovali na měkké (option) směsi Pirelli, podobně jako ostatní soupeři. Tým si po dnešku může spokojeně oddechnout - zjednodušené výfuky, které na dráze otestovali po neúspěších během předsezónních testů až zde v Melbourne, fungovaly bez problémů.
Alonso měl po úvodním instalačním kole nějaký problém, nedobrovolně proto musel chvíli strávit v boxech, mechanikům se však podařilo dát vše do pořádku.
Hispania Racing vyjela až 2 min před koncem pouze s jedním vozem - projel se Vitantonio Liuzzi. Spekuluje se o tom, že stále nemá dost dílů pro oba vozy. Jen by mě zajímalo - pokud nejsou připraveni ani v Austrálii, jak by to asi zvládli v Bahrajnu, který byl zrušen? Tento rok mají po prvním pátku na kontě méně kol než loni. Tentokrát se však nemají nač vymlouvat.
Japonsku věnovalo Ferrari prostor na nových nosnících předního křídla
FIA během posledních třiceti minut otestovala závodní mód systému pro nastavitelná zadní křídla. Nikdo nesměl DRS využívat libovolně, pouze dle pravidel platných pro závod: v definované zóně začínající před poslední zatáčkou poté, co se přiblíží na dostřel jedné vteřiny jinému vozu před sebou. V samotném závěru došlo také na test safety-fáze a s tím spojených procedur.
Toho týmy také využily k doplnění paliva a ke zkoušení delších stintů. Navíc se opět rozpršelo, časy se proto nelepšily a znatelně ubyla aktivita na dráze. Z prvenství ve druhém tréninku se tak mohlo radovat duo McLarenu. První pětice se vměstnala do rozmezí 0,429 sec, Ferrari s Red Bullem však tentokrát nevyužily všechny své trumfy.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku
Spokojení jsou u Pirelli, podle jejich sportovního ředitele jsme se během prvního tréninku setkali s mnohem menší degradací, než týmy čekaly. Věří, že v neděli uvídíme u týmů během závodu dvě či tři zastávky. Pochválit musím jejich barevné značení, s rozpoznáváním směsí nebyly žádné problémy.
Nejvyšší rychlosti dosažené na cílové rovince
Jednotlivé časy všech pilotů: zde (PDF, 56 kB).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:25,854 |
2. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,132 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 0,147 |
4. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,160 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,429 |
6. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,736 |
7. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,935 |
8. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,247 |
9. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 1,426 |
10. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,594 |
11. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 1,671 |
12. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,674 |
13. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 1,682 |
14. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 1,843 |
15. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,241 |
16. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 2,522 |
17. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 2,729 |
18. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 3,532 |
19. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 4,975 |
20. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 5,058 |
21. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 6,252 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 6,281 |
23. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | - |
24. | 22 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ