Bývalý technický ředitel Renaultu F1 byl mimo vrcholnou disciplínu motosportu od skandálu v Singapuru v roce 2008, kdy během závodu tým přiměl Nelsona Piqueta mladšího úmyslně havarovat.
Od té doby se prostřednictvím své vlastní konzultační společnosti Neutrino Dynamics podílel na mnoha projektech týkajících se konstrukcí a motosportu. Ačkoliv se netýkaly žádného z týmů Formule 1, loni pomohl jednomu z nováčků.
Graeme Lowdon potvrdil, že Symonds jim nyní vypomáhá a věří, že pro ně bude přínosem: "Pata využívá jako poradce jeden z akcionářů, poskytuje týmu rady. Byly mu povoleny konzultační práce v naší společnosti. Několik lidí z týmu s ním v minulosti pracovalo a všichni techničtí pracovníci jsou opravdu, opravdu nadšeni. Vidím pouze pozitiva."
Součástí dohody s mezi FIA a Symondsem je, že do roku 2013 nesmí pro žádný tým pracovat na plný úvazek. Konzultační služby mu však byly povoleny. Před měsícem Symonds uvedl, že by se do F1 v brzké budoucnosti rád vrátil.