Ferrari hledá spojence pro odklad změny v motorech

Jiří Žemlička, 2. ledna 2011, 13:24 Google+

Luca di Montezemolo je tvrdým kritikem nového pravidla o motorech, které vstoupí v platnost v sezóně 2013. Pokud se mu nepodaří prosadit jiný typ motoru, bude se snažit alespoň pozdržet nástup navrhovaných čtyřválců.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 07.01. 07:22) Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Luca di Montezemolo od samého počátku tvrdě vystupuje proti novým pravidlům, které od roku 2013 zavádí čtyřválcové turbomotory o objemu 1,6 litru. Pro německé periodikum Auto Motor und Sport, Montezemolo objasnil svůj postoj ohledně zavedení čtyřválců do F1:

„Čtyři válce - to není Formule 1. Tento typ motorů nevyužijeme ani v žádném z námi vyráběných vozů. A myslím si, že pro disciplínu, která chce být královnou automobilového sportu, je to tak trochu směšné. Když už měnit motory, proč jsme se nedohodli na V6 s turbodmychadlem? Měli bychom si vysvětlit pojmy úsporný a laciný a vzájemně je nezaměňovat.

FIA se chce vydat cestou snižování spotřeby paliva, ale to dokážeme i s jinou koncepcí motorů. Pokud se naskytne příležitost, byť jen minimální, abychom pozdrželi nebo oddálili zavedení čtyřválců, uděláme to. Mým cílem je oddálení zavedení tohoto pravidla minimálně o jeden rok.“

Brabham BT52 BMW z roku 1983, který ve svých útrobách používal řadový čtyřválec

Nejbližším spojencem Ferrari je Mercedes, Norbert Haug není takovým odpůrcem zavedení čtyřválcových motorů jako jeho italský protějšek, ale s tímto krokem poukazuje na přílišné zvýšení nákladů na vývoj i výrobu: „Efektivní by bylo pokračovat se současnými osmiválci. Výrobní náklady těchto motorů jsou již hodně nízké.“

Jaký je postoj dalších výrobců motorů? Renault přiznává, že je mu návrh čtyřválců bližší vzhledem ke koncepci sériové výroby francouzské automobilky, která se zaměřuje především na vozy pro každodenní použití. Také Cosworth ochotně souhlasí s novými pravidly, náklady na vývoj nového motoru odhaduje na 30 milionu eur (namísto 100 jak prozradili Ferrari i Mercedes).

Vytisknout

Diskuze: Ferrari hledá spojence pro odklad změny v motorech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 07.01.2011 07:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp brazílie

Barichello o "agresivní" FW33, KERSu a spokojenosti u Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud