Krom dnešního oznámení týkajícího se odprodeje větší částí týmu ruské Marusii technický ředitel Virginu Nick Wirth prozradil plány velké rozšíření jejich CFD centra. Stane se tak největším v F1 a třetím největším na světě - alespoň co se výpočetní síly týče.
"Provádíme gigantickou instalaci. Naši CFD partneři říkají, že tato nová instalace bude třetí největší na světě. Je to pro nás neuvěřitelně vzrušující," uvádí Wirth.
Nové zařízení v Banbury pokryje plochu převyšující 6500 metrů čtverečních a denně týmu vygeneruje 3,3 TB dat. Instalace by měla být dokončena v lednu 2011.
"V současnosti stále využívám zdroje podobné těm, které jsme měli v letošním roce, akorát efektivněji. Doufáme však, že novou instalaci využijeme již pro první sadu novinek, když dorazíme do Evropy [6. - 8. května během Velké ceny Turecka - pozn. aut.]," pokračuje.
Přestože většina týmu odsuzuje postup Virginu, který navrhuje vozy pouze pomocí CFD bez jakýchkoliv testů v aero-tunelu, Wirth je přesvědčený, že se jedná o správný přístup: "Rozhodující je to, že my se s tím stále pouze učíme. Nasadili jsme na vůz novinky, které ho zrychlily - a konec. Nenasadili jsme jich moc, protože jsme neměli peníze a hodně času jsme strávili řešením spolehlivosti.
Proto je finanční stabilizace díky Marusii tak důležitá. Tento rok to byl opravdu boj: finanční i z mé strany. Víme, že se nám to vrátí, proto v této práci můžeme pokračovat, je to vzrušující," dodává technický ředitel Virginu.
Virgin jako jediný bude příští rok pokračovat s problémovými převodovkami Xtrac, pro něž si ale vyrábí vlastní skříň. Dle Wirtha tým však s KERSem nepočítá: "Nebudeme mít KERS. Znám spoustu lidí, kteří panikaří kvůli KERSu a tomu, že jejich počáteční vůz bude příliš těžkým.
KERS se v čistém času na kolo podle většiny lidí projevuje zlepšením dvou až tří desetin. My však hledáme dvě až tři sekundy!"