„Většina lidí se shoduje v tom, že nepotřebujeme víc než 20 závodů,“ uvedl šéf McLarenu Martin Whitmarsh, který je zároveň šéfem Asociace formulových týmů FOTA. „Na prvním místě usilujeme o vítězství v šampionátu, ale i každá Velká cena je sama o sobě významnou událostí a jezdci si vítězství ve Velké ceně nesmírně váží. Kdyby závodů bylo 30 nebo 40, tak by tento prvek vypadl. 20 závodů je podle mě maximum.“
I když bude Indie již dvacátou Velkou cenou tak i přesto je zřejmé, že po příchodu Austinu v roce 2012 a Soči v roce 2014 bude muset některý ze současných závodních okruhů vypadnout. Mimo belgického okruhu ve Spa jsou velké otazníky i nad Tureckem a dokonce i Německem. Znamená to tedy, že od roku 2014 bude v Evropě 6 až 7 závodů.
„Nelze to vše vyjádřit jen čísly, ale podle mě je správné to, co dělá Bernie Ecclestone,“ konstatoval šéf Sauberu Peter Sauber. „Musíme jít tam, kde převažuje ekonomické hledisko. A to je momentálně v Ásii. Podle mě je však důležité i to, abychom se tam nepřestěhovali kompletně, potřebujeme zachovat i tradiční závody.“
„To samé se týká i fanoušků a zákazníků z Ásie. Dnes je to ještě tak, že lidé z Ásie si berou západ za vzor. Je to patrné na oblékání, autech, na všem. Západ je jakýmsi základem a i proto je důležité, aby tradiční evropské tratě zůstali v kalendáři. Mimo to jsem přesvědčen, že potrvá několik let, než bude v Ásii taková závodní kultura, jaká existuje momentálně v Evropě,“ pokračoval Švýcar.
Obchodníci se však nejvíce pozastavují nad tím, že se nezávodí ve světových metropolích. Místo New Yorku bude Austin, místo Moskvy Soči a také v Koreji se jezdilo skoro 500 kilometrů od Soulu.
„Je jasné, že bychom raději byli přímo v Soulu,“ uvedl Whitmarsh. „Ale celkem upřímně:Tak zlé, jak se o tom mluvilo, to nebylo. Doufejme, že F 1 bude v Koreji růst a v budoucnosti to bude jen lepší a lepší.“
"V Montrealu nebo Singapuru, kde je město blízko, je to skvělé. Singapur je fantastickým závodem v bezprostřední blízkosti metropole. V příštím roce nám přibude Indie, kde v okolí 50-ti kilometrů od okruhu bydlí 25 miliónů lidí. Tyto závody jsou skvělé, ale nedají se realizovat všude. Je k tomu potřeba značných investic,“ dodal Martin Whitmarsh.