Radiová komunikace byla v minulosti některými týmy blokována úplně. O toto privilegium se týmy dobrovolně připravily. Existovala však možnost zprávy filtrovat na ty, které chtějí, aby ostatní slyšeli a ty, které zůstanou v danou chvíli pouze mezi pilotem a týmem.
Nyní je i tato možnost pryč a tak si budou muset týmy dávat větší pozor na to, co svým jezdcům v průběhu závodu sdělují za informace. Šéf Mercedesu Ross Brawn se obává, že týmy budou muset mluvit předem domluveným kódem, aby důležité zprávy před ostatními zatajily.
Zpřístupnění radiové komunikace není jedinou novinkou, která se na Hockenheimu objeví. V reakci na incident mezi Fernandem Alonsem a Robertem Kubicou budou mít stewardi kratší dobu na rozhodování. Už nebudou dávat doporučení, ale do 90-ti sekund musí učinit pevné rozhodnutí. To by mělo zabránit situaci, která se stala v Silverstonu, kdy Ferrari tvrdilo, že v době obdržení zprávy bylo přepuštění pozice již příliš komplikované. Za ignorování doporučení stewardů si posléze vysloužili penalizaci, která zhatila jakékoli šance Ferrari na slušný bodový příděl.
Kubica k situaci dodal: „Já bych pozici vrátil, aniž bych k tomu byl vyzván - to je můj způsob myšlení. Není důvod riskovat, co se stalo.“
Komerční sdělení