Prohlášení týmů po pátečních trénincích v Číně

Petr Hlawiczka / iM2, 16. dubna 2010, 16:00 Google+

První dva tréninky, v nichž se prosadili piloti McLarenu, jsou za námi. Jak úvodní přípravu na Velkou cenu Číny hodnotí jednotliví piloti?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

McLAREN

Lewis Hamilton, 3. a 1.
Možná jsme dnes ovládli výsledkové listiny, ale rozhodně si nemyslím, že by to z nás dělalo favority pro závod. Auto se chová dobře, naše rychlost při delších výjezdech je podobná jako u ostatních.

Všichni hovoří o naší výhodě na rovinkách, ale to není pravda - některá další auta na nich mají stejnou rychlost jako my. Jsme o něco rychlejší než některé jiné týmy, ale oni zároveň mohou jezdit s vyšším přítlakem. Je to o dobrém vyvážení a my si myslíme, že ho máme.

Máme stejně dobré pocity jako v Malajsii, udělali jsme ale pár drobných změn, jejichž výsledky jsou velmi povzbudivé. Z dneška si odnáším velmi pozitivní dojem - nyní musíme zůstat nohama při zemi a soustředit se na získání dobré pozice v zítřejší kvalifikaci.

Jenson Button, 1. a 3.
Dnešek byl dobrý. Odpoledne bylo trochu frustrující: na čerstvých pneumatikách jsem se dostal do provozu, což zase není nic neobvyklého. Práci, kterou jsme odvedli, a směr, kterým se ubíráme, jsou pozitivní. Zbývá pár věcí, které ještě potřebujeme udělat, ale z vozu již téměř dostáváme maximum, obzvláště při delších výjezdech. Jdeme správným směrem. Zbývá během večera doladit pár věcí, ale myslím, že zde máme docela dobré auto již od úvodních kol.

Samozřejmě, že některé týmy ještě neukázaly svou skutečnou výkonnost, z delších jízd je ale vidět, že jsou konkurenceschopní. Možná ještě nejsme tak rychlí jako oni, ale přes noc náš vůz ještě vylepšíme.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 2. a 2.
Během dne jsme udělali velký pokrok v nastavení, zkusili jsme pár nových věcí, které fungovaly, jak se zdá. Ztrácel jsem trochu ke konci dne kvůli vyvážení, auto bylo hodně přetáčivé, take se musíme podívat na to, proč k tomu docházelo.

Delší jízdy byly z mé strany hodně dobré a díky práci, kterou odvedl Michael, bychom na tom měli být dobře co se vyhodnocování pneumatik týče. Je to podobné jako v Malajsii, když srovnáme naši rychlost vůči ostatním, budeme si ale muset počkat do zítřka, abychom viděli, jak dopadneme.

Michael Schumacher, 7. a 4.
Dnes to šlo lépe, než jsem očekával. Ovladatelnost byla hodně dobrá - zdá se, že jsme udělali drobný krok kupředu. Dovezli jsme sem pár vylepšení včetně nového zadního křídla, které nám pomohlo. Takže si pro zbytek závodního víkendu docela věřím, i když se celkové postavení od prvních tří závodů moc lišit nebude.

Ráno jsem měl trochu smůly, když jsem na tvrdší směsi dostal defekt, takže jsem musel použít tu, kterou jsem měl vyhrazenou pro odpolední trénink, měl jsem v něm tudíž pouze tři nové sady pneumatik, nakonec to ale docela dobře vyšlo.

Ross Brawn
Obecně pozitivní den, dle prvních hodnocení jsme učinili pokrok. Poznali jsme dobře oba typy pneumatik, proto jsme se dnes mohli více zaměřit na mechanická a aerodynamická nastavení vozu. Nepodařilo se nám ještě vůz úplně dobře vyvážit pro celé kolo, ale Nico s Michaelem dosáhli velmi dobrých časů. Po krůčcích se zlepšujeme, před námi však leží ještě dlouhá cesta a nebudeme spokojeni, pokud nebudeme moci rovnocenně soupeřit s vozy před námi.


RED BULL

Sebastian Vettel, 4. (v prvním) a 5. (ve druhém tréninku)
Bylo to dobré, neměli jsme žádné velké problémy a vůz se choval dobře. Ujeli jsme docela dost kol, takže to byl povedený den. Zdá se, že to je velmi těsné: Mercedes vypadá silně, stejně jako McLareny a Ferrari. Zítra to bude napínavé, takže uvidíme. V roce 2007 jsem zde prožil dobrý závod, když jsem dojel s Toro Rosso čtvrtý a loni jsem dokonce vyhrál, takže na tohle místo mám spoustu dobrých vzpomínek.

Mark Webber, 8. a 6.
Bylo to dost dobré, náš první opravdu bezproblémový pátek, což je povzbuzující. Musíme si večer projít hodně věcí o tom, jak se zde chovají pneumatiky - je to totiž první okruh, kde se chovají trochu jinak než na jiných místech.

Myslím, že kvalifikace bude opět velmi těsná a očekává se, že v neděli odpoledne bude i mokro, takže to vypadá, že se fanoušci dočkají dalšího napínavého závodu. Těším se na něj i na to, že z něj něco vytěžím.

vettel_webber
Duo Red Bullu - v předchozím závodě měl nakonec více důvodů k radosti Vettel

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 11. a 8.
Pro mne další nový okruh: je impozantní, náročný a technický, ale jezdit na něm je radost. Pro mě šlo dnes všechno dobře, zvládli jsme mnoho práce, zkkoušeli různá množství palifa a nastavení, porovnávali jsme pneumatiky. Tvrdší směs je určitě těžší zahřát, zatímco měkčí u nás fungovala velmi dobře a měla by být dobrá pro závod. Stále zbývá spousta práce, abychom se do zítřka zlepšili, ale s tím co jsme zatím dosáhli, jsem spokojený.

Sebastien Buemi, 24. (kvůli nehodě v prvním tréninku do druhého ani nenastoupil)
K tomu, co se stalo v prvním tréninku, není moc co říct. Brzdil jsem, přitom upadla kola a bylo to. Fyzicky jsem to přečkal bez úhony, ale musím říct, že jsem kvůli toho strašně zklamaný, protože opět ne vlastní chybou jsem nemohl po téměř celé tři hodiny jezdit. Budu to muset zkusit vše dohnat v sobotu dopoledne, budeme spoléhat na data, která dnes nasbíral Jaime, abychom věděli, kudy se ubírat.


RENAULT

Robert Kubica, 5. a 9.
První trénink pro nás nebyl příliš produktivní, ale odpoledne jsme udělali pár změn a našli lepší směr i vyvážení vozu. Podařilo se nám zvládnout většinu toho, co jsme měli na programu kvůli nastavení a pár výjezdu s ohledem na hodnocení pneumatik. Stále musíme pracovat na celkovém vyvážení, protože nám chybí přilnavost, obzvlášť při jízdách s menším množstvím paliva, s plnou nádrže se vůz ale chová mnohem lépe.

Vitalij Petrov, 6. a 12.
Pro mě to byl dobrý den tréninků bez nějakých větších potíží s vozem. Většinu dne jsme strávili zkoušením různých nastavení a analýzou nových dílů - zdá se, že se auto zlepšilo. Jsem dosela spokojený s celkovým vyvážením, stále nám ale schází trochu přítlaku, takže si večer musíme projít data, abychom přišli na to, kde se můžeme zlepšit.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 24. a 10.
Pochopitelně nejsem rád, že jsem měl problém s motorem. Obavy ale nemám. Motor, se kterým jsem ráno jezdil, byl ten, který jsme v Bahrajnu měnili po kvalifikaci. Věděli jsme, že se to může dřív nebo později stát. Stalo se to dnes ráno, ale náš program na využívání motorů se kvůli tomu moc nemění.

Během odpoledního tréninku jsme zkoušeli různé nové aerodynamické prvky, jako například zadní křídlo. Byla by hloupost, kdyby někdo podle dnešních časů usuzoval, jak na tom kdo je. Každý tým pracoval na svém vývojovém programu. Jsme rádi za dnešní den, za to, čeho jsme dosáhli. Myslím, že na této trati budeme konkurenceschopní.

Felipe Massa, 10. a 11.
S dnešním dnem jsem spokojený. Najezdili jsme hodně kilometrů, soustředili jsme se především na přípravu vozu na nedělní závod. Zkoušeli jsme také určité novinky. Nebyly to pouze novinky pro tento závod, ale také střednědobého charakteru. Posbíraná data teď budou inženýři analyzovat.

Podařilo se nám jezdit na obou sadách pneumatik. Myslím, že na této trati bude dost týmu konkurenceschopných. Nemluvím pouze o McLarenu a Red Bullu, ale také o Mercedesu, který udělal velký krok vpřed. Doufám, že budeme schopni s nimi bojovat.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 9. a 7.
Byl to docela dobrý den bez vážnějších problémů. Podmínky na trati nebyly pro začátek velmi dobré. Bylo velmi kluzko, což je pro pneumatiky náročné, obzvlášť pro tvrdší směs, s níž jsme jezdili ráno. Přes den se přilnavost zlepšovala, ale i na jeho konci byla stále velmi nízká. Vyvážení auta bylo přesto dobré. Kvůli toho si myslím, že budeme hodně silní na obou směsích pneumatik. Očekávám podobnou výkonnost v kvalifikaci a v závodě jako v Malajsii.

Vitantonio Liuzzi, 16. (dopoledne místo něj jezdil Paul Di Resta)
Byl to dnes těžký den. Tvrdší směs, na které jsem vyjel poprvé, byla dobrá. Vůz se ovládal dobře, když jsme ale nasadili měkkou směs, klouzali jsme po celé trati a měl jsem problém je zahřát. Bylo to velké zklamání, auto bylo úplně mimo. Je to divné, protože to bylo pouze přezutím na měkčí sadu. Musíme se na to podívat, ale myslím, že vzhledem ke zbytku dne můžeme být pozitivně naladěni, protože na té tvrdší jsme byly docela silní.

liuzzi
Vitantonio Liuzzi dnes dopoledne přenechal vůz testovacímu pilotovi Force Indie - Paulu di Restovi

SAUBER

Pedro de la Rosa, 13. a 13.
Dnešek jsme pojali spíše jako testovací den. Zkoušeli jsme různá nastavení a nakonec byl vůz o něco lepší. Na konci druhého tréninku jsme porovnávali měkčí sadu s tvrdší. Časy na kolo s měkkými pneumatikami nebyly dost dobré ve srovnání s těmi tvrdšími. Musíme se na to teď podívat. Jinak to byl bezproblémový a produktivní den.

Kamuj Kobajaši, 12. a 14.
Trať se během dne hodně zlepšovala. Ráno byla hodně zaprášená, ale pak nastaly ty obvyklé podmínky. Vyvážení vozu je OK, musíme ale zrychlit. Je zde pěkná a náročná trať - očekávám pár hezkých předjížděcích manévrů během nedělního závodu.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 16. a 15.
Dnešek šel podle plánu, pracovali jsme na nastavení a modifikacích aerodynamiky. V pátky šetříme motory, takže naše časy splňují očekáváni. Cílem pro zítřek je dostat se do poslední části kvalifikace

Nico Hülkenberg, a 14. 17.
Dnes to byla docela těžká práce. Máme pár problémů, které musíme před zítřejší kvalifikací vyřešit, ale věřím, že se nám povede. Zkoušíme na voze nové přední křídlo, dosáhli jsme s ním pozitivní výsledky.

 

LOTUS

Jarno Trulli, 18. a 18.
Pro nás bezproblémový den, což je dobré - doufám, že to tak bude i po zbytek víkendu. Stále se trochu trápím s nastavením, hledání správného vyvážení mi umožňuje dostat z vozu to nejlepší, dnes jsme ale testovali různé sady pneumatiky a soustředili jsme se hlavně na závodní nastavení, takže jsem docela spokojený. Úroveň přilnavosti se po celý den zlepšovala a z našich časů vyplývá, že byl na konci hodně pogumovaný.

Heikki Kovalainen, 19. a 19.
Byl to dobrý den, kromě drobného problému na jeho konci s nic vážného nestalo. Motor se sám vypnul kvůli výstraze olejového čerpadla, ale byli jsme dnes schopni projít celým naším programem a myslím, že jsme v dobré formě pro zítřek i pro závod.

 

VIRGIN

Timo Glock, 20. a 20.
Během celého dne se nám dařilo vylepšovat vůz. Charakteristika místní tratě nám moc nesedí. Je zde docela dost pomalých zatáček, ve kterých, jak se zdá, docela bojujeme s vozem. Teď se musíme na vše podívat a pořádně to prostudovat. Před víkendem jsem docela optimistický a těším se na jeho zbytek.

Lucas di Grassi, 21. a 22.
Dnes jsme měli velmi dobrý den - odjeli jsme 55 kol, což je skoro délka závodu. Dnes jsme se soustředili na splnění programu, neobjevily se žádné potencionální závady. Zatím vše vypadá dobře, vůz má velký výkonnostní potenciál. Doufám, že se nám podaří zakončit tento víkend jako nejlepší z nových týmů.

 

HRT

Karun Chandhok, 23. a 21.
Ranní trénink byl docela dobrý. Naučil jsem se okruh a také závodní stopu.
Přední pneumatiky nám ale rychle odcházely. Druhý trénink byl velmi užitečný pro nás jako tým, dokázali jsme odjet 52 kol. Jezdili jsme dlouhé jízdy.

Bruno Senna, 22 a 23.
První trénink byl bez problémů. Trošku jsme jen bojovali s místní teplotou, která není tak vysoká, jako jsme čekali. Měli jsme tudíž malý grip a trať byla ráno také docela zaprášená. Druhý tréninky byl opět dobrý. Náš program jsme splnili a těšíme se na zítřek.

Colin Kolles
Jak Bruno tak Karun odkroužili spoustu užitečných kol. Společně se svými inženýry dokázali naplnit dnešní programy. Druhý test jsme využili k otestování pár detailů, které by měly pomoci vozům zrychlit. Před kvalifikací máme dobrý pocit. Musíme pokračovat ve zlepšování vozu. Těší mě, že vidím tým, který neustále pracuje na svých vozech.

 

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po pátečních trénincích v Číně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

McLaren pokračuje v tažení, vítězí i ve druhém tréninku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud