Jezdecké složení týmů Formule 1 pro rok 2010

Ringo / mediafax, 6. listopadu 2009, 09:47 Google+

Pět dnů po skončení letošního ročníku mistrovství světa F1 má podepsanou smlouvu pro příští rok méně než polovina pilotů. Největší přestupovou bombou byl dlouho očekávaný odchod dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa do stáje Ferrari, na trhu jezdců se zatím další významné změny neodehrály.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 18.11. 15:28) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Týmy podle pořadí v Poháru konstruktérů a jejich možní piloti:

Brawn GP
Přestože při svém prvním účinkování v šampionátu vyhráli oba tituly, tým zatím nepotvrdil ani jednoho pilota. Je známo, že Rubens Barrichello, bornzový muž šampionátu, odchází do stáje Williams, zatímco prodloužení kontraktu s mistrem světa Jensonem Buttonem se očekává každým dnem. Buttonovým stájovým kolegou by měl být Němec Nico Rosberg z Williamsu, který si s Barrichelem vymění místo.


Red Bull
Tým již potvrdil, že si ponechá uspěšnou jezdeckou dvojici Sebastian Vettel - Mark Webber. Němec a Australan získali v této sezoně pro rakouskou stáj čtyři dvojitá vítězství, tzv. double, a dohromady vyhráli šest závodů. Němec Vettel obsadil v konečném pořadí mistrovství světa druhé místo, Australan Webber skončil čtvrtý.


McLaren
Mistr světa z roku 2008 Lewis Hamilton má v týmu jisté místo i pro příští rok, zatímco jeho stájový kolega Heikki Kovalainen zřejmě bude muset odejít. Favoritem na jeho post je totiž jeho krajan Kimi Räikönen, který předčasně odchází z Ferrari. Pokud by se Räikkönen nedohodl s McLarenem, tým, vybavený německým motorem Mercedes, se zajímá i o Němce Adriana Sutila, Nicka Heidfelda a Tima Glocka.

Ferrari
Italský tým vyplatil ze smlouvy mistra světa z roku 2007 Kimiho Räikkönena, aby mohl přijít dvojnásobný šampion, Španěl Fernando Alonso. Jeho stájovým kolegou bude uzdravený Felipe Massa z Brazílie, zatímco Massův náhradník Giancarlo Fisichella začne působit jako testovací a záložní pilot italské stáje.

Sauber
Účast týmu, který v minulých sezonách závodil jako BMW Sauber, je nadále nejistá. Stáj, již zasáhl avizovaný odchod automobilky BMW, nemá podepsanou Concordskou dohodu a pro mistrovství světa 2010 je jen náhradníkem. Po ochodu Toyoty je však velmi pravděpodobné, že závodit bude. V tom případě by si stáj, kterou koupila firma Quadback, zřejmě podržela německého pilota Nicka Heidfelda.

Williams
Stáj kompletně vyměnila jezdecké složení, když oznámila, že za ni budou závodit nejzkušenější pilot v historii F1, Brazilec Rubens Barrichello z Brawn GP, a nováček, šampion série GP2 Nico Hülkenbuerg.

Renault
Stáji odešel Fernando Alonso k Ferrari, jediným potvrzeným jezdcem je Polák Robert Kubica z BMW Sauber. Druhý kokpit by mohl získat Němec Timo Glok. Budoucnost současného pilota Romaina Grosjeana, který během své půlroční mise v F1, kdy nahradil Nelsona Piqueta, nepřesvědčil, je nejistá, jako ostatně celého týmu. Automobilka Renault ve čtvrtek oznámila, že o budoucnosti týmu F1 rozhodne do konce roku.

Toro Rosso
Tým dosud nepotvrdil své piloty pro příští rok, očekává se však, že si podrží současnou dvojici Sebastien Buemi a Jaime Alguersuari.

Campos
Očekávaný vstup Bruna Senny, synovce zemřelého trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny, potvrdil nový španělský tým Campos. Favoritem na druhé místo je zkušený Španěl Pedro de la Rosa, stále však není jasné, zda nedá přednost jistému zaměstnání testovacího pilota stáje McLaren. Šéf F1 Bernie Ecelestone by rád viděl v F1 znovu Brazilce Nelsona Piqueta, který byl v létě propuštěn ze stáje Renault.

Lotus
Malajský tým by rád získal jednoho zkušeného pilota a k němu malajského jezdce Firuze Fauzyho. Zkušenost by měl do týmu přinést Ital Jarno Trulli, který je po odchodu Toyoty volný.

Manor
Britský tým zatím nic neoznámil, spekuluje se o jménech Adam Carroll nebo Anthony Davidson.

USF1
Tým chtěl angažovat jednoho zkušeného pilota a spolu s ním vycházející americkou hvězdu, zatím však nikoho nepotvrdil.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Jezdecké složení týmů Formule 1 pro rok 2010

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 18.11.2009 15:28 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ghosn, Carlos

Renault rozhodne o svém setrvání v F1 do konce roku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud