Rozhovor s jezdci Toyoty

JirkaV, 30. září 2009, 16:54 Google+

Tým z Kolína nad Rýnem se připravuje na domácí závod GP Japonska. Jezdci Toyoty jsem jedou uspět a budou podporování tisíci diváků na tribunách. Jarno i Timo by rádi navázali na slibný výsledek z GP Singapuru, kde si Timo dojel pro skvělé druhé místo. Jestli se jim podaří uspět uvidíme již tuto neděli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Trulli - Glock

Trulli - Glock | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Jak byste popsal okruh jako Suzuka?
Jarno Trulli: Je to velmi technický a náročný okruh. Je zde mnoho rychlých zatáček a mnoho prudkých změn směru, takže je to pro řidiče velmi pěkné. Spa je velice podobné, ale řekl bych, že je o něco těžší, protože je delší. Okruh zde je hodně rozdílný a potřebujete být rychlí ve všech jeho částech, aerodynamika je zde velmi důležitá. Už se opravdu těším na návrat do Suzuky, po dvou příjemných letech strávených na Fuji Speedway, protože je to jeden z nejlepších závodních okruhů.
Timo Glock: Suzuka je mega trať, jedna z nejlepších na světě. Opravdu se těším, až si zde znovu zazávodím, je to již pět let, což je příliš dlouho! Suzuka je hlavně rychlá trať a ve Formuli 1 si zde užijete hodně zábavy. Je to opravdu zajímavý okruh, se spoustou odlišných zatáček, stejně jako sekcí nahoru dolů. To rozhodně není jednoduché.

Jaká je vaše oblíbená část trati?
JT: Trať je příliš dobrá pro zvolení pouze jedné části! Kombinace rychlých zatáček na začátku kola je velice zábavná ve Formuli 1, pak musíte rychle nalevo z 130R, následuje prudké brzdění za šikanou, které je docela náročné.
TG: Pro mě je nejzajímavější část trati první sektor, zatáčky tři, čtyři a pět jedete do kopce. Jedete přes 300km/h, takže rychlost a změny směru jsou opravdu super.

Jaké vzpomínky máte na Suzuku?
JT: Mám dobré i špatné vzpomínky na Suzuku. Obecně jsem zde neměl mnoho štěstí. Vzpomínám si jak jsem v roce 2003 byl nejrychlejší v první části kvalifikace, ale v druhé pršelo v nesprávnou chvíli a já jsem musel startovat vzadu. Ale i tak jsem byl rychlí a skončil pátý, kdybych startoval v první šestce mohl jsem vyhrát. Jednou z mích nejlepších vzpomínek je jak jsem zde s Toyotou debutoval v roce 2004. Bylo to opravdu zvláštní zážitek jet do Japonska poprvé jako jezdec Toyoty a reakce týmu a fanoušků, na mé provizorní pole position v první části kvalifikace byla skvělá.

Jaké zkušenosti máte se zdejšími fanoušky?
JT: Tohle je skvělá věc na Japonsku, ať jedeme do Suzuky nebo Fuji, máme zde mnoho příznivců. Toyota má hodně fanoušků, ale já osobně mám v Japonsku taky velký fan club. Mám opravdu rád, když můžu strávit nějaký čas se svými fanoušky tady v Japonsku během závodního víkendu a doufám, že se mi tato možnost naskytne i letos. Díky nim je tenhle závod speciální, cítím se jako při druhé domácí Grand Prix. Mám mnoho přátel v Japonsku, a doufám, že s nimi oslavím neděli.
TG: Minulý rok jsem byl opravdu překvapen kolik fanoušků mě a Toyotě na Fuji fandí. Jsou nadšený a opravdu milují F1. Je to skvělý pocit jet kolem trati a vidět vlajky a transparenty Toyota, cítit jejich podporu. Je to opravdu motivující a já se nemůžu dočkat, až si to v Japonsku zopakuji. Na jednu věc si vzpomínám, fanoušci vás na Suzuce obklopují celou dobu. V hotelu jsou vždy stovky fanoušků čekají venku, ať už jdete z okruhu nebo na, jsou všude, chtějí jen pozdravit a dát najevo svou podporu. Jsou to bláznivý, milí lidé a vytvářejí opravdu zvláštní atmosféru.

Jaké jsou vaše cíle pro Grand Prix Japonska?
JT: Letos bychom měli být konkurenceschopní a doufáme, že bude silní, tak abychom při naší domácí Grand Prix odjeli dobrý závod. Jsme dostatečně silní abychom byli v první šestce a chtěli bychom být co nejblíže pódiu. Doufám, že můžeme japonským fanouškům předvést dobrou show a výsledek, ne který se můžou těšit.
TG: Jednoho dne bych rád vyhrál Grand Prix Japonska na Toyotě, to by byl sen. Nevím jestli to bude možné již v tomto roce, ale mým cílem je bojovat o stupně vítězů, kdybych se postavil před fanoušky Toyoty bylo by to perfektní.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s jezdci Toyoty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Inovace aerodynamiky v Singapuru - nejen přední křídla

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud