Nejtěžší je naopak Timo Glock s více než 104 kg paliva. Jezdci od 11. místa nahoru si vezou téměř všichni téměř 100 kg paliva (krom Fisichelly), s čímž si vystačí na více než polovinu závodu. Toto množství je až s podivem, protože Monza patří k okruhům s podprůměrnou spotřebou - Piloti jedou evidentně pouze na jednu zastávku, při níž si tak ušetří čas na dotankování.
Po úpravě časů o váhu benzínu, s níž se prvních deset jezdců kvalifikovalo, bychom odhalili výbornou formu Brawnů. Rubens Barrichello ne nadarmo hovořil o svém dnešním kole jako o nejlepším na Monze vůbec a tvrdil, že si veze zřejmě nejvíce paliva. Zajel tak nejen své, ale i nejlepší kolo ze všech v poslední části kvalifikace – o 0,381 sec rychleji než Hamilton a 0,519 sec rychleji než Sutil. Ten by se nám po korekci propadl na poslední desáté místo. Jenson Button za Barrichellem jen těsně zaostal a dokládá, že BrawnGP má v Itálii fazónu jako hrom.
Že na tom McLareny nejsou z rychlostí tak špatně dokazuje Heikki Kovalainen, jenž vždy jezdí těžší než jeho stájový kolega Lewis Hamilton, kterého může zítra minimálně pěkně potrápit. Smekám před Vitantoniem Liuzzim, jenž naskočil do rozjeté sezony a hned poprvé postoupil do poslední části. A v jakém stylu! Startovat sice bude až ze sedmého místa, ale s poměrně těžkým vozem. Po odpočtu paliva, jež veze oproti Hamiltonovi navíc, by mu patřilo dokonce místo čtvrté.
Kimi Räikkönen, dnes bronzový, by dopadl podobně jako Adrian Sutil – byť si veze o 7 kg více paliva, jeho čas nebyl nikterak růžový a po korekci by byl až devátý. O něco by si polepšily oba Red Bully, zejména Sebastian Vettel, ale i Fernando Alonso se svým Renaultem.
Kvalifikace byla velmi těsná – nebýt Barrichella, Kovalainena a Buttona, kteří dnes zajeli nadprůměrně, by se ostatních sedm pilotů vlezlo do rozmezí do 150 tisícin.
A kdy se nám to zítra rozhýbe v boxové uličce? Hamilton by se měl u svých mechaniků objevit již kolem 17. kola, hned po něm tam zamíří Adrian Sutil, kterému to ale zřejmě stačit na převzetí první pozice stačit nebude. Oba se mohou obávat trochu Räikkönena, jenž by měl stavět 3 kola po Sutilovi, ale hlavně pak pilotů, kteří do boxů zamíří za polovinou závodu, jenž je vypsán na 53 kol. Tito první tři stavějící piloti pojedou nejspíše na 2 zastávky.
Od 27. kola tam Alonso zahájí pěknou melu, u mechaniků se vystídá zbylých 17 pilotů, kteří pojedou s největší pravděpodobností pouze na jednu zastávku. Průjezd boxy na Monze vychází na 25 vteřin, což představuje jednu z nejvyšších ztrát v letošní sezóně, i proto bude většina pilotů volit jen jednu zastávku.
Na Monze po kvalifikaci začalo lít jako z konve, počasí by se do zítřka mělo umoudřit, meteorologové očekávají spíše suchý závod. V jeho úvod by ale mohlo sprchnout. Můžeme se tak těšit na velmi zajímavý závod - postaví se zítra někdo z dnešního nejlepšího tria na bednu nebo doplatí na svou strategii?