Analýza hmotnosti - nejlehčí je Hamilton

Petr Hlawiczka, 12. září 2009, 19:50 Google+

AKTUALIZOVÁNO - Nejlehčími muži ve startovním poli jsou první Lewis Hamilton a Adrian Sutil. Po zveřejnění množství paliva jejich šance na vítězství v závodě značně poklesly. Jak byl kdo rychlý, pokud vezmeme v úvahu ono množství paliva? A kdy piloti zamíří ke svým prvním zastávkám?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Hamiltonovi dnes k vítězství pomohlo významně menší množství paliva – na palubě ho má jen kolem 48 kg. O moc lépe na tom není ani Adrian Sutil. Force India je však rychlejší, nebýt zbytečné chyby ve Variante Ascari v posledním letmém kole, mohl být o 0,2 vteřiny rychlejší a možná se i radovat z vítězství.

Nejtěžší je naopak Timo Glock s více než 104 kg paliva. Jezdci od 11. místa nahoru si vezou téměř všichni téměř 100 kg paliva (krom Fisichelly), s čímž si vystačí na více než polovinu závodu. Toto množství je až s podivem, protože Monza patří k okruhům s podprůměrnou spotřebou - Piloti jedou evidentně pouze na jednu zastávku, při níž si tak ušetří čas na dotankování.




Po úpravě časů o váhu benzínu, s níž se prvních deset jezdců kvalifikovalo, bychom odhalili výbornou formu Brawnů. Rubens Barrichello ne nadarmo hovořil o svém dnešním kole jako o nejlepším na Monze vůbec a tvrdil, že si veze zřejmě nejvíce paliva. Zajel tak nejen své, ale i nejlepší kolo ze všech v poslední části kvalifikace – o 0,381 sec rychleji než Hamilton a 0,519 sec rychleji než Sutil. Ten by se nám po korekci propadl na poslední desáté místo. Jenson Button za Barrichellem jen těsně zaostal a dokládá, že BrawnGP má v Itálii fazónu jako hrom.

Že na tom McLareny nejsou z rychlostí tak špatně dokazuje Heikki Kovalainen, jenž vždy jezdí těžší než jeho stájový kolega Lewis Hamilton, kterého může zítra minimálně pěkně potrápit. Smekám před Vitantoniem Liuzzim, jenž naskočil do rozjeté sezony a hned poprvé postoupil do poslední části. A v jakém stylu! Startovat sice bude až ze sedmého místa, ale s poměrně těžkým vozem. Po odpočtu paliva, jež veze oproti Hamiltonovi navíc, by mu patřilo dokonce místo čtvrté.

Kimi Räikkönen, dnes bronzový, by dopadl podobně jako Adrian Sutil – byť si veze o 7 kg více paliva, jeho čas nebyl nikterak růžový a po korekci by byl až devátý. O něco by si polepšily oba Red Bully, zejména Sebastian Vettel, ale i Fernando Alonso se svým Renaultem.

Kvalifikace byla velmi těsná – nebýt Barrichella, Kovalainena a Buttona, kteří dnes zajeli nadprůměrně, by se ostatních sedm pilotů vlezlo do rozmezí do 150 tisícin.



A kdy se nám to zítra rozhýbe v boxové uličce? Hamilton by se měl u svých mechaniků objevit již kolem 17. kola, hned po něm tam zamíří Adrian Sutil, kterému to ale zřejmě stačit na převzetí první pozice stačit nebude. Oba se mohou obávat trochu Räikkönena, jenž by měl stavět 3 kola po Sutilovi, ale hlavně pak pilotů, kteří do boxů zamíří za polovinou závodu, jenž je vypsán na 53 kol. Tito první tři stavějící piloti pojedou nejspíše na 2 zastávky.

Od 27. kola tam Alonso zahájí pěknou melu, u mechaniků se vystídá zbylých 17 pilotů, kteří pojedou s  největší pravděpodobností pouze na jednu zastávku. Průjezd boxy na Monze vychází na 25 vteřin, což představuje jednu z nejvyšších ztrát v letošní sezóně, i proto bude většina pilotů volit jen jednu zastávku.



Na Monze po kvalifikaci začalo lít jako z konve, počasí by se do zítřka mělo umoudřit, meteorologové očekávají spíše suchý závod. V jeho úvod by ale mohlo sprchnout. Můžeme se tak těšit na velmi zajímavý závod - postaví se zítra někdo z dnešního nejlepšího tria na bednu nebo doplatí na svou strategii?

Vytisknout

Diskuze: Analýza hmotnosti - nejlehčí je Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP USA (Indianapolis)

Grafika - Startovní rošt v Monze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud