Kompletní změny v pravidlech pro rok 2010

x-o, 30. dubna 2009, 23:14 Google+

V souvislosti se změnami v pravidlech pro rok 2010 se mluví především o rozpočtových stropech. FIA ale v tichosti zavádí i jiné novinky jako pohon všech čtyř kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
aerodynamika

aerodynamika | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Změny ve Sportovních pravidlech:
- šampionátu se může účastnit 26 vozů (nyní 24)
- při porušení pravidel mohou komisaři jezdce posunout na startu příštího závodu o libovolný počet míst (nyní o 10 míst)
- zrušeno zveřejňování hmotností vozů po kvalifikaci
- zákaz tankování během závodu
- v souvislosti s omezenými rozpočty vznikne Komise pro náklady (bude se skládat ze tří členů volených Světovou radou FIA, kteří budou dohlížet na dodržování rozpočtů) a Technická pracovní skupina pro omezené rozpočty (bude složena ze zástupců všech týmů a jednoho zástupce FIA, jejím úkolem bude vyhodnocování pravidel a podávání návrhů Komisi pro náklady)

pro týmy s omezeným rozpočtem:
- nebude platit zákaz testování
- nebude omezeno měřítko modelu a rychlost proudění v aerodynamickém tunelu
- nebude omezen počet motorů použitých v sezóně, převodovky nebudou muset vydržet 4 závody


Změny v Technických pravidlech:
- minimální hmotnost vozu bude 620 kg (nyní 605 kg)
- zákaz používání KERSu v rychlostech nad 300 km/h
- úložiště energie KERSu se musí nacházet mezi jezdcem a motorem
- zákaz jakýchkoliv zařízení pro ochlazování paliva ve voze
- povolen ventil pro regulaci brzdného účinku na zadní nápravě při nabíjení KERSu
- zákaz předehřívání pneumatik
- pneumatiky se mohou plnit jen vzduchem nebo dusíkem (nyní i oxidem uhličitým)

pro týmy s omezeným rozpočtem:
- úhel sklonu klapek předního křídla bude možné měnit o 10 stupňů a v libovolném množství (nyní 6 stupňů a dvakrát za kolo)
- bude možné měnit sklon horní plochy zadního křídla
- nebudou omezeny maximální otáčky motoru
- KERS bude mít neomezený výkon při dobíjení (nyní 82 koní), výkon při vybíjení bude 163 koní (nyní 82 koní) a maximální energie uvolněná v jednom kole bude 800 kJ (nyní 400 kJ)
- bude povolena možnost pohonu všech čtyř kol (motorem i KERSem)
Vytisknout

Diskuze: Kompletní změny v pravidlech pro rok 2010

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mosley, Max

FIA ví, FIA zná, poručí i větru a dešti?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

  6. McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud