DISKUZE K ČLÁNKU GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

"Závodit v Monacu je totéž jako jezdit na kole v koupelně", prohlásil kdysi Nelson Piquet sr. Že v ulicích Monte Carla číhá nejedno nebezpečí, prokázal start do jubilejní 70. Grand Prix na této trati. Aby po dvou a půl hodinách vybuchlo Monte Carlo v radostné extázi.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 02.06.2024 14:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» SergioPÉREZ (Hlasovali 5 lidé) 26.05.2024 16:09
Hmm 07, něco není v pořádku. Tím, jak Adrian… »
» PKK (Hlasovali 5 lidé) 26.05.2024 19:31
Jeden z nejhorších závodů v F1 co jsem viděl za… »
» h22 (Hlasovali 3 lidé) 26.05.2024 20:31
Ta červená vlajka úplně zničila závod, když je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Nuda v Monaku? No já jsem úplně v šoku 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Myslím že je asi všem jasné že by se pravidla pod červenou vlajkou měli změnit - otázka je jak? - jestli jen zakáz měnění pneu, nebo dokonce zakázat jakékoliv šahaní na monopost, což by zahrnovalo i opravy. Nebo povolit opravy ale ti by startovali z pitlane nebo z konce pole. 07

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Kdyby se jen nesměly měnit pneumatiky, pak by to ještě šlo, jenže to se dostáváme do období, kdy se nemohlo přezouvat ani v závodě, jen v případě vážného poškození. A jsme zase u toho, kdo a jak bude posuzovat, jestli je pneumatika dost zdevastovaná? Abychom se pak nedočkali takových fíglů, že pod červenou vlajkou pochopí, že bude lepší měnit - probrzdí a šup, poškození ohrožující bezpečnou jízdu je tady. U oprav je to totéž - někdo do mě drcne a jsem v tom zcela nevinně - a šup na konec startovního pole? Dlouhá je cesta k dokonalosti.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        No jasně, nebylo by to jednoduché posuzování.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          109.81.126.XXX
          Ale cokoliv by bylo lepší než toto co je teď.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          úplně složité by to být nemuselo. opravy aut klidně ano. konec konců, dříve při přerušení závodu pilot přesedl do náhradního vozu a frčel dál. co by za to teď Ocon, Peréz + duo HAAS dali, že ano 04
          a výměny pneu klidně taky. jak je libo, máte-li k dispozici. ale nepočítal bych to do povinných použití dvou směsí. mohlo by to udělat ještě pestřejší strategie. sice by to mohlo poslat některé piloty na konec startovního pole, pokud by RF přišla před posledními okruhy a někdo by jel na zastávku v předposledním kole, ale to je holt riziko podnikání... ostatně RF bývá častěji po startu, než na konci závodu, že ano. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.150.XXX
        V tom nych problem nevidel, kdo na monopostu pod červenou vlajkou něco vymění, jde na konec pole.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jiras

      jiras

      37.188.138.XXX
      Ok, takže řekněme, že bude nehoda, nevinný bude mít defekt, ulomené křídlo, nebo tam jen vytvrdne, protože to nebude mít jak objet, ostatní to vezmou druhou stranou, jenže F1 nemá rejd nákupního košíku. Bude červená vlajka. Je spravedlivé, aby startoval poslední a ještě s poškozeným autem?

      V daném případě si mohli oba podat ruku - Piastri po blbém startu skoro přišel o pozici, Sainz byl před ním v nájezdu. Na výjezdu si ale naivně myslel, že mu tu pozici nechá bez boje.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Kapku nechápu, proč Sainz (re)startoval z 3 místa. Divné rozhodnutí.... a tedy i špatné pravidlo.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Snad to vysvětlovali během fáze červené vlajky, ale protože jsem psal začátek reportu, aby naši čtenáři neměli dlouhou chvíli, tak jsem to poslouchal jedním uchem - snad když je vyvěšena červená vlajka, tak se bere pořadí podle předchozího dokončeného kola. V tomhle případě žádné nebylo, proto se braly startovní pozice. Sainz jr. neměl vůz tak poškozený, aby nemohl nastoupit. Ale možná jsem to při psaní dobře nepochopil, asi by to ještě lépe vysvětlil Petr Hlawiczka

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Podle pravidel F1 se pro restart bere v úvahu "poslední bod, při nemž bylo možné určit pozici všech aut. Všem těmto vozům pak bude umožněno pokračovat v sprintu / závodě."

        Problém spočíval v tom, že ne všechna auta stihla zajet měřený čas v prvním sektoru před vyvěšením červených vlajek. Haasy a Pérez nebyly relevantní, relevantní aly byl Guanyu Zhou. Proto FIA nebrala v potaz pořadí 1. sektoru, ale pořadí z druhé safety-car čáry. Číňan tak v podstatě Sainzovi zachránil závod.

        Když už píšu, tak ještě jedna drobnost - Piastri při kontaktu se Sainzem také přišel k poškození odpovídající 20 bodům přítlaku, v Monaku to dělá kolem půl sekundy. McLaren stihl něco opravit (podlahu, výměna bočnice), ale stále měl aero deficit 10 bodů přítlaku.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Jak je vidět, odhadl jsem to dobře, Petr to v kostce uvedl na pravou míru. Zveřejnili jsme i samostatný článek, kde je vyjádření Norrise a dalších.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Díky. Taky mi to nedávalo smysl. Ale muselo t být o fous. Protože špice byla za tunelem, když to vyvěsili a první sektor končí před Mirabeau.
          Otázka je, jestli tím posledním neprojetým nebyl sám Sainz, protože Zhou se tam sice zdržel, ale dlouho tam nestál.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Zhou to nějak prokličkoval, ale nesmíme slepě spoléhat na grafiku. Protože ho mohli brát také jako účastníka nehody a vůbec ho do ní nepromítnout. Já si myslím, že s ohledem, kde byl i RF informován po kolizi Gasly, tak by na konec prvního sektoru asi nestihl dojet. Ale to už je dokazování ex-post. Stačí si vzpomenout na ten cirkus v GP Anglie 1976, a to nebyl jediný případ. Zrovna jsem v rámci příprav na další knížky koukal na Rakousko 1978 a tam taky vraceli do závodu piloty, kteří v době přerušení už nejeli...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Možný to je. Je to celkem jedno. 03
              Ale říkal jsem si, že jsou na něj v Monaku hodní. Odpustili mu zdržování v kvalifikaci a v tom závodě to bylo taky pro něj tak akorát.
              Čímž neříkám, že to byl úmysl, ale štěstí asi měl. 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                Štěstí rozhodně měl, asi jako jiní jindy. Upřímně si nepamatuju, že by někdy na něčem hodně vydělal, ale i to nejspíš k závodům patří. To je právě to, že jeden na to doplatí, jiný na tom vydělá. Jak jsem Ti psal, prohlížel jsem si záběry z let 1979 a podle dnešních měřítek by do cíle dojela čtvrtina pole, ostatní by měli penalizace, že by se půl roku neposadili do auta. A nikdo si přitom nestěžoval.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • tom11

                  tom11

                  194.212.104.XXX
                  to je holt ten vývoj. jen je otázkou, zda jde ten vývoj správným směrem. ale je to v podstatě stejné, jako skoro se vším...

                  jen si tak říkám, co by se dělo, kdyby byl Sainz v momentě přejezdu SC čáry dokonce těsně před Piastrim. to by pak bylo na palici úplně 18

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • PKK

      PKK

      91.139.110.XXX
      Pravidla jsou tak složité, že selský rozum to nebere !!!

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Základní drama se odehrálo v prvním kole...a pak už to byla jen strategická bitva, šetření gum a vyčkávání jestli se něco nestane a nevyjede SC.
    Gratulace především Leclercovi, tomu domácí vítezství moc přeju...Piastri na svůj věk a zkušenosti perfektní výkon, Sainz a Norris se snažili, ale v Monaku to prostě s těmito monoposty nejde.
    Mercedesy s Verstappenem max. co šlo...
    Cunoda letos jezdí fakt dobře...
    První body pro Williams a Alexe Albona...Williams byl v Monaku v poslední letech bídnej...takže spokojenost.
    Gasly sebral poslední bod...

    Rozhodují kolize...Perez to tam zavřel...nicméně Magnussen s ním bojoval o místo daleko za body...zbytečná agresivita...na startu a v prvním kole se závody nevyhrávají, byť taky to bylo Monako. To že v tom zas byl zapletenej Magnussen není náhoda...podle mě by měl dostat na 1 závod stopku...aby to svoje chování na trati trochu přehodnotil.
    Ocon to zkusil...nic proti tomu...ale nezvládl to a kolize je jasná jeho chyba.

    Kanada bude o něčem jiném...na 99,9 % si tam užijeme závodění.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama