Šéf Toyoty má dvouleté ultimátum

Daniel Šupa, 30. prosince 2007, 17:20 Google+

Kdo je odpovědný za marnou snahu továrního týmu japonské automobilky prosadit se v tvrdé konkurenci formule 1? Jsou to jezdci, konstruktéři, vedení stáje nebo způsob práce?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Na tuto otázku neexistuje jasná odpověď, bývalí zaměstnanci jako konstruktér Mike Gascoyne a pilot Ralf Schumacher naznačili, že kamenem úrazu je odlišná mentalita a způsob práce. Gascoyne kritizoval především kolektivní rozhodování, jež stálo příliš mnoho času.

Letos v létě nastoupil do čela stáje Tadashi Yamashina, který pracoval pro automobilku dlouhé roky v USA a specializoval se v posledních letech na teorie druhotného využívání energie, jež by mělo být brzy povoleno i v F1.

U Toyoty není funkce technického ředitele, za šasi odpovídá Pascal Vasselon, za motory Luca Marmorini. Koordinaci mezi sídlem stáje v Kolíně a japonským centrem ve Fuji zabezpečuje Noritoshi Arai.

„Vasselon a Marmorini jsou u nás špičkou konstrukční přípravy. Při závodech ale musíme dělat rychlá rozhodnutí a odpovědný je Vasselon, který však kupříkladu závodní strategii konzultuje předem s dalšími lidmi. Nikdy však nezasahuje do jeho kompetencí vedení automobilky. O fungování týmu rozhodují lidé z Kolína a já jsem v konečném důsledku tím, kdo nese odpovědnost,“ vysvětlil způsob fungování týmu Yamashina a odmítl tvrzení o tom, že je kolektivní rozhodování základní příčinou potíží.

Letošní sezona byla pro stáj kritická. Šéf týmu přiznal, že několik chyb udělali piloti, ale jedním dechem dodal, že před jejich kritikou si musí i tým zamést před vlastním prahem, neboť monopost TF107 nebyl právě konkurenceschopný.

„V úvodu sezony jsme nedokázali auto vyladit Ralfovi a potom zase nesedělo Jarno Trullimu. Osobně jsem však dostal důvěru vedení automobilky na dva roky, takže budeme dál tvrdě pracovat a bojovat na dráze, abychom se výrazně zlepšili už příští rok,“ dodal Yamashina.

 

Vytisknout

Diskuze: Šéf Toyoty má dvouleté ultimátum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fisichella, Giancarlo

Fisichellova finanční injekce je lží

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud