1951 Belgie: Farina jde do vedení

iM3, 12. července 2006, 08:00 Google+

Poprvé se v Belgii na okruhu Spa-Francorchamps závodilo roku 1924 a stejný okruh nechyběl ani v první sezóně MS formule 1. Další rok tomu nebylo jinak.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

3. GP Belgie
Spa-Francorchamps
17. června 1951

Dráha byla tvořena z nechráněných veřejných silnic. Monoposty se zatáčkami proháněly rychlostí až 250 km/h. Jezdci na sebe brali riziko, že narazí do stromů, stožárů, dopravních značení nebo obytných domů. Nejhorší nebezpečí přicházelo s kapkami deště. V depu mohlo svítit slunce, ale třeba v další části okruhu silně pršelo, voda stékala ze svahů na dráhu, kde tvořila nebezpečné kaluže. Naštěstí se tato situace v den závodu nekonala.

Ferrari začalo stupňovat tlak na milánskou značku Alfa Romeo. Důkazem toho byl závod na tomto čtrnáctikilometrovém okruhu mezi městy Spa a Francorchamps. Ascari s Villoresim se stali vážnými soupeři Fangia a Fariny. Zbytek pole byl klasicky doplněn vozy Talbot-Lago. První místo si vybojoval Fangio před Farinou a Villoresim, ve druhé řadě stál Ascari a Consalvo Sanesi na Alfě. Vedle nich se postavila první neitalská značka – Louis Rosier na Talbot-Lago. Jeho čas byl o devět vteřin horší než poslední Alfetta pátého Sanesiho.

Villoresi předvedl excelentní start a ze třetího místa na startu se na dvě kola dostal do čela. V rychlých částech okruhu za sebou „táhl“ Farinu, který jej předjel a vedl většinu závodu až do cíle. Jedině při tankování před sebe pustil Fangia a to jen na jedno kolo. Potom musel i Argentinec do depa. Na vině bylo zaseknuté zadní kolo. Od té chvíle se jen trápil a mohl být šťastný, že nakonec cíl spatřil. Dojel až poslední s čtyřmi koly ztráty. Farina ještě jednou tankoval, ale to na pořadí nic nezměnilo a Ital si dojel pro vítězství s více než tříminutovým náskokem. Giuseppe Farina předváděl v závodě úžasnou formu. Přestože nebyl úřadující mistr světa považován za nejrychlejšího jezdce v poli, dokázal ve „svých dnech“ podat bezchybný výkon a předvést, že ještě nepatří mezi předválečné veterány.

foto: www.f1-facts.com

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argAlfa Romeo SpA4:25
2.   Giuseppe FARINA itaAlfa Romeo SpA4:28
3.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari4:29
4.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari4:30
5.   Piero TARUFFI itaScuderia Ferrari4:32
6.   Consalvo SANESI itaAlfa Romeo SpA4:36
7.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier4:45
8.   Yves GIRAUD - CABANTOUS fraSoukromý Talbot4:52
9.   Louis CHIRON mcoEcurie Rosier5:01
10.   Philippe ETANCELIN fraSoukromý Talbot5:04
11.   Johnny CLAES belEcurie Belge5:09
12.   Andre PILLETE belEcurie Belgigue5:16
13.   Pierre LEVEGH fraSoukromý Talbot5:17

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Giuseppe FARINA itaAlfa Romeo SpA 82:45:46.2
2.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari 6+ 2:51.0
3.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari 4+ 4:21.9
4.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier 3+ 2 kola
5.   Yves GIRAUD - CABANTOUS fraSoukromý Talbot 2+ 2 kola
 
 
6.   Andre PILLETE belEcurie Belgigue  + 3 kola
7.   Johnny CLAES belEcurie Belge  + 3 kola
8.   Pierre LEVEGH fraSoukromý Talbot  + 4 kola
9.   Juan - Manuel FANGIO argAlfa Romeo SpA 1+ 4 kola
 
 
 DNF    Louis CHIRON mcoEcurie Rosier  motor
 DNF    Consalvo SANESI itaAlfa Romeo SpA  chlazení
 DNF    Piero TARUFFI itaScuderia Ferrari  zadní náprava
 DNF    Philippe ETANCELIN fraSoukromý Talbot  převodovka

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1951 Belgie: Farina jde do vedení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Ferrari potřebuje vyhrát i v Magny-Cours

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud