Podle nového zařízení nesměla být škrticí klapka motoru otevřena na více než 10 % při maximálních otáčkách v případě, že pilot sundá nohu z plynu. FIA však po nátlaku Red Bullu s jeho dodavatelem Renaultem povolila více - až 50 %, ovšem pouze Renaultu, který krom svého týmu zásobuje Red Bull a Lotus, a navíc v tichosti. Ostatní ji mohou otevírat maximálně na 20 %.
"V polovině tréninku jsme se dozvěděli, že Christian [Horner] neztratil tolik, kolik jsme očekávali," prozradil na odpolední tiskové konferenci v Silverstone Whitmarsh. "Pravidla jsou lehce proměnlivá a zdá se, že se nyní každou hodinu mění, takže se stále učíme."
"To není kritika Red Bullu, ti ze situace vytěžili maximum, ale my všichni jsme byli trochu překvapeni, když nám bylo během prvního tréninku řečeno, že se pravidla změnila. To nás trochu sráží, a jsem si jistý, že i mnoho ostatních týmů. Snažíme se s tím momentálně vyrovnat," pokračoval šéf McLarenu, který se poté dostal s Hornerem do ohnivé debaty.
"Očekávalo se, že když sundáte nohu z plynu, škrticí klapka bude uzavřena, ale vedla se jednání, a jak jsem pochopil, Renault ji má při brzdění z 50 % otevřenou, a to není to, co většina z nás zřejmě čekala. Dnes jsme učinili zajímavý objev," dodal Whitmarsh.
Tato výjimka byla v rámci zachování vyrovnansoti výkonů povolena pouze Renaultu, protože jejich motor údajně z důvodů spolehlivosti není schopen provozovat horké foukání, jak je to nadále umožňováno Mercedesu (ale pouze ve 4 válcích).
Šéf Lotusu Tony Fernandes ač přiznal, že technice nerozumí jako jeho kolegové Whitmarsh s Hornerem, současný stav označil za "binec" a doufá v brzké detailní vyjasnění pravidel. Šéf Virginu John Booth o tom chce hovořit bez přítomnosti novinářů, zatímco Stefano Domenicalli neváhal použít mimo záznam na adresu Red Bullu nadávky.