Stříbrné šípy do Belgie přivezly vylepšenou pohonnou jednotku, kterou poskytli oběma svým jezdcům. Hamilton před každým tréninkem nasadil jednu (celkem tři), aby si tam vybral penalizace a měl jich pro zbytek sezóny dostatek. V Brixworthu na svém motoru dále pracují, nemají však konkrétní termín, kdy nasadí další novinky.
Ty by však později podle Wolffa byly k dispozici pouze jednomu jezdci: "Pokud přijdeme na další vylepšení, tak bude k dispozici pouze Nicovi. Je to těžké, ale takové už je motorové závodění. Jednu sezónu to jde proti vám, další se zas vyvíjí pro vás. V této fázi jsme ještě nedospěli k závěru, jestli došlo k dostatečnému výkonnostnímu zisku pro další vylepšení."
Pokud ale Mercedes najde další výkonnostní zisky, poskytne je Rosbergovi: "Pak je zřejmě nasadíme, tak to zkrátka chodí. Pokud přijdeme na to, jak dále zvýšit výkonnost, tak to Lewisovi pomůže příští rok. Ale zatím se nám to nepodařilo, takže jde o akademickou diskusi."
Hamilton ví, že další vylepšení by letos nahrálo Rosbergovi: "Motory neustále vyvíjejí. A existuje možnost, že později v tomto roce dojde k dalšímu vylepšení a já ho nebudu moci nasadit. Jde ale o oběť, kterou musí podstoupit. Musel jsem nasadit motory, které mám, další už nebudou."
"Motor, s kterým jsem dokončil poslední závod, ho mohl, ale také nemusel zvládnout. Proto jsme sem museli přivézt ty tři kusy motoru, jenž je určitě lepší než ten, který jsem měl v předchozím závodě. Já věřím v boj s těmi třemi," pokračuje lídr šampionátu.
Oproti Rosbergovi má jednu pohonnou jednotku navíc (3 čerstvé před závodem v Belgii, Nico 2), podle Wolffa ale nejde o žádnou velkou výhodu: "Zaprvé si myslím, že sezónu můžete dokončit s dvěma pohonnými jednotkami. Proto si nemyslím, že by šlo o skutečnou výhodu. Jen vám to dává trochu prostoru, pokud se dostanete do dalšího problému. Lewis měl velkou smůlu, že dopadl tak, jak dopadl. A možná je tohle drobnou kompenzací, ale určitě to nevynahradí start z posledního místa."
Otazník se však vznáší nad výkonnostním módem, který piloti mohou používat. Protože Hamiltonovi nyní zbývá méně kilometrů na jeden motor, nemůže v závodech využívat vyšší výkon po delší dobu než Rosberg?
"Máme své specifikace, v jak náročných podmínkách provozovat motor, a to se týká každého závodu. Neexistuje nějaká celková povolená vzdálenost, ale vzdálenost pro každý závod," odmítá Wolff takovou výhodu.
Hamilton však výkonnostní mód bude moci využívat naplno po celou tuto vzdálenost, zatímco v předchozích závodech své pohonné jednotky kvůli jejich nedostatku šetřil: "Určitě na ně můžu více tlačit. Mají nějakou životnost, omezení na závodní víkend, a já jsem se mu nikdy nepřiblížil. Když jsem měl pět motorů, tak jsem pořád šetřil a šetřil v naději, že toho ujedou více. Zítra využiju celou tu povolenou vzdálenost, a nyní to tak můžu dělat ve všech závodech."