FIA potvrdila zmeny v kvalifikácii

Marcel Letko, 24. prosince 2007, 20:22 Google+

Kvalifikačný formát, o ktorom sa pred pár dňami zmieňoval šéf tímu Ferrari Stafano Domenicalli dostal po schválení od FIA zelenú. Nedočkali sme sa žiadnych výrazných zmien, princíp ostáva stále rovnaký. Rodziely oproti predošlej verzii však nastali v prvej a treťej časti kvalifikácie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Španělska (Barcelona)

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Pôvodná 15-minútová prvá časť sa predĺžila na plánovaných 20 minút. Piloti tak budú mať viac času na odjazdenie čistého kola. Tretia časť kvalifikácie, ktorá bola známa zbytočným spaľovaním paliva, sa zase naopak skrátila na 10 minút. Obmedzený časový limit môže priniesť stresujúce momenty pre jednotlivé tímy obzvlášť na okruhoch s väčšou dĺźkou ako napríklad Spa-Francorchamps. Piloti budú mať k dispozícii len jednu jazdu a za prípadné chyby zaplatia horšou pozíciou na štartovnom rošte.

Proti kvalifikačnému formátu, ktorý sa používal v sezóne 2007 protestovali najmä zarytí ochrancovia prírody, ktorí označovali metódu spaľovania paliva v úvodnej fáze záverečnej pätnásťminútovky za nezmyselnú a zbytočnú. Formát sa prakticky už raz zmenil, v treťej časti sa spočiatku jazdilo až 20 minút.

Čo sa týka množstva paliva, nádrže monopostov už nebude možné dopĺňať pohonnými látkami ani bezprostredne po kvalifikácii, ani tesne pred pretekmi. Vozy nastúpia na štart s presne takým množstvom paliva, s akým ukončili kvalifikáciu. Tie tímy, resp. jazdci,  ktorí sa do Q3 nedostanú, budú môcť vykalkulovať vhodnú stratégiu dodatočne, tak ako v minulosti.

Presné časy jednotlivých častí kvalifikácie:

1. časť: 14.00 - 14.20  miestneho času

2. časť: 14:27 - 14.42  miestneho času

3. časť: 14:50 - 15.00 miestneho času    

Vytisknout

Diskuze: FIA potvrdila zmeny v kvalifikácii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fry - Button

Fry oceňuje Buttonov prístup

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud