FIA potvrdila zmeny v kvalifikácii

Marcel Letko, 24. prosince 2007, 20:22 Google+

Kvalifikačný formát, o ktorom sa pred pár dňami zmieňoval šéf tímu Ferrari Stafano Domenicalli dostal po schválení od FIA zelenú. Nedočkali sme sa žiadnych výrazných zmien, princíp ostáva stále rovnaký. Rodziely oproti predošlej verzii však nastali v prvej a treťej časti kvalifikácie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Španělska (Barcelona)

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Pôvodná 15-minútová prvá časť sa predĺžila na plánovaných 20 minút. Piloti tak budú mať viac času na odjazdenie čistého kola. Tretia časť kvalifikácie, ktorá bola známa zbytočným spaľovaním paliva, sa zase naopak skrátila na 10 minút. Obmedzený časový limit môže priniesť stresujúce momenty pre jednotlivé tímy obzvlášť na okruhoch s väčšou dĺźkou ako napríklad Spa-Francorchamps. Piloti budú mať k dispozícii len jednu jazdu a za prípadné chyby zaplatia horšou pozíciou na štartovnom rošte.

Proti kvalifikačnému formátu, ktorý sa používal v sezóne 2007 protestovali najmä zarytí ochrancovia prírody, ktorí označovali metódu spaľovania paliva v úvodnej fáze záverečnej pätnásťminútovky za nezmyselnú a zbytočnú. Formát sa prakticky už raz zmenil, v treťej časti sa spočiatku jazdilo až 20 minút.

Čo sa týka množstva paliva, nádrže monopostov už nebude možné dopĺňať pohonnými látkami ani bezprostredne po kvalifikácii, ani tesne pred pretekmi. Vozy nastúpia na štart s presne takým množstvom paliva, s akým ukončili kvalifikáciu. Tie tímy, resp. jazdci,  ktorí sa do Q3 nedostanú, budú môcť vykalkulovať vhodnú stratégiu dodatočne, tak ako v minulosti.

Presné časy jednotlivých častí kvalifikácie:

1. časť: 14.00 - 14.20  miestneho času

2. časť: 14:27 - 14.42  miestneho času

3. časť: 14:50 - 15.00 miestneho času    

Vytisknout

Diskuze: FIA potvrdila zmeny v kvalifikácii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fry - Button

Fry oceňuje Buttonov prístup

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud