Scuderia Toro Rosso totiž používá limitované motory Cosworth V10, místo letošních menších V8. Využívá tak výjimku, kterou dostalo Minardi z důvodů, které od převzetí Red Bullem evidentně pominuly. Druhým trnem v oku konkurentů je samotný monopost STR1.
Ten je totiž velmi podobný na loňský Red Bull RB1, tedy v podstatě na vůz konkurenční stáje. Přitom použití vozu jiného týmu je v dnešní F1 zakázáno. Konstruktéři Toro Rosso by tedy měli navázat na vývoj Minardi, nikoliv na znalosti Red Bullu. Prezident FIA Max Mosley se dnes stáje Toro Rosso zastal, když řekl, že je přesvědčen o tom, že všechny podstatné součásti jsou dílem zaměstnanců bývalého Minardi. To, co je převzato z loňského Red Bullu RB1, pochází už z předloňského Jaguaru, tedy od společnosti Ford, která se dnes Formule 1 neúčastní.
"Já to chápu tak, že některé díly, které jsou převzaty z konkurenčních vozů, byly z jakýchsi podivných, snad daňových důvodů vytvořeny společností, která nevlastní žádný tým," vysvětluje Max Mosley. "Jestliže jsou díly vyrobeny jinou společností a konstrukce vozu, který je využívá, je vašim duševním vlastnictvím, pak je to naprosto legální. Co by bylo překročením pravidel, kdybyste vlastnili třeba stáj Williams a používali přítlačné křídlo od McLarenu. Ale Williams i McLaren by mohly využít křídlo třeba od Loly. Zřejmě jsou všechny podezřele podobné součásti od společného dodavatele, což nevadí, když tímto dodavatelem není tým F1. Ale jestli si na to někdo bude stěžovat, budeme to hodně podrobně vyšetřovat. Ale já jsem přesvědčen o tom, že je to v pořádku."
Foto: Red Bull