Hamilton včera v kvalifikaci zažil problém s MGU-H na konci Q2, což mu znemožnilo zúčastnit se Q3. Proto mu patří až 10. místo. I když současná pravidla umoňují výměnu jednotlivýc částí motoru, tým byl v obtížné situaci, protože v Rusku poprvé nasadil nový palivový systém. Německý tým byl ve svízelné situaci - neměl dostatečný počet nových náhradních dílů s sebou, avšak návrat ke starému palivovému systému by znamenal start z pit-lane.
Psali jsme
Mercedes se tak rozhodl nahradit MGU-H, ve které se skladuje energie z hybridních systémů a také se zde nachází kontrolní elektronika, tým pak dal Hamiltonovi zpět pohonnou jednotku, kterou využil v Austrálii. Nový pohonný systém do Ruska dorazil privátním letadlem týmu tak, aby se vše stihlo před startem závodu. Mercedes teď poodhalil, kolik je to, aby mohl Hamilton odstartovat do závodu ze startovního roštu, stálo úsilí.
"Náš celkový přístup byl řízen tím, abychom se ujistili, že neporušíme pravidla parc fermé a Lewis tak bude dnes moci startovat z 10. pozice místo z pit lane. To mu dá nejlepší šanci na zisk silného výsledku. Komplikací bylo, že jsme se museli ujistit, že díly budou nahrazeny jinými ve stejné specifikaci, když jsme zde představili vylepšení pro všech osm pohonných jednotek. Neměli jsme zde ale náhradní díly," říká prohlášení Mercedesu.
"Museli jsme si tedy včera večer nechat charterovým letem dovést náhradní palivový systém, který sem dorazil v časných hodinách. Náhradní motor byl pak osazen těmito díly během noci (na náhradní motor se nevztahuje pravidlo parc fermé). Když auto dnes ráno vyjelo z parc fermé, tak do něj byla zabudována náhradní pohonná jednotka a ta byla teď úspěšně v garáži nastartována."