Tvrdšie zmesi boli tentoraz lepšie

Marcel Letko, 2. července 2007, 09:23 Google+

Nedeľa počas VC Francúzska bola obzvlášť poznačená taktizovaním a nepretržitým sledovaním počasia. Meteorológovia sa totiž domnievali, že priebeh pretekov môže ovplyvniť dážď. Veľkou lotériou bol teda aj správny výber pneumatík.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bridgestone

Bridgestone | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

K avizovaným prehánkam v Magny Cours napokon nedošlo, ale správna voľba gúm ostala aj naďalej kľúčovou otázkou. Už počas oficiálnych tréningov sa  zdalo, že rozdiel medzi jednotlivým zmesami, resp. zmesou mäkkou a tvrdou, je viditeľný. Mäkšia zmes dávala pilotovi a jeho monopostu výhodu niekoľkých rýchlych kôl, ale po krátkom čase mu už túto možnosť neposkytovala. Podľa viacerých slov rozdiely medzi oboma variantami  neboli veľké a tvrdšia zmes dokázala byť konkurencieschopná už od úvodu použitia. Dôležitým faktorom vyrovnanosti mohol byť aj nový povrch okruhu v Magny Cours. Felipe Massa na tlačovej konkerencii poznamenal, že aj nový asfalt môže byť jednou z príčin, prečo malo Ferrari značnú výhodu.

Správne rozhodnutie tímu McLaren Mercedes ohľadom výberu mäkšej zmesi pneu v úvode grandprix pomohlo Fernandovi Alonsovi k zisku pár pozícií.  Španiel sa v nedeľu len nevozil, ale zaujal niekoľkými peknými súbojmi s Heidfeldom, Rosbergom a Fisichellom.  Oproti štartovému umiestneniu si napokon polepšil o tri priečky.

Celú situáciu objasňuje Kees Van de Grint,  jeden z ústredných predstaviteľov spoločnosti Bridgestone Potenza : 

 "Do Magny Cours sme priviezli dve silné zmesi pneumatík, ktoré tímom poskytli dobrý grip v priebehu kvalifikácie a dobrú trvanlivosť počas pretekov. To znamená, že sme mohli kalkulovať s rozličnou stratégiou,  dĺžkou jednotlivých stintov, výsledok bol aj tak povzdbudivý. Jeden z pretekárov  šiel dokonca celé dva stinty na rovnakých predných pneumatikách. Značka Bridgestone si aj vďaka týmto pretekom rozhodne svoje dobré meno na trhu obhájila." dopĺňa Van de Grint.  

Vytisknout

Diskuze: Tvrdšie zmesi boli tentoraz lepšie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Zvíťazí Kimi aj na ostrovoch?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud