Od příštího roku bude kvalifikace probíhat zhruba během jedné hodiny v sobotu, přičemž byl na základě výsledků veřejné internetové ankety vybrán tzv. vyřazovací způsob. To znamená, že každý bude mít neomezený počet měřených kol a po 15 minutách bude podle aktuálního pořadí rozhodnuto o postavení na startu pěti nejpomalejších jezdců, pro které tím kvalifikace skončí. Stejným způsobem bude vyřazeno dalších pět nejpomalejších a posledních deset se o pole-position popere v závěrečné dvacetiminutovce.
"Tento kvalifikační formát bude velmi nesrozumitelný," varuje Max Mosley ve francouzských novinách L'Equipe. "Myslím, že veřejnost na to bude koukat tak, jako když já sleduji americký fotbal. Dívám se na to, je to skvělá podívaná, ale absolutně netuším, co se tam vlastně děje. Je to potom otravné. Vím, že když rozhodovalo jediné měřené kolo, tak to nebylo moc zábavné pro diváky na trati, ale v televizi to bylo docela dobré. Věděli jste v každém okamžiku naprosto přesně, jak na tom kdo je."
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda