Nová kvalifikace je příliš složitá

Karel Bařina, 23. prosince 2005, 18:02 Google+

Max Mosley, prezident FIA, má obavy, že znovu změněný kvalifikační formát bude zase nevyhovující. Tentokrát se obává, že bude tratit na sledovanosti kvůli své komplikovanosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kanaan, Tony

Kanaan, Tony | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Od příštího roku bude kvalifikace probíhat zhruba během jedné hodiny v sobotu, přičemž byl na základě výsledků veřejné internetové ankety vybrán tzv. vyřazovací způsob. To znamená, že každý bude mít neomezený počet měřených kol a po 15 minutách bude podle aktuálního pořadí rozhodnuto o postavení na startu pěti nejpomalejších jezdců, pro které tím kvalifikace skončí. Stejným způsobem bude vyřazeno dalších pět nejpomalejších a posledních deset se o pole-position popere v závěrečné dvacetiminutovce.

"Tento kvalifikační formát bude velmi nesrozumitelný," varuje Max Mosley ve francouzských novinách L'Equipe. "Myslím, že veřejnost na to bude koukat tak, jako když já sleduji americký fotbal. Dívám se na to, je to skvělá podívaná, ale absolutně netuším, co se tam vlastně děje. Je to potom otravné. Vím, že když rozhodovalo jediné měřené kolo, tak to nebylo moc zábavné pro diváky na trati, ale v televizi to bylo docela dobré. Věděli jste v každém okamžiku naprosto přesně, jak na tom kdo je."

Foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Vytisknout

Diskuze: Nová kvalifikace je příliš složitá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Ferrari si bude chtít Michaela udržet

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud