PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Max nedělá chyby," zlobí Norrise

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 26. srpna 2023, 16:45 Google+

Jak hodnotí své dnešní kvalifikační výkony v Zanvoortu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen po závodě v Maďarsku

Max Verstappen po závodě v Maďarsku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Byla to náročná kvalifikace. Povrch trati hodně klouzal na tom novém asfaltu. Bylo to o tom zajíždět kole a vyhnout se potížím. Myslím, že to se nám podařilo celkem dobře. V určitých částech byla jedna suchá stopa na hladké, takže jsme museli trošku riskovat, ale poslední kolo jsem si hodně užil. Tlak na výkon je tu pořád, ale když se to všechno podaří, je to neuvěřitelné.

Sergio Pérez, 7. místo
Celkem dost se přerušovalo a hodně času strávilo v garáži, takže sluníčko tou dobou svítilo, ale těžko se odhadovalo, jak moc trať oschla. Asi jsme zvolili špatnou strategii co se dvou zahřívacích kol týče, myslím, že to poničilo pneumatiky, ale jako vždy správnou strategii víte až posléze. Nicméně, jsme sedmí a zítra je hlavním cílem silný start a posouvat se odsud. Každý víkend na to tlačíme, abychom se zlepšili, vylepšili auto a to je nyní nejdůležitější.

Christian Horner, šéf týmu
Ohledně rychlosti McLarenu? Myslím, že v daných podmínkách to vypadá, že hodně rychle zahřívají pneumatiky a myslel jsem, že budou ještě blíž než byli. Myslel jsem, že pole možná ukradne Lando nebo Oscar. Ale nakonec se objevili i další, takže to bylo zajímavě zamíchané. A co se rozdílu mezi našimi jezdci týče? Co říci. V daných podmínkách je to stejné pro všechny, musíte vyjet a najít přilnavost a zajet kolo. Z nějakého důvodu Checo nemá takovou jistotu jako Max a vlastně asi nikdo nemá takovou sebejistotu, jako Max. Takže měl náročnější kvalifikaci a kolem něj je řada dalších, kteří se trápili.

MCLAREN

Lando Norris, 2. místo
Bylo to dobré. Jsem spokojen. Druhé místo je dobrý výsledek v daných podmínkách. Sem tam doufáte, že max udělá chybu. Ale neudělá ji, takže je to trošku frustrující. Ale jsem spokojen. Tým odvedl dobrou práci. Byla to chaotická kvalifikace a další druhé místo. První polovina posledního kola byla mega, ale druhá už byla horší než některé jiné. Takže vrchol byl příliš brzy, ale já si tyto podmínky hodně užívám. Druhé místo beru.

Oscar Piastri, 8. místo
Nedal jsem dohromady kolo. Možná jsme trošku zaplatili za to, že jsem v tréninku za sucha včera moc kol nenajezdil, abych řekl pravdu. Do té doby to vypadalo dobře, ale nepodařilo se mi poskládat kolo, když na tom záleželo. Myslím, že jsme proti včerejšku trošku ztráceli, takže je škoda, že jsme trošku víc vzadu, než by se mi líbilo. Ale auto je určitě hodně rychlé, uvidíme, co zvládneme v závodě. Rychlost mě  nepřekvapila moc, myslím, že včera jsme byli rychlí a Lando i já jsme se cítili dobře, než jsem měl tu nehodu. Je to myslím podle očekávání, těsné s Mercedesy, Ferrari a Astony. Max jede svou ligu před všemi a myslím, že to je, co jsme čekali a samozřejmě Lando vede celý ten vláček a já ho uzavírám. Takže velké překvapení to není, je tu jen pár rovinek a pár zatáček, což nám hraje do karet, ale jsme, kde bychom měli být, řekl bych.

Zak Brown, šéf týmu
Jsme spokojeni. Celý víkend jsme byli silní, oba Lando i Oscar. Asi jsme v Landově voze měli ještě na víc, ale ne šest desetin, takže druhé místo je myslím skvělé. Oskar je mega rychlý, ale trošku ztratil v tom posledním kole. Ale máme obě auta pohodlně v první desítce a myslím, že i dobré závodní auto pro zítřek. Asi to bude o čistém startu a pneumatikách, dobré strategii, zastávkách... Podle mě to bude mezi druhým a pátým nejrychlejším týmem hodně těsné, takže to je vzrušující.

MERCEDES

George Russell, 3. místo
Opravdu dobrá kvalifikace. Na začátku roku byla kvalifikace mojí silnou stránkou, ale trošku se to poslední dobou pokazilo. Bylo dobré užít si pauzu a vrátil jsem se s novými nápady a zrelaxovaný. Pro zítřek jsme v dobré pozici bojovat o pódium. Kolo bylo ok. Vždy se trošku trápíme, když je mokro a nebo trať osychá na hladké a museli jsme je zahřát. Ale víme, že sobota je naší slabinou, jsme silnější v neděli. Bude to vzrušující závod. Jsem si jistý, že Max bude mít svoji neděli a bude zítra mávat divákům. Snad budeme mít dobrý souboj s Alexem, Landem a všemi těmi ostatními.

Lewis Hamilton, 13. místo
Na konci jsem zajel dvě kola a pneumatiky se přehřívaly, takže jsem se nemohl zlepšit. Snad se budeme moci posunout vpřed, když bude auto těžší v závodě. Není to okruh, na kterém se lehko předjíždí, ale zítra je nový den a dám do toho vše. Byl jsem dnes zkrátka pomalý.

Toto Wolff, šéf týmu
S Lewisem je to škoda, protože rychlost jsme měli celý víkend a mohli jsme mít dvě auta bojující vepředu. Celkově to byla kvalifikace, kde jsme byli příliš blízko Norrisovi a vždycky se nám někdo dostal do cesty. V Q2 Cunoda, který jel na rovinku a to nás stálo pozici. Tohle bylo během kvalifikace špatné, musíte mít jedno kolo a to neměl. George měl náročný víkend, ale dal to dohromady. Na konci byl hodně rychlý a ztratil jen dvě desetiny v prvním sektoru, takže to mohlo být i druhé místo. Musíme se soustředit na vyhrávání závodů a nesmutnit nad druhým nebo třetím místem v kvalifikaci.

WILLIAMS

Alex Albon, 4. místo
Byli jsme dobří ve všech trénincích a jaksi samozřejmě mě napadlo, že začneme klesat zase zpátky dolů, ale místo toho jsme našli náš zlatý důl, protože od prvního tréninku jsme si s autem moc nehráli. Díky tomu jsem se cítil dost sebevědomě. Takže když přidám důvěru v trať, jako je tato - úzká a nekompromisní - plus proměnlivé podmínky a souznění s vozem, vyjde nám to, co se o tomto víkendu stalo. Potřeboval jsem vůz, ovladatelný na samotném limitu a naštěstí jsem v něm jezdil až doposud. V některých zatáčkách byl silný protivítr, takže si rozhodně myslím, že nám to dnes hrálo do karet a pomohlo více než obvykle. Zkrátka jsem překvapen naším výkonem v režimu vysokého přítlaku, takže doufám, že to zítra úspěšně zvládneme.

Logan Sargeant, 10. místo
Je to rozhodně hořkosladký pocit. Dosáhnout Q3 je pro tým i mě obrovská věc. Je tu mnoho pozitiv: tým a vůz byli po celý víkend fantastičtí, zajel jsem dobrá kola v Q1 a Q2, když to bylo důležité. Zdálo se, že před poslední suchou částí máme dobrou šanci a Alex to svým výsledkem prokázal, ale v těchto podmínkách jsou rozdíly velké. Já musím zjistit, kde se stala chyba, ale moc se tím nechci zabývat, protože naše dlouhodobá rychlost je skvělá. Snad se auto povede dát dohromady a zkusíme vyjet nějaké body. Osobně v celé evropské části vidím pokrok a vím, že to je jen otázka času - jsem bodům opravdu blízko a stále víc chápu, jak z auta vydolovat nezbytné desetiny - je to onen fakt, jenž dnešek činí poněkud bolestivějším. Jsem zklamaný, že jsem dodal týmu poškozený vůz, ale zítra začnu nanovo, týmu pomohu a pustíme se do toho znovu.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel
Okruh Zandvoort je skvělý v suchém režimu, za mokra se stává opravdu obrovskou výzvou. Přes noc jsme udělali nějaké menší změny, ale po dešti v třetím tréninku jsme naše plány pozměnili. Byli jsme v něm dost silní, ale také jsme cítili, že nám tyhle podmínky nevyhovují. Před kvalifikací jsme stihli pár drobností a ty nám umožnily posunout výkon o další stupínek výš právě pro schnoucí okruh.

Oba jezdci reagovali na měnící se podmínky velmi dobře a přijali výzvu tímto okruhem nabízenou. Kvalifikace byla celkově poměrně klidná, i když je samozřejmě velká škoda, že Logan skončil Q3 předčasně, neboť do té doby předváděl vynikající výkony. Odměnou je mu první start z TOP 10, čímž má šanci zajet opravdu solidní závod. Alex byl v obtížných podmínkách opět brilantní a ke konci kvalifikace dokázal zajet maximálně konkurenceschopné kolo, proto je pro něj i tým start ze 4. místa skvělým výsledkem. Jak parta na trati, tak skupina v Grove pracují skvěle a pro zítřejší závod máme velmi slušnou výchozí pozici. Počasí je nadále nejisté, ale ať dopadne jakkoliv, čelíme velké výzvě získat konečně body oběma vozy.

ASTON MARTIN

Fernando Alonso, 5.  místo
Nebyla to jednoduchá kvalifikace v mokru i suchu a tak musíme být spokojeni s pátým místem. Bylo to intenzivní a nebyl prostor pro chyby, je to tu úzké, takže to bylo náročné. V těchto podmínkách nevíte, co se stalo těch pár minut, co jste byli v garáži, takže trošku hádáte, ale dnes jsme to zvládli dobře. Novinky vypadají, že fungují a všichni odvedli dobrou práci.

Lance Stroll, 11. místo
Auto bylo dobré, takže je frustrující nedostat se tak těsně do Q3. Ale myslím, že jsme vyjeli příliš brzy do mého posledního kola, trať rychle oschla a tak pneumatiky nedržely tak dobře. Ale jsme v dobré pozici. Auto je konkurenceschopné a mohl jsem na to šlápnout na náročném okruhu. Víme, že je to neskutečně těsné a předjíždí se tu těžko. Ale pokusíme se využít příležitostí a získat body pro tým. 

Mike Krack, šéf týmu
Byla to další kvalifikace ovlivněná počasím a osychající tratí. Ale tým odvedl skvělou práci. Vyvážení auta v těchto podmínkách bylo dobré, ale Lancovi se trošku přehřívaly pneumatiky. Takže jen těsně neprošel do první desítky. Q3 byla přerušovaná červenými vlajkami a Fernando přišel o dvě rychlá kola, když je v tu chvíli dokončoval. Takže celkově páté a jedenácté místo není špatné. Auto funguje dobře v dešti i na suchu a měli bychom tedy být konkurenceschopní a bojovat o body.

FERRARI

Carlos Sainz, 6. místo
Náš výkon tento víkend nebyl nejlepší a věděli jsme, že to bude náročná kvalifikace. Zvládli jsme se dostat do Q3 a zajet pár slušných kol na šesté místo, ale pochopitelně to není to, kde bychom chtěli být. Zítra to také nebude lehké, ale uděláme maximum, abychom ubránili pozice a získali co nejlepší výsledek.

Charles Leclerc, 9. místo
Byl to náročný víkend a od první chvíle jsme se trápili s vyvážením auta. Podíváme se na to a pokusíme se zlepšit, aby bylo auto předvídatelnější. Bude to těžké, pokusíme se probojovat vpřed. Uvidíme, co zvládneme.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byla to akční kvalifikace, jako vždy, když se začíná na mokru a trať osychá - pořád se vyvíjí a je tak důležité být hodně na trati. Jezdci se dostali do poslední části, zajeli dobře v náročných podmínkách. Carlos zajel slušný čas, zatímco Charles udělal chybu a skončil v bariéře, když vyjel ze suché stopy, což se bohužel za daných podmínek může stát. Zítra to nebude jednoduché, když vezmeme, že se tu těžko předjíždí a jak je to těsné. Ale závodní rychlost máme podle všeho slibnou a tak věříme, že se posuneme.

ALPINE

Pierre Gasly, 12. místo
Dneska to mohlo být lepší, zítra startujeme dvanáctí, takže před sebou máme dost práce. Musíme se zaměřit na některé detaily, které nám v kvalifikaci neklaply. Věřím, že se nám to podaří a že se v závodě posuneme dopředu. Co se týče kvalifikace, podmínky nebyly na vlhké trati snadné, ale byla to zábava a velká výzva.

Esteban Ocon, 17. místo
Špatný den. Je to letos poprvé, kdy jsem vypadl v Q1, takže jsem hodně zklamaný. Podmínky byly složité, navíc my měli řady problémů s vozem. Hlavně v oblasti stability. Je před námi práce, ale věřím, že se můžu dostat na body. Pro zítřek to zůstává cílem.

Bruno Famin, šéf týmu
Nebylo to snadné odpoledne, nestartujeme tam, kde bychom chtěli startovat. Musíme se na to podívat, posoudit všechny detaily a uvidíme, co můžeme zvládnout lépe. Taky se mrkneme na strategie. Věřím, že je vybereme tak, abychom si odsud něco odvezli.

ALPHATAURI

Juki Cunoda, 14. místo
Dnešní podmínky na trati byly složité, kvalifikace byla zklamáním, protože jsem nedokázal vše poskládat dohromady. Tým odvedl dobrou práci, když mě dostal do Q2, ale určitě tu je z mé strany prostor pro zlepšení, zejména s mou rádiovou komunikací, abych boxovou zídku průběžně informoval o podmínkách na trati. Myslím, že vůz byl dost rychlý, aby se dostal do Q3, takže můj pocit je ten, že jsem nedostatečně maximalizoval svůj výkon. Je to zklamání o to větší, že chcete vždy mít pocit, že jste do toho dali vše. Na více místech jsem se dostal do provozu, ale bylo to pro všechny stejné. Aspoň jsem se poučil do budoucna. Zítra bude těžké předjíždět, ale budou opět jiné podmínky a chci udělat vše, co bude v mých silách, nejlépe získat body. Liam měl k dispozici pouze část posledního tréninku, rozhodně ve svém prvním dni odvedl dobrou práci.

Liam Lawson, 20. místo
Za prvé - cítím v této situaci s Danielem, rozhodně to není příjemné, jak dopadl, zvláště v jeho případě, je to milý chlapík a doufám, že se rychle zotaví. Každou šanci dostat se do F1 je třeba chytit za pačesy, takže jsem z této příležitosti nadšený. Cítím mnoho emocí, protože se mi splnilo něco, o čem jjsem snil od tří let.

Dnešek byl hektický, navíc podmínky byly velmi složité. Poprvé jsem jen na intermediates při posledním tréninku a bylo to jiné, než jsem čekal, ale také jsem cítil určitý posun a učil se, jak se pneumatiky chovají. Během kvalifikace jsem měl komfortní pocit a zdálo se mi, že se lepším, ale pak zase pršelo, čekal jsem, že přilnavost klesne a byl jsem překvapen, jak pozadu jsem byl, takže jsem asi nepodal maximální výkon. V autě se cítím dobře, ale je obtížné si na tyto podmínky zvyknout. Fyzicky jsem v pohodě, na mokré trati to není tak náročné jako na suchu, takže čekám, že při závodě to bude těžší. Trať je rozhodně záludná, na některých místech hrbolatá a vyžaduje sebedůvěru, kterou je pro mě dost těžké tak rychle nabýt.  Pokud bude zítra sucho, naučím se mnoho dalších věcí, protože jsem ještě neabsolvoval žádnou delší jízdu v těchto podmínkách. Prostě se chci učit a vydržet v závodě co nejdéle.

Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů
Od včerejší havárie nás čekala intenzivní práce, ale mechanici byli fantastičtí a dokázali pro Liama připravit vůz. Podmínky ve třetím tréninku byly obtížné, ale náš nováček odvedl dobrou práci, udržel vůz na trati a postupně byl stále rychlejší. Zvláště podmínky na intermediates pro něj byly složité, když na nich vůbec poprvé.

Kvalifikace byla opět "mokrá", což už se pomalu stává stabilním rysem této sezóny. U Liama byl základ, aby odjel co nejvíc kol a neustále se seznamoval s chováním auta a přizpůsoboval se podmínkám na trati. Odvedl dobrou práci, nechyboval a nepoškodil vůz. Čekáme toho od něj hodně a doufáme, že mu závod dá možnost vytěžit další poznatky z jízdy na suchu. 

Pokud jde o Jukiho, kvalifikaci začal dobře a do Q2 postoupil s určitým náskokem. Trať nadále osychala, ale bohužel poslední pokus nebyl dost dobrý na postup do Q3. Potíže mu činil hustý provoz, dnes večer budeme analyzovat data, abychom zjistili, zda bylo možné v přípravě pneumatik udělat něco jinak. Čekají nás také strategické simulace, abychom si pro zítřek připravili nejpravděpodobnější scénář. Z dlouhodobého hlediska není vůz a jeho chování v druhém tréninku špatné, proto doufám, že se ocitneme v pozici, kdy bude Juki bojovat o body.

HAAS

Nico Hülkenberg, 15. místo
Cítím, že jsem odjel dobrou kvalifikaci a udělal, co bylo v mých silách. Správně jsme si určili pořadí celé sekvence - v takových podmínkách je velmi snadné se splést, ale z hlediska tempa to nestačilo. Byl to podobný obrázek jako včera. Před zítřkem si zachováme jasnou mysl, budeme tlačit na pilu a zkusíme, co půjde, ale upřímně moje očekávání příliš velké není.

Kevin Magnussen, 18. místo
O zkušenosti s podmínkami jsem se připravil poškozením vozu v posledním tréninku, takže jsem na mokru nejel žádné kolo. V kvalifikaci jsem se ze všech sil snažil, ale nebyl jsem dost rychlý, abych postoupil do Q2. V posledním tréninku jsem si zničil nové křídlo, takže po zbytek víkendu už nepůjde použít - myslím, že by pomohlo, takže se musím v závodě spokojit s tím, co mám.

Günther Steiner
Kvalifikace je pro nás frustrující z různých důvodů - primárně nám chyběl dostatek času na trati a v neposlední řadě nedostatkem rychlosti, když na tom záleželo. Po takovém dni toho moc říci nejde, kromě toho, že bychom měli být lepší. Uvidíme, co budeme moci udělat, abychom se na zítřejší závod lépe připravili.

ALFA ROMEO

Guanyu Zhou, 16. místo
Podmínky byly složitější než dopoledne, ale myslím, že pořád nebyly tak hrozné a my měli šanci dostat se do Q2. Bohužel jsem nebyl schopen maximalizovat své poslední kolo: prohrábl jsem v poslední zatáčce, kde bylo víc vlhko a o Q2 jsem přišel s rozdílem 0,084 vteřiny. Nebyla to snadná kvalifikace, každý bojoval o místo a bylo těžké zajet perfektní kolo. Ráno, kdy silněji pršelo, se auto možná chovalo lépe. Doufám, že zítra bude další chaotický den, což by nám dalo víc příležitostí se dostat více vpřed.

Valtteri Bottas, 19. místo
V každém tréninku jsem byl v TOP 10, takže vypadnout v Q1 je obrovské zklamání. Jsem zmatený, protože ve voze jsem měl stejný pocit jako v posledním tréninku, kdy jsem zajížděl dobrá kola, ale ztratil jsem deset míst za pár hodin. Podmínky na trati byly složité, ale příliš se nelišily od včerejška, takže nemám žádné kloudné vysvětlení. Největším problémem se zdá být zahřátí pneumatik, do zítřka na to musíme najít nějakou odpověď. Startovat do závodu z mé pozice nebude jednoduché, ale dám do toho všechno, doufám, že kvalifikace byla jen výjimkou - pokud pojedeme mokrý závod, mohl by být dost dramatický a nám z toho vyplynout nějaká místa.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Dnešní výsledek nereprezentuje potenciál našeho balíčku, který jsme doposud prokazovali v každém tréninku. Bohužel jsme nedokázali zajet rychlá kola na první pokus a v době, kdy ostatní dokončovali druhé out lapy se povětrnostní podmínky v posledním sektoru zhoršily a výsledné časy nebyly dostatečné k udržení náskoku před soupeři. Je to škoda, protože piloti jinak jeli čistá kola. Musíme zjistit, kde jsme zaostali a kde bychom se mohli zlepšit, což by nám vyneslo Q2. Zítřek nebude snadný, ale musíme být připraveni využít každou příležitost, zejména za proměnlivých podmínek - je důležité, abychom pokračovali v nastoupené práci, byli motivovaní a bez zklamání jak na trati, tak na základně. V závodě chceme volit agresivní postup a dát do toho sto procent. Doufáme, že z neděle vytěžíme dobrý výsledek.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Max nedělá chyby," zlobí Norrise

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alexander Albon v závodě v Maďarsku

Z prvního místa odstartuje v neděli Verstappen. Životní výkon Albona

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud