RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Po včerejším zklamání je to dnes skvělý pocit. Všechno nám vyšlo, výborný byl hlavně první stint, kde jsme položili základy k našemu vítězství. Skvělý týmový výsledek.
Sergio Pérez, 2. místo
Dal jsem do toho všechno, ale nestačilo to. Max dnes vyhrál zaslouženě. Měl jsem problémy s drolením středně tvrdých pneumatik, musíme se podívat, proč tomu tak bylo.
Christian Horner, šéf týmu
Max startující na tvrdé sadě, byl to risk. Naše simulace říkala, že to je pro závod horší. Kde získal to bylo díky safety caru. Klíčová byla kola 20 až 42, jeho rychlost zničila pneumatiky a byl schopen jezdit stejně nebo lépe jako Checo. Pérez věděl, že 19,8 je to číslo, aby ho udržel za sebou, ale když jel tak dlouho, bylo to pro Verstappena lehké předjetí. Pro Checa byla nejrychlejší volba startovat na střední sadě, ale upřímně, s jeho rychlostí nezáleželo, na kterých startoval. Pět závodů, pět výher a sprint v Baku, čtyři double. Nikdy jsme neměli start jako tento. A trošku si říkáme, kde jsou ostatní? Udělali jsme normální pokrok během zimy a je to spíš o tom, kam zmizelo Ferrari a Mercedes? Jsem si jistý, že tvrdě pracují a pro Evropu mají připraveny novinky. My s tou penalizací musíme auto vyvíjet později a je pro nás důležité v této části získat co nejvíce.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 3. místo
Další podium, kdyby nám tohle někdo řekl před sezonou, brali bychom to všemi deseti. Samozřejmě chceme víc a snad přijdou okruhy, na kterých budeme schopni bojovat s Red Bullem. Mohlo by to být třeba Monako nebo Barcelona.
Lance Stroll, 12. místo
Byl to náročný závod a bylo pro nás těžké někam se z osmnáctého místa dostat. Auto bylo dobré, ale zasekl jsem se v provozu a vláčku vozů kolem mě.
Tom McCullough, ředitel výkonnosti
Byl to pro nás náročný závod. Oba Lance i Fernando jeli bez chyb a těžili z každé příležitosti. Pro Fernanda z toho bylo třetí místo a cenné body. Pro Lance to bylo těžké snažit se dostat před někoho, ale zvládl pár parádních předjetí. Je tedy frustrující nakonec nezískat body.
MERCEDES
George Russell, 4. místo
Po včerejší těžké kvalifikaci to dnes byl dobrý závod a zasloužené čtvrté místo. Dosáhli jsme maxima, souboj s Carlosem jsem si moc užil. Zároveň děkuji Lewisovi, že mi umožnil jet můj závod. Pořád nejsme tam, kde bychom chtěli být, vůz se těžce ovládá, takže v Imole snad uděláme krok správným směrem.
Lewis Hamilton, 6. místo
Pro tým jsou to dobré body. Po náročné kvalifikaci jsme se posunuli z třináctého na šesté místo, což je fajn. Při předjíždění jsem si užil spoustu zábavy. Pozitivní je, že auto na střední směsi pneumatik výrazně ožilo.
Toto Wolff, šéf týmu
Před dvěma lety si myslím, že bychom v této pozici nebyli tak spokojeni jako dnes, ale máme tak složitý vůz a kvalifikace byla náročná, takže čtvrté a páté místo je dobré, dnes bylo auto dobré. Ze třináctého místa je těžké jet stejnou strategii a proto jsme je rozdělili a Lewis začal na tvrdých. Potom jsme viděli, že jsme nebyli jediný, takže to bylo těžké, protože jsme počítali a doufali, že to nikdo neudělá. Ale jel skvěle a nakonec to dobře dopadlo. Doufám, že v Imole to bude lepší, nečekám, že nabereme velký náskok, ale snad věci vyladíme.
FERRARI
Carlos Sainz, 5. místo
Jezdit s tímhle autem je jako balancovat na ostří nože. Nemáme v něj jistotu a jeho provozní okno je velmi úzké. Pořád se učíme, ale tohle všechno nám znemožňuje jezdit naplno. Musíme zjistit, proč jsme na střední směsi dobří a na tvrdé úplně mimo.
Charles Leclerc, 7. místo
Těžký den. Tohle auto... Je strašně nekonzistentní, mění vyvážení ze zatáčky na zatáčku poskakuje, je nepředvídatelné. Navíc má minimální provozní okno. Je před námi spousta práce.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Opět jsme dnes viděli jasný rozdíl SF-23 v kvalifikaci a závodě. Oba jezdci bojovali s vozem, který se neřídil lehce a to se odrazilo ve výsledku. Carlos byl konkurenceschopný, ale potom se trápil po přezutí s konzistentností. Zatímco Charles zpočátku bojoval na střední sadě, dostal se do rytmu ke konci. Prioritou tedy musí být najít ve voze konzistentní výkon. Zvlášť co se pneumatiky týče a jistoty, kterou ve vůz jezdci mají v kvalifikaci. Ta se musí zopakovat i v závodě. Dál budeme tvrdě pracovat na vývoji a pokusíme se dostat z vozu maximum. Cílem je to ukázat už příště v Imole před tifosi.
ALPINE
Pierre Gasly, 8. místo
S výsledkem závodu jsem velmi spokojen, i když jsem se z pozice na roštu propadl. Byl to vždy těžký úkol se udržet za některými rychlejšími vozy, jako Max a Charles, ale bojovat s Mercedesy a Ferrari až do konce závodu je rozhodně povzbudivé. Ve druhé polovině už jsem musel trochu šetřit materiál, ale skutečnost, že jsme blízko TOP 6 je evidentní krok správným směrem. Po dvou náročných závodech bylo pro tým důležité získat body, takže čest celému týmu v Miami. Uděláme analýzy, uvidíme, kde se můžeme zlepšit a dorazíme do Imoly připraveni pokračovat v boji a stáhnout ztrátu na naše soupeře před námi.
Esteban Ocon, 9. místo
Pro tým je dobré po dnešním povedeném závodě být s oběma vozy na bodech. Zvolil jsme agresivnější strategii, první delší stint absolvoval na tvrdých pneumatikách a nakonec se nám to úplně nevyplatilo. Měli jsme pár dobrých soubojů s Ferrari a Mercedesech, povedlo se několik předjetí. Naše rychlost byla silná, což je do budoucna povzbudivé. S dneškem jsem spokojen, protože si nemyslím, že by šlo udělat o něco víc. Samozřejmě jsou věci, které musíme prověřit a zlepšit, ale sezóna je dlouhá a těším se na nadcházející trojzávod v Evropě, chce to zvládnout tři pozitivní závody.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Z našeho víkendového působení v Miami můžeme cítit určitou satisfakci, vše vyvrcholilo dvojím bodovaným umístěním po dvou skvělých závodních výkonech. Naše rychlost vypadala slibně, dobře jsme nakládali s pneumatikami, takže jsme mohli bojovat s vozy kolem nás a odvážíme si tak důležité body. Je jasné, že jsme si polepšili oproti některým týmům, úspěšnějším z minulé sezóny. Pierre byl blízko tomu, aby na konci udržel za sebou Ferrari a Mercedes, Esteban však v prvním stintu hodně zaostal za tempem vozů vpředu. Dnešní závod však zdůraznil oblasti, v nichž je ještě třeba dosáhnout okamžitého zlepšení. Musíme je rychle najít kvůli přípravě na Imolu a následující závody. Těšíme se, že vše přeneseme do souboje s našimi nejbližšími konkurenty. Pro tým to byly rušné dva víkendy, těšíme se na návrat do Viry a Enstone, kde musíme oba závody zanalyzovat, než se zaměříme na další trojici Grand Prix.
HAAS
Kevin Magnussen, 10. místo
Chtěl jsem získat víc než jeden bod, ale přesto je to výsledek, kvůli kterému jsme tady - bodovat a skončit v TOP 10. Nemyslím, že bylo v závodě snadné uspět, protože všechny "velké" týmy dojely a 10. místo je v podstatě to nejlepší, v co jsme mohli doufat - s ohledem na rychlost, kterou jsme měli k dispozici. Myslím, že byla dobrá, ale trpěli jsme poněkud větší degradací než zbytek pole. Ale byl to silný víkend, podařilo se mi dosáhnout dobrého výsledku.
Nico Hülkenberg, 15. místo
Složitý závod, jenž nedopadl, jak jsem očekával. Start byl v pořádku, ale pak nastaly problémy v provozu. Obklopen dalšími vozy jsem bojoval o konzistentní výkon a přilnavost, dnes to bylo hodně těžké. Vše se promítá do vyšší degradace, čímž bylo dnes všechno těžší. Pořád ale mám dojem, že jsme získali další zkušenosti, cennou lekci a shromáždil jsem důležitá data.
Günther Steiner, šéf týmu
Potřetí z pěti závodů jsme bodovali, a to je dobré, ale publikum určitě čekalo víc. Ale jsme na určité pozici a pokud se vpředu něco nestane, pak bojujeme o poslední zbývající bodovaná místa - což se nám tentokrát po hodně dobré kvalifikaci povedlo. Závod začal velmi dobře, v polovině jsme trochu zaostávali, ale nakonec máme bod. Celkově je vše stále pozitivní. Situace je nelehká a každý bod se počítá - musíme být u toho, když se rozdávají. Myslím, že ten správný den přijde, alespoň z letošního prvního domácího závodu si něco odnášíme.
ALPHA TAURI
Juki Cunoda, 11. místo
Byl to dobrý závod, zlepšení týmu i mě samotného. Cítil jsem schopnost vytěžit z auta maximum a je škoda, že jsem nedokázal získat žádný bod. Dal jsem do toho všechno, nicméně se svým výkonem jsem spokojen. Psychicky to byl těžký závod, neměl hluchá místa, přede mnou či za mnou pořád někdo byl. Nečekal jsem, že naše rychlost bude tak dobrá, ale pro závody, které přijdou, to je povzbudivé. Cítil jsem se silný v brzdných manévrech, proto jsem byl schopen hodně předjíždět v nájezdu do zatáček. V Imole nás čekají vylepšení, takže doufám, že budou fungovat, aby nám umožnily konzistentně získávat body.
Nyck de Vries, 18. místo
Po prvním kole jsem byl poslední. Byla to moje chyba, probrzdil jsem a ťukl jsem do Norrise. To změnilo můj první stint, protože pravá strana hodně vibrovala a ovlivnila rychlost. Když jste tak vzadu bez možnosti DRS, ztrácíte hodně času na rovinkách a je těžké ho dohnat. Sice jsem byl osamocen, takže jízda je jednodušší, než když tvrdě bojujete uprostřed balíku, kde je důležitý každý okamžik. Bylo to nahoru a dolů, včera jsem měl lepší den a je proto škoda, že jsem dnes přišel v prvním kole o tolik pozic. Pro Imolu máme připravené aktualizace, tak doufám, že se budeme moci zlepšit.
Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů
Můžeme být spokojeni s umístěním, které přivezl Juki, byl jen 1,3 vteřiny za Magnussenem, jenž startoval z druhé řady. Navíc dokázal udržet za sebou Strolla až k cílové vlajce. Samozřejmě bychom rádi získali bod jako odměnu za solidní závod, ale vzhledem k tomu, že nikdo neodstoupil, nám bylo jasné, že ze 17. místa to bude hodně těžké. Juki v prvním stintu na tvrdých pneu jel konzistentně a byl trpělivý, proto na nich vydržel tak dlouho. Po zastávce v boxech (37. kolo) se dostal před Hülkenberga a předvedl další skvělé předjížděcí manévry s Albonem a Bottasem.
Nyckův závod byl komplikovanější. Po skrumáži po startu a nárazu do Norrise trpěly jeho pneumatiky vibracemi a to ovlivnilo rychlost. Po přechodu na tvrdou směs se vyvážení a výkon zlepšily, předjel Piastriho po dlouhém souboji, což ho může do budoucna povzbudit. Vůz se závod od závodu zlepšuje, ale střed pole zůstává těsný, takže získat jakýkoli bod bude náročné. Pro Imolu chystáme další aerodynamickou aktualizaci, o níž jsme přesvědčeni, že nám pomůže v dalším zlepšení a pravidelném umisťování na bodech.
ALFA ROMEO
Valtteri Bottas, 13. místo
Z víkendu si musíme vzít nějaká pozitiva, i když je před námi pořád hodně práce, abychom se probojovali do první desítky. Start byl docela dobrý, získal jsem pár míst, postoupil na osmé a drželo se na bodech. Snažil jsem se bojovat a bránit svou pozici, bohužel nám chyběla rychlost, kterou jsme včera předvedli, kdy jsme byli konkurenceschopní na jedno kolo. Myslím, že umístění odráží naši skutečnou pozici, je třeba pokračovat na vylepšeních. Teď je třeba se soustředit na další krok a opět dosáhnout konkurenceschopnosti. Do Imoly přivezeme nové díly a doufám, že nám umožní vrátit se do boje o body. Společnou týmovou práci vidím jako smysluplnou a těším se na další závody.
Guanyu Zhou, 16. místo
Zejména v kvalifikaci jsme dosáhli pokrokuk, ale pořád je třeba tvrdě pracovat, abychom se v TOP 10 udrželi. Dnes bylo obtížné bojovat ve vláčku DRS a teprve v závěru závodu jsem získal více prostoru a rychlosti. Vnímám sobotní pozitiva a hledím dopředu - vím, že celý tým usilovně pracuje na dosažení pokroku. Na vylepšení pro Imolu se těším a také na závod na tamní dráze - cítím, že našemu balíčku může vyhovovat. Držíme zvednuté hlavy a nevzdáváme se.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
O víkendu jsme zaznamenali známky zlepšení, zvláště v kvalifikaci, která na začátku sezóny byla pro nás slabinou. Bereme to jako podnět k další práci. Sice jsme dnes nebodovali, ale máme základy, na nichž se dá stavět - počínaje dnešním večerem v Hinwilu, kde pokračuje práce, probíhá analýza závodu a připravují se vylepšení pro Imolu. Velkou část dnešního odpoledne jsme bojovali o umístění v první desítce - v závodě bez jakéhokoli odstoupení jsme se posunuli tak vysoko, jak to jenom šlo. Sezóna je ještě dlouhá a naše motivace je posunout se příště zase o krok vpřed. Jsem si jist, že se nadále budeme pohybovat správným směrem.
WILLIAMS
Alex Albon, 14. místo
Byl to celkem těžký závod a dnes nám prostě chyběla rychlost. Šli jsme na start Grand Prix s tím, že mám deváté nejrychlejší auto. Snažil jsem se pracovat s pneumatikami, ale pořád jsem klouzal, chyběla mi přilnavost. Tratě, na nichž se teď jezdí, našemu autu nevyhovují, některé týmy navíc mají vylepšení, takže je musíme dostihnout, aby nezískaly výraznější náskok. Z víkendu si můžeme odnést nějaká pozitiva, ale závody jako ten dnešní nám dávají najevo, kde se skutečně nalézáme.
Logan Sargeant, 20. místo
Při kontaktu v prvním kole jsem si poškodil přední křídlo a tím se vše hodně zkomplikovalo. Pak už to bylo těžké odpoledne. Za svou chybu se omlouvám. Jakmile jsem se vrátil do závodu na tvrdých pneumatikách, chování vozu bylo celkem dobré. Ke konci už mi gumy začaly odcházet, ale to se dalo čekat. Při normální strategii by naše rychlost byla asi dost solidní, i tak jsem si dnešek před domácím publikem užil.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Dnes nám rychlost bojovat o první desítku neumožnila. Mysleli jsme si, že včerejšek byl dobrý a Alex do závodu odstartoval o několik pozic výše, než by našemu FW45 přináleželo. Závod bez odstoupení, žlutých vlajek či safety caru nám však nedovolil jeho pozici udržet. Nicméně svedl dobrý souboj s Valtterim a Nicem a chvíli to vypadalo, že je oba porazí. Jel dobře, tvrdě a agresivně a snažil se udržet pozici, takže degradace pneumatik byla větší.
Logan byl ambiciózní, ale po střetu se Strollem si v prvním kole poškodil přední křídlo. Povolali jsme ho do boxů, spoiler vyměnili a mohl jet na volné trati. Byl to osamělý závod, ale stále prokazoval slušné tempo při svém dlouhém stintu na tvrdé směsi. Z dneška si můžeme vzít hodně poučení a přenést ho do složitého cyklu tří závodů za dva týdny v Imole.
MCLAREN
Lando Norris, 17. místo
Byl to těžký den. B17ojovali jsme s nedostatečnou rychlostí. Měl jsem dobrý start, ale v první zatáčce jsem ucítil náraz zezadu, což mě odsunulo na chvost. Zkusili jsme jinou strategii, vyžadující nějaké komplikace během závodu, ale nefungovala. Vrátíme se do továrny, uděláme reset a budeme opět tvrdě tlačit na lepší výsledek v dalším závodě.
Oscar Piastri, 19. místo
V závodě jsem měl s autem plno problémů. Po startu jsem předjel pět vozů a to byl vrchol celého víkendu, ale pak jsem se šest nebo sedm kol potýkal s nedostatky v systému brake-by-wire. Jinak to bylo frustrující odpoledne, kdy jsem jenom sčítal potíže. Teď je třeba sklonit hlavu a zaměřit se na zlepšení v Imole.
Andrea Stella, šéf týmu
Vzhledem k našim pozicím na startovním roštu jsme potřebovali dobrý start, závod plný zvratů a vysoké opotřebení pneumatik, abychom mohli bojovat o body. Bohužel ani jedna z těchto podmínek nedošla naplnění a závod byl pro nás tak trochu exkurzí na zadních pozicích. Lando byl v první zatáčce zasažen zezadu poté, co si vydobyl nějaké pozice; poškození mělo za následek ztrátu 2 - 3 desetin na kolo a pád dozadu. Oscar měl problémy s brake-by-wire a aby se vyrovnal s danou situací, minimalizoval následky a udržel slušné tempo, musel odvést neuvěřitelnou práci.
Naším hlavním poučením z Miami je nedostatečná rychlost po celý víkend. Po bodech z Baku je tento závod návratem do reality a zjištění, kolik práce před sebou máme. Plán se nemění, čeká nás vývoj, skloníme hlavy, přeskupíme síly a vrátíme se v Imole.