RED BULL
Sergio Pérez, 1. místo
Je to pro mě náročný víkend. Celou dobu se s autem trápím, měníme nastavení a není to ono. Ale kvalifikace nám vyšla velmi dobře, zítra máme velkou šanci uspět, uděláme pro to maximum.
Max Verstappen, 9. místo
Byla to moje chyba. Jel jsem absolutně na hraně a chyboval. Jsem na sebe naštvaný. Na podium to můžu dotáhnout, ale já chci vyhrát, což nevypadá nejlíp. Není to nemožné, ale nebude to lehké.
Christian Horner, šéf týmu
Checo měl skvělé první kolo. Vítr nabíral na síle a bylo vidět, že pár aut se trápí, ale Checo to zvládl perfektně a když na tom záleželo, dotáhl to do konce a získat pole position a z toho máme radost. Pro Maxe to bylo frustrující, že nedostal šanci vyjet ke druhému pokusu, bude muset zítra hodně zamakat, ale viděli jsme ho v minulosti vyhrát z patnáctého místa a jezdce jako je on nemůžete podcenit. Samozřejmě jsme zklamaní, že na čele nemáme obě auta, ale těšíme se na vzrušující závod.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso, 2. místo
Celkem dobrá kvalifikace. Měnili jsme nastavení a myslím, že jsme z vozu dostali maximum. Zítra to bude dlouhý závod. Svou roli sehraje počasí, pokud zaprší, bude to hodně zajímavé. Je tady jen jedna ideální stopa, v jiných místech je trať velmi zrádná.
Lance Stroll, 18. místo
V Q1 jsme nasadili jen jednu sadu čerstvých pneumatik, mysleli jsme si totiž, že to na postup bude stačit. Jenže ostatní, kteří nasadili ještě další sadu, se zlepšili až příliš. Pro nás je to škoda, ale máme dobré závodní tempo, takže jsem před zítřkem optimista.
Mike Krack, šéf týmu
Tohle byl náročný den. V tréninku jsme se potýkali se změnou větru a povrchu trati a snažili se najít dobré nastavení. Klobouk dolů před Fernandem, který jel jeho typickým neohroženým stylem a je druhý, což je skvělý úspěch. V Q1 jsme ale byli příliš agresivní se strategií, rozhodli jsme se, že oba jezdci zůstanou na sadě použitých měkkých pneumatik pro druhý pokus. Nevyšlo to. Podmínky se hodně změnili a jezdci na nových pneu jeli mnohem rychlejší časy. Znamenalo to, že Lance dojel celkově osmnáctý. Pokud bychom odvedli lepší práci, byl by jistě postoupil dál. Poučíme se z toho. Už jsme viděli, že štěstěna je tu proměnlivá a dáme do toho zítra vše, abychom s oběma vozy získali body.
FERRARI
Carlos Sainz, 3. místo
Potýkali jsme se s nestabilitou vozu. Hlavně v zadní části, takže to bylo náročné. Z tohoto pohledu je třetí místo dobré, byť Q3 byla dost chaotická. Red Bull je mimo dosah. Zítra čekám tvrdou bitvu zejména s Fernandem.
Charles Leclerc, 7. místo
Jsem ze sebe zklamaný! Udělat tutéž chybu ve stejné zatáčce dvakrát za víkend... Neakceptovatelné. Foukal silný vítr a při nastavování vozu jsem riskoval. Věřil jsem však, že v Q3 dokážu z vozu dostat maximum, což je obvykle moje silná stránka, ale tentokrát jsem riskoval až moc.
Frédéric Vasseur, šét týmu
Dobrá práce, Carlos zajel skvělou kvalifikaci i když mohl být při druhém pokusu ještě rychlejší. Mohli jsme mít nejlepší týmový výsledek, protože bylo jasné, že Charles je také velmi rychlý. Šlapal na to jako vždy a bohužel narazil do zdi. Nicméně kdy jedete o pole, chyby se mohou stát. První desítka je tu celkem neobvyklá, trošku se to promíchalo a tak by to měl být zajímavý závod. My doufáme, že naše příprava přinese ovoce. Bude to náročný závod na pneumatiky, potom jsou tu různé scénáře, které při závodech mezi zdmi mohou nastat a ještě by zítra mělo pršet, což by také mohlo věcmi zamíchat.
HAAS
Kevin Magnussen, 4. místo
Jsem nadšený. V USA, v Miami před domácím publikem, titulárním sponzorem a dalšími partnery je skvělé dosáhnout takového výsledku. Za kvalifikaci samozřejmě nejsou žádné body - to vím, ale také vím, jak je důležité zajet dobrou kvalifikaci. Byla to velká zábava a doufám, že nás to všechny nažhaví na zítřek. Jsem opravdu šťastný, že zítra odstartuji ze čtvrtého místa, už se nemohu dočkat.
Nico Hülkenberg, 12. místo
Vůz byl opravdu dobrý a rozhodně bych měl být v TOP 10, ale bohužel moje poslední rychlé kolo bylo ohroženo silným provozem a navíc jsem čas v Q2 zajel na použitých pneumatikách. Je to zklamání a velká škoda, auto mělo rozhodně větší potenciál. Trať vozu opravdu vyhovuje, což je aspoň určité pozitivum před zítřkem - jít do závodu se slušnou rychlostí.
Günther Steiner, šéf týmu
Byl to celkem slušný den a pro všechny pořádně vzrušující kvalifikace. Nico bohužel do Q3 neprošel, což nebyla docela jeho vina. Nemyslím, že by start z 12. místa byl naprosto špatný, pořád jsme dost blízko bodovaným pozicím. Kevin se dostal na 4. místo a zajel důležitý čas na už použitých pneu, odvedl fantastickou práci. Tým je optimisticky naladěn, všichni odvedli výbornou práci a zítra je třeba plnit nadále náš původní plán, tedy získat tu nějaké body.
ALPINE
Pierre Gasly, 5. místo
S dnešní kvalifikací jsem velmi spokojen a pro závod jsme v dobré pozici. Je to pro mě i Estebana dobré být v první desítce a získali jsme důležitý týmový výsledek, zvlášť po minulém víkendu. Skvělé, že jsme se vrátili silnější. S tou červenou vlajkou to byla smůla, protože jsme zrovna chtěli vyjet do posledního kola na měkké sadě a cítil jsem se dobře a mohlo to být zajímavé, abychom viděli, jak si povedeme. Nicméně mé kolo na použitých pneu bylo dobré na páté místo a těšíme se na závod, kde bude cílem tento výkon přetavit v body.
Esteban Ocon, 8. místo
Jaký rozdíl během týdne! Jsem pyšný na tím, jak jsme to zvládli po tom zklamání v Baku a zasloužili jsme si mít obě auta v první desítce. Asi jsme měli smůlu s červenou vlajkou na konci, protože si myslím, že jsme mohli získat ještě víc. I tak je to ale dobrý začátek do závodu a máme dobré auto, abychom dojeli do cíle a získali dost bodů.
Alan Permane, sportovní ředitel
Jako tým jsme spokojeni. Měli jsme dobrou sobotu už od začátku v tréninku a vyladili jsme vůz. Q1 a Q2 proběhli bez potíží a Pierre zajel skvělé kolo na použitých pneumatikách, dobrá práce, získal maximum. Esteban mohl získat ještě víc, ale i tak zajel skvěle a je v dobré pozici. Je skvělé být s oběma vozy v první desítce a zasloužíme si ti. Je důležité, abychom z tohoto výsledku zítra viděli body. Počasí tady na Floridě umí být nepředvídatelné, takže budeme připraveni využít jakoukoliv příležitost.
MERCEDES
George Russell, 6. místo
Není to výsledek, jaký bychom chtěli. Celkově nejsme tam, kde bychom chtěli být. Zajel jsem slušně kolo, ale na víc bohužel nestačilo. Většinou máme neděle lepší než soboty, takže věřím, že tomu tak bude i tentokrát.
Lewis Hamilton, 13. místo
Začalo to dobře, v kvalifikaci jsme měli pár slušných momentů, ale v Q3 jsme vyjeli příliš pozdě, kvůli čemuž byly pneumatiky studené. Celkově nám chybí zejména zadní přítlak. Máme větší křídlo, abychom jim byli blíže v zatáčkách. Chtěl bych, abychom mohli bojovat o vítězství, ale bohužel. Je to těžké.
Toto Wolff, šéf týmu
Nakonec auto, které máme, nebylo dost rychlé a od toho se odvíjí naše problémy. Máme velmi malé provozní okno a pro jezdce je to na hraně. Když je to dobré, jezdci mohou podat solidní výkon. Když ne, tak se trápí a to se dnes stalo. Z šestého místa nemůžeme být spokojeni, protože to je jen díky červené vlajce a výkon byl možná ještě horší. Chybějící rychlost byla dnes podtržena tím, jak blízko je pole Red Bullu. Chvílemi jsme měli v rámci dvou desetin skoro deset aut. A to znamená, že záleží na detailech. V Q2 jsme se snažili dát autům co nejlepší možnou pozici na trati, ale udělali jsme chybu. Mohli jsme vidět, jak Lewis v prvním sektoru prostě neměl pneumatiky a to ho stálo postup. Uvidíme, co se bude dít zítra a jak se z našich startovních pozic dokážeme posunout. Nečekáme zázraky, bude to těžký souboj o body.
ALFA ROMEO
Valtteri Bottas, 10. místo
Je skvělé se vrátit do Q3 a jsem rád, že budu startovat z první desítky. Přes noc jsme udělali velký pokrok a podařilo se nám z nastavení vytěžit maximum, což dokazuje, že tým odvádí v posledních závodech dobrou práci. Červená vlajka v Q3 mě samozřejmě znevýhodnila: zůstala mi jen jedna sada pneumatik, takže jsem ještě neměl zajetý čas, když byla kvalifikace přerušena. Myslím, že bych se mohl pořadím posunout o něco výš, ale nemá smysl nad tím meditovat. Potenciál na dobrý výsledek tu je a musíme se na zítřejší boj o body dobře připravit. Závod to bude dlouhý a jak jsme viděli, udělat chybu je snadné. Ale jsme sebevědomí a motivovaní, pokud budeme svou práci dělat dobře, je tu solidní šance dosáhnout dobrého výsledku.
Guanyu Zhou, 14. místo
Pro tým je dnešek dobrým dnem a znamením, že se můžeme vrátit do boje o body. Ve voze se cítím mnohem komfortněji, zejména ve srovnání s posledními závody a je zřejmé, že se pohybujeme správným směrem. Q1 byla z mé strany čistá, ale v Q2 jsem byl lehce poškozen, že jsem byl na čele celého balíku. Nevyšla mi jízda v závěsu a v tak těsném poli to stačilo k tomu, abych se neposunul dopředu. Miami je složitý okruh a provoz v posledním sektoru, zejména v Q1, byl poněkud problematický, nicméně jsem rád, že náš balíček funguje dobře, protože to je před zítřkem velká motivace. Dáme do toho všechno s vědomím, že naše rychlost je dostatečná na zisk bodů.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Dnešní výsledek je pozitivním krokem vpřed a velkou motivací pro celý tým. Působili jsme sebevědomě a náš vůz dobře fungoval. Postoupit poprvé do Q3 je odměnou za práci, vynaloženou všemi v týmu a snahou zapomenout na několik neuspokojivých výkonů v prvních závodech. Všichni se snažili pochopit naše problémy a řešit je - výsledkem je krok správným směrem a tvrdá práce nutná pro jeho pokračování. Valtteri odvedl skvělou práci v Q1 i Q2, ale červená vlajka v Q3 způsobila, že se nikdy nedozvíme, jak byl v poslední části dopadl. Musím také ocenit Zhoua za jeho pomoc Valtterimu v Q2 - ačkoliv tím ohrozil svůj vlastní výsledek, pomohl mu do Q3 - to je přesně onen týmový duch. Nyní musíme zůstat nohama na zemi a soustředit se na zítřejší závod. Bude dlouhý, trať nedovolí sebemenší chybičku, budeme muset být hodně ostří, abychom vybojovali nějaké body.
WILLIAMS
Alexander Albon, 11. místo
Myslím, že jsme kvalifikaci využili naplno, vytěžili maximum a pro zítřek se nacházíme v dobré pozici. Jsem samozřejmě poněkud naštvaný, protože mi Q3 utekla opravdu hodně těsně, ale je třeba si přiznat, že jsme odvedli dobrou práci. S kolem, jenž jsem zajel, jsem spokojený, využili jsme všeho, co je pro náš vůz správné. Potřeboval jsem čisté kolo, abych dostatečné zahřál pneumatiky, to je důvod, proč máme v sobotu proti ostatním týmům jistou výhodu. Trať je tak agresivní, mnohem více než většina tratí, na nichž jezdíme, protože je tu nízká přilnavost, takže pět minut usiluji o jedinou desetinu a ta může znamenat postup do Q3. Je velkou neznámou, jak se pneumatiky budou v závodě chovat, ale doufám, že start z 11. místa v něco proměním.
Logan Sargeant, 20. místo
Po třetím tréninku jsem udělal docela slušný pokrok a před kvalifikací bylo auto dobře nastaveno. K postupu do Q2 mi chybělo pár desetin. Chyboval jsem při prvním pokusu, povedlo se mi to při druhém, ale cítil jsem, jak se pneumatiky sektor od sektoru chovají hůře. Vše bylo velice těsné s jemnými rozdíly. Vezmu si pozitiva, která jsou pro zítřejší závod důležitá. Když se na očekávaný závod zaměřím, pokusím se být optimistický a vytěžit maximum.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Dnes byly povětrnostní podmínky stabilní, den to byl ale složitý, jak pro trénink, tak pro kvalifikaci. Mezi týmy stále existují značné rozdíly ve vytěžení výkonu z pneumatik, což nám ztěžovalo načasování výjezdu do provozu. Měli jsme produktivní třetí trénink a byli jsme schopni z něj vytěžit závěry o změnách, provedených přes noc.
Alex byl po většinu kvalifikace s vozem spokojený, Logan měl bohužel opakovaně několik problémů. Nachystali jsme další změny, oba piloti absolvovali Q1 v dobrém rozpoložení. Alex ji zvládl velmi dobře a za pomoci celého týmu byl na trati v solidní pozici. Logan na tom byl podobně, ale malá chyba v prvním měřeném kole ho posunula dozadu. Úžasně se vzchopil a byl dokonce i přes zaváhání lepší než Alex. Druhé pokusy byly rovněž dobré, Logan byl o několik desetin pomalejší než Alex, ale s ohledem na vyrovnaný střed pole se nedostal do Q2. Alexe jsme v této části vyslali na trať jen jednou a málem se prodral do Q3, což by byl vynikající výsledek. Ačkoliv mu unikl postup jen o 0,046 vteřiny, pořád má pro zítřejší závod dobrou pozici.
ALPHATAURI
Nyck de Vries, 15. místo
Samozřejmě vždycky chceme víc, ale když se ohlédnu na první a druhý trénink, jsme jako tým spokojeni s výkonem, kterého jsme dosáhli. Jsme na chvostu, ale pokrok, jehož jsme přes noc dosáhli, mi pomohl poprvé postoupit do Q2, což považuji za velký úspěch. Chybí mi dlouhodobé zkušenosti, předjíždění tu je obtížné, ale závod bude dlouhý a určitě nastanou příležitosti, jichž je nutno využít. Úroveň přilnavosti je nízká, zejména pod se dostanete mimo trať, je to tu kluzké, ale zítra začínáme nanovo.
Juki Cunoda, 17. místo
Rozhodně to není výsledek, s nímž jsem počítal. Od začátku mi chyběla rychlost a hodně jsem se trápil. Střed pole je tak vyrovnaný stejně jako v posledních závodech, ale zítra je nový den, tak uvidíme, jak mi to půjde. Hodně jsme změnili nastavení, stále se zdálo, že dobře nefunguje, ale musíme se snažit dál a soustředit se. Samotná balance byla v pořádku, ale přilnavost byla špatná. Musím akceptovat, že je vše těžké a moje kvalifikace nebyla nejlepší, ale večer všechno zanalyzujeme, zejména data, a pokusíme se získat nějaký výkon pro zítřejší závod.
Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů
Od včerejších volných tréninků jsme se snažili v boxech zlepšit přilnavost. Jednodenní analýza vedla k zajímavým diskusím mezi inženýry - proto jsme se pro dnešek snažili změnit nastavení na vyšší aerodynamické zatížení. Bohužel třetí trénink byl stále obtížný a oba piloti nebyli v úvodních kolech vytěžit z měkké směsi smysluplný výkon. Udělali jsme další analýzu pro kvalifikaci a doladili ji, očekávali jsme, že bude s ohledem na vyrovnaný střed pole hodně těsná.
V Q1 jsme byli svědky obrovského zlepšování kolo za kolem. Zvládli jsme se začlenit do provozu a oba vozy zajely rychlá a čistá kola. Nyckovi to stačilo na postup do Q2, což byla hezká odměna za tvrdou práci jeho strany garáže. Nyck tu měl dva pokusy, jeden na použité sadě, druhý na nové, opět dobře načasoval výjezd, ale na posun vpřed to nestačilo. Juki bohužel nedokázal sladit výkony ve všech sektorech - postup mu unikl o necelou polovinu desetiny, což je velké zklamání.
Vzhledem k tomu, že startovní rošt je značně promíchaný, lze očekávat dost aktivit. Dnes večer budeme analyzovat různé strategie, abychom byli připraveni využít jakékoli výhody a přiblížit se k bodům. Svou roli by mohlo sehrát i počasí, z nějž by mohla vzejít nějaká příležitost. Když startujete zezadu, je snazší riskovat, a my jsme připraveni bojovat.
MCLAREN
Lando Norris, 16. místo
Pro nás to byl náročný den. Není to výsledek, který bychom chtěli, ale téměř nejlepší, co jsme dokázali zvládnout. Udělal jsem malou chybku, což mě mohlo stát pozici, ale fakta jsou taková, že jsme prostě neměli rychlost a nebyli jsme konkurenceschopní. Je to škoda, budeme se muset snažit a zítra udělat maximum, abychom se posunuli.
Oscar Piastri, 19. místo
Jsem zklamaný, že jsem vypadl hned v první části. Bylo to hodně těsné a věděli jsme, že to bude náročný den a ukázalo se to tak. Musíme se na to podívat a uvidíme, co zítra zvládneme, pokusíme se posunout vpřed.
Andrea Stella, šéf týmu
Cekově to byla náročná sobota. Od tréninku nám bylo jasné, že nám chybí rychlost v těchto horkých podmínkách V kvalifikaci se to maličko zlepšilo, ale ne dostatečně, abychom poustoupili z první části. Ty časy mezi vozy jsou tu nesmírně těsné a rozdíly mezi koncem v první části a postupem do Q3, který jsme měli v Baku, je minimální. Víme, že takové výsledky se mohou stát, než auto dál vylepšíme. A to plánujeme během roku udělat. V krátkodobém horizontu jsme klidní, z dneška se poučíme a připravíme se na závod.