F1 je pro Mercedes prioritou, říká Wolff. Co Le Mans?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 10. ledna 2023, 21:06 Google+

Mercedes se do Formule 1 vrátil počínaje sezonou 2010. Angažmá v královně motorsportu mu vyhovuje a vstup do dalších kategorií rychlých kol nechystá.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.01. 14:27) Napište svůj názor
George Russell před startem závodu v Rakousku

George Russell před startem závodu v Rakousku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Přitom Stříbrné šípy měly dlouhé roky tovární stáj v DTM, kde svedly spoustu napínavých bitev s Audi i dalšími soupeři. Působily rovněž ve Formuli E, přičemž i zde slavila německá automobilka mistrovské tituly. Jenže oběma programům u Mercedesu odzvonilo. Cílem značky je směřovat veškeré své sportovní investice do Formule 1, právě ta má podle Tota Wolffa nejvyšší míru návratnosti.

Myslím si, že F1 je něčím tak obrovským, že všechny ostatní kategorie zastiňuje. Měli jsme 30 let tovární tým v DTM,  což přinášelo nutnost investice zhruba 50 milionů eur ročně, ale návratnost byla příliš malá. Divácký zájem zkrátka nebyl dostatečný. Totéž platí pro Formuli E, proto jsme se rozhodli soustředit se výhradně na F1," líčí Wolff.

img-responsive

Lewis Hamilton v závodě v americkém Austinu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Velký rozmach zažívají v současné době vytrvalostní závody. Mnozí tvrdí, že Le Mans vstupuje díky novým pravidlům do své zlaté éry. Vždyť se v jeho nejprestižnější kategorii LMDh utká Toyota, Porsche, Ferrari, Peugeot a další automobilky.  Slavná čtyřiadvacetihodinovka s číselným označením 2023 bude mít tedy zcela nepochybně grády. Mercedes však vstup do vytrvalostních závodů nechystá.

„Le Mans WEC, DTM a další jsou skvělé závody, ale jsou tak trochu mimo pozornost. Sledují je hlavně skalní fanoušci, což o Formuli 1 neplatí. Proto přináší účast v těchto kategoriích mimo F1 určitou dávku rizika," uzavírá Toto Wolff. 

Vytisknout

Diskuze: F1 je pro Mercedes prioritou, říká Wolff. Co Le Mans?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.01.2023 14:27 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Haas v nových barvách

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Honda RA621H

Red Bull se rozhodl stát nezávislým výrobcem motorů bez ohledu na možný návrat…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  4. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud