Rozhodnuto: Mercedes příští rok změní architekturu svého monopostu

Petr Hlawiczka, 26. října 2022, 06:30 Google+

Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že se příští rok změní "DNA" jejich závodního vozu ve snaze vyřešit potíže, které s ním letos zažívali.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 29.10. 20:21) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Monze

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Monze | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrné šípy letos nevyhráli ani jeden závod, v průběhu sezóny však zvládli poskakování svého radikálního konceptu s ultra-úzkými bočnicemi a přiblížili se špičce v podobě Red Bullu a Ferrari. Ve Spojených státech učinili další pokrok s nasazením posledního balíku vylepšení a Lewis Hamilton dojel druhý za Maxem Verstappen, když chvíli před koncem dokonce vedl, na zlato to však nestačilo - jejich ztráta je pořád citelná.

Poslední novinky měly pomoci se směřováním vývoje příštího monopostu, který se proti tomu letošnímu bude lišit. "DNA vozu se příští rok změní, to je jasné," potvrzuje šéf Mercedesu.

"Neznamená to nezbytně, že naše karosérie bude příští rok hodně odlišná. Ale to, co je součástí DNA auta, architektura auta, se příští rok určitě změní," pokračuje Wolff.

img-responsive

Toto Wolff (vpravo) s Lewisem Hamiltonem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Německo-britské stáji se podařilo vyřešit potíže s poskakování s prvním větším balíkem vylepšení ve Španělsku, ani poté se však nedokázal vyrovnat maximální rychlosti Red Bullu na rovinkách, což šlo vidět také minulý víkend Austinu, kde Max Verstappen snadno předjel Hamiltona a dostal se do vedení.

"Myslím, že s DRS jsou tak o 35 km/h rychlejší než my. Pokud jsme za nimi my, tak jsme s DRS na zadní rovince asi o 22 km/h rychlejší. Zaútočil z hodně velké dálky. Ale i bez DRS jsou podle mě stále o nějakých 8 km/h rychlejší než my, takže na rovinkách ztrácíme hodně času, pravděpodobně až čtyři desetiny sekundy na kolo. U příštího vozu tedy musíme dosáhnout určitých zlepšení," popisuje Hamilton.

img-responsive

Mercedes příští rok změní DNA svého auta | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Mercedesu bude hrát do karet vyšší čas, který bude moci při vývoji vozu W14 trávit v aerodynamickém tunelu. Pokud skončí mezi konstruktéry třetí, bude mít k dispozici o 14 % více času než Red Bull, což může udělat rozdíl.

"Z tohoto pohledu to zatím byla pro nás velká nevýhoda, protože do roku 2021 jsme byli lídry a vyhrávali konstruktérské šampionáty. V první polovině roku 2022 jsme tedy měli o 7 % času méně než před 18 měsíci Red Bull a mnohem méně než Ferrari. Teď se to otočí," těší Wolffa.

"Ve srovnání s Red Bullem budeme mít o 14 % více času, skončíme-li třetí. To je přesně to, co bylo zamýšleno pravidly, poskytnout nám potenciál, abychom dokázali dorovnat tu výhodu, získat ji zpět," dodává šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Rozhodnuto: Mercedes příští rok změní architekturu svého monopostu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 29.10.2022 20:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen s vylepšeným Haasem VF-22

Konzistence komisařů pokulhává. Šéf Haasu o tom, proč protestovali proti…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

  6. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud