"Zahajujeme novou éru vozů Formule 1. Hrdě představujeme VF-22," uvádí na svých stránkách před začátkem nové sezóny, která dozná velkých změn, jelikož se mění technická i sportovní pravidla.
Týmy musely postavit zcela nová auta s novou filozofií aerodynamiky - více přítlaku bude generováno podlahou, což by mělo usnadnit jízdu v závěsu a předjíždění a zlepšit závodní podívanou.
"Jde o ohromné úsilí všech zainteresovaných a nyní nastává tak zábavná část - dostat nové auto na okruh a vyladit všechny prvky. Minulá sezóna byla dlouhá, pevně však věřím, že v roce 2022 budeme s VF-22 opět v mixu," popisuje šéf týmu Günther Steiner.
"Z mnoha důvodů jde zřejmě dosud o ten nejkomplexnější projekt F1 týmu Haas. Máme zcela novou sadu pravidel a tuto sezónu jsme přišli s novým týmem, který má na starosti zrod VF-22. Ne všichni jsou noví, ale velká část lidí se přišla do přepracované struktury. Vnímám to jako velký úspěch během procesu," uvádí technický ředitel Simone Resta.
Skutečný vůz po počítačových renderech Haas předvede v boxové uličce v Barceloně 23. 2., tedy první den předsezónních testů. Vzhledem se však moc lišit nebude - až na pár detailů, které zatím stáj skrývá před svými soupeři. Závodit za ní budou Mick Schumacher a Nikita Mazepin.
VF-22 bude i nadále spoléhat na pohonnou jednotku Ferrari. Letošní 1,6litrový V6 motor nesoucí označení Ferrari 066/7 byl upraven pro nové "E10" palivo s 10% podílem biosložky. Velkou změnu představují také nové úzkoprofilové 18" pneumatiky Pirelli.